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계시록 설교

5. About the authority of two witness, The law in each age(Rev.11:3).

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작성자 최고관리자 작성일23-01-27 08:48 조회579회 댓글0건

본문

5. About the authority of two witness, The law in each age(Rev.11:3).
5. 두 증인 권세에 대하여, 시대적인 법.(계11:3).

@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth(Rev.11:3)
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라.(계11:3)

Jehovah God has established the law in each age and established the missionary person in each age to fulfill the providence of salvation. Noah's ark law in the age of conscience, Abraham's circumcision law in the age of covenant faith, the law and commandments of Moses in the age of law, the law of the cross of apostles Peter and Paul in the age of grace, and the two witnesses of Apostle John's mission in the age of calamity. Two witnesses is will be the successor to the mission. God entrusts authority to the representative of the mission of the age as follows.
여호와 하나님께서는 시대마다 법을 세우시고 시대마다 사명자를 세워서 구원의 섭리를 이루어 오셨습니다. 양심 시대의 노아의 방주법, 언약 신앙 시대에 아브라함의 할례법, 율법시대에 모세의 율법과 계명, 은혜시대에 사도 베드로와 바울의 십자가 법, 환란재앙 시대의 사도 요한의 사명 계대자 두 증인 것입니다. 하나님께서는 시대적인 사명의 대표에게 권세를 맡기는 것은 다음과 같습니다.

1. The right to ark was entrusted to Noah in the Age of Conscience.
1. 양심 시대에 노아에게 방주권을 맡겼던 것입니다.

It is a condition that no one can be saved unless they enter the ark. In other words, the power of salvation was in the ark built by Noah's hand (1Pet.3:19).
  누구든지 방주에 들어가지 않으면 구원받을 수 없다는 조건입니다. 다시 말하면 구원의 권세가 노아의 손에서 생긴 방주에 있었던 것입니다.(벧전3:19).

@ By which also he went and preached unto the spirits in prison; Which sometime were disobedient, when once the longsuffering of God waited in the days of Noah, while the ark was a preparing, wherein few, that is, eight souls were saved by water.(1Pet.3:19~20)
@ 저가 또한 영으로 옥에 있는 영들에게 전파하시니라. 그들은 전에 노아의 날 방주 예비할 동안 하나님이 오래 참고 기다리실 때에 순종치 아니하던 자들이라 방주에서 물로 말미암아 구원을 얻은 자가 몇명 뿐이니 겨우 여덟 명이라(벧전1:19~20)

2. The representative of the age of covenant faith was to give authority to Abraham through circumcision.
2. 언약 신앙 시대의 대표는 아브라함에게 권세를 주되 할례로 주었던 것입니다.

No one could come before God without passing through the circumcision of Abraham. Therefore, no matter how great a mission Moses was, he sent an angel to kill him when he did not keep the circumcision. This was to show Moses that circumcision was as serious as the law(Genesis17:10; Exodus 4:24-26).
  누구든지 아브라함의 할례를 통과치 않고는 하나님 앞으로 올 자는 없었던 것입니다. 그러므로 모세가 아무리 큰 사명을 가지고 나오는 종이지만 할례를 지키지 않았을 적에 죽이려고 천사를 보냈던 것입니다.
이것은 할례가 법인만큼 엄중하다는 것을 모세에게 보여준 것이었습니다.(창17:10, 출4:24-26).
 
@ This is my covenant, which you shall keep, between me and you and your seed after you; Every man child among you shall be circumcised.(Gen.17:10)
@ 너희 중 남자는 다 할례를 받으라. 이것이 나와 너희와 너희 후손 사이에 지킬 내 언약이니라.(창:17:10)
@ And it came to pass by the way in the inn, that the LORD met him, and sought to kill him. Then Zipporah took a sharp stone, and cut off the foreskin of her son, and cast it at his feet, and said, Surely a bloody husband are you to me. So he let him go: then she said, A bloody husband you are, because of the circumcision.(Exo.4:24~26)
@ 여호와께서 길의 숙소에서 모세를 만나사 그를 죽이려하시는지라.
십보라가 차돌을 취하여 그 아들의 양피를 베어 모세의 발 앞에 던지며 가로되 당신은 참으로 내게 피 남편이로다 하니 여호와께서 모세를 놓으시니라 그 때에 십보라가 피 남편이라 함은 할례를 인함이었더라.
(출4:24~26)

3. Authority given to Moses in the Age of Law
3. 율법 시대에 모세에게 준 권세

Anyone who violates the laws and commandments written by Moses must be beaten to death without mercy. Since this gave Moses the representative authority of the Age of Law, he commanded Moses to observe the writings he wrote (Deuteronomy.27:26).

  누구든지 모세가 받아 쓴 율법과 계명을 범한 사람은 용서 없이 쳐 죽이라는 법입니다. 이것은 모세에게 율법 시대의 대표적인 권세를 주었기 때문에 모세가 쓴 글을 엄수하라고 명령했던 것이었습니다.(신27:26).

@ Cursed be he that confirmed not all the words of this law to do them. And all the people shall say, Amen.(Deut.27:26).
@ 이 율법의 모든 말씀을 실행치 아니하는 자는 저주를 받을 것이라 할 것이요 모든 백성은 아멘 할찌니라.(신27:26)

4. The Authority of Christ in the Age of Grace
4. 은혜 시대에 그리스도 권세

In the Age of Grace, in the Age of Christ, the authority to give eternal life to anyone who believed in Him was entrusted to them. No matter how much you are a law-abiding person, if you do not believe in Christ, you will be absolutely destroyed. Because he has entrusted the authority to give eternal life to Christ, no matter how good he does, it is useless(John.17:2).
  은혜 시대 그리스도의 시대는 누구든지 그를 믿으면 영생을 줄 수 있는 권세를 맡겼던 것입니다. 아무리 율법 준행자라도 그리스도를 믿지 않으면 절대 멸망이라는 법입니다. 왜냐하면 영생을 주는 권세를 그리스도에게 맡겼기 때문에 아무리 선행하여도 소용없다는 것입니다.(요17:2).

@ As you have given him power over all flesh, that he should give eternal life to as many as you have given him.(John.17:2)
@ 아버지께서 아들에게 주신 모든 자에게 영생을 주게 하시려고 만민을 다스리는 권세를 아들에게 주셨음이로소이다(요17:2)

5. Authority of witnesses in the age of tribulation
5. 환난 시대 증인의 권세

When God brings down the plagues of wrath in an evil age, giving authority to the witness who receives and records the secret of salvation from disaster is based on the words of the prophecy that the person dictated. is to give
  Therefore, the reason that there is no salvation if one adds to or subtracts from the prophecy of the witness is because the authority is entrusted to the witness(Rev.22:18-19).
If a person does not obey the words of the person to whom the authority is entrusted, the fact that God brings disaster means that God has given authority and moves according to that authority (Rev.11:3-11:6).
  하나님은 진노의 재앙을 악한 시대에 내릴 때 재앙 중에서 살려주는 비밀을 하나님께 받아서 기록한 증인에게 권세를 주는 것은 그 사람이 받아 쓴 예언의 말씀을 기준하여 심판을 내리기 때문에 그 비밀을 받은 증인에게 권세를 준다는 것입니다.
  그러므로 그 증인의 예언을 듣고도 가감하면 구원이 없다는 것은 그 증인에게 권세를 맡겼기 때문입니다.(계22:18-19). 만일 어떤 사람이 권세를 맡긴 사람의 말을 순종치 않을 때는 하나님께서 재앙을 내린다는 것은 권세를 주었기 때문에 하나님은 그 권세를 따라 움직여 준다는 것입니다.(계11:3~6).

@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth.
And if any man will hurt them, fire proceeded out of their mouth, and devoured their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed. These have power to shut heaven, that it rain not in the days of their prophecy: and have power over waters to turn them to blood, and to smite the earth with all plagues, as often as they will.(Rev.11:3~6)
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라. 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람나무와 두 촛대니 만일 누구든지 저희를 해하고자 한즉 저희 입에서 불이 나서 그 원수를 소멸할찌니 누구든지 해하려 하면 반드시 이와 같이 죽임을 당하리라. 저희가 권세를 가지고 하늘을 닫아 그 예언을 하는 날 동안 비 오지 못하게 하고 또 권세를 가지고 물을 변하여 피 되게 하고 아무 때든지 원하는 대로 여러 가지 재앙으로 땅을 치리로다.(계11:3~6)
@ And the Spirit and the bride say, Come. And let him that heard say, Come. And let him that is athirst come. And whosoever will, let him take the water of life freely.
For I testify unto every man that heard the words of the prophecy of this book, If any man shall add unto these things, God shall add unto him the plagues that are written in this book: And if any man shall take away from the words of the book of this prophecy, God shall take away his part out of the book of life, and out of the holy city, and from the things which are written in this book.(Rev.22:17~19)
@ 성령과 신부가 말씀하시기를 오라 하시는도다 듣는 자도 오라 할 것이요 목마른 자도 올 것이요 또 원하는 자는 값없이 생명수를 받으라 하시더라. 내가 이 책의 예언의 말씀을 듣는 각인에게 증거하노니 만일 누구든지 이것들 외에 더하면 하나님이 이 책에 기록된 재앙들을 그에게 더하실 터이요 만일 누구든지 이 책의 예언의 말씀에서 제하여 버리면 하나님이 이 책에 기록된 생명나무와 및 거룩한 성에 참예함을 제하여 버리시리라.(계22:17~19)

The most important thing in this age is to obey the truth of the plumb line of judgment under the power of witnesses and form a group that will be blessed by winning. As only the grain is important on the threshing floor, this is because we are about to enter the last three and a half years of the fall harvest season of the end of humankind.
The alpha work of the two witnesses can be called Moses and Aaron, Joshua and Caleb, Joshua and Zerubbabel, Peter and Paul, and John and James. It is the mission to gather the remaining church, remaining servants, and remaining people through the work of measuring the plumb line at the end of mankind. When the Lord of the Second Coming comes in Matthew 17, Moses and Elijah appear on the mountain of transformation, Representative Moses of the Resurrection Saints  As Elijah, the representative of the Transfiguration saints, in Revelation 11:3-6, They will do the ministry of Moses with the authority to turn water into blood and strike the earth with disasters as he please and the work of Elijah, who closed the rain in the sky
  이 시대에 가장 중요한 일은 증인 권세 아래 심판의 다림줄의 진리에 순종하고 승리하여 복 받을 단체를 이루는 일이라 볼 수 있습니다. 타작 마당에는 알곡만이 중요한 것처럼 인간 종말의 인종 가을 추수기에 접어드는 전 삼년 반의 진입을 앞둔 상황이기 때문입니다.
두 증인의 알파적인 역사는 모세와 아론, 여호수아와 갈렙, 여호수아와 스룹바벨, 베드로와 바울, 요한과 야고보라 할 수 있습니다. 인간 종말에  다림줄의 척량의 역사로 최종 남은 교회, 남은 종, 남은 백성을 모을 사명인데 마17장에 재림의 주가 오실 때 변화 산상에 모세와 엘리야가 나타난 것은 부활성도의 대표 모세와 변화성도의 대표 엘리야로 계11:3~6절에 하늘에 비를 닫는 엘리야의 사적과 물이 피가 되게 하고 원하는 대로 재앙으로 땅을 치는 권세로 모세의 사역을 하게 될 것입니다.

  As a servant chosen by God's foreknowledge and predestination, the mission of Jacob in the East of the end of mankind as a threshing machine(Is41:14-5, Rev.14:14-20) and the anointing of Cyrus in the East(Is44:28-45:1)  As the servants who received the kingship of the authority to unify the world, the remaining servants(Rev.7:2-4) and the remnant people (Rev.7:9) will restore the Garden of Eden and achieve the blessing of the new era by establishing the kingdom of peace on earth for a thousand years. The love of God who wants to establish the kingdom of God(Dan2:44), the kingdom of Christ (Rev11:15), the kingdom of saints(Dan7:22), and the millennial kingdom(Rev20:4), The love of God who wants to give and The love of the cross of the Lord Jesus Christ who wants to save  life, It is to complete the love of Christ and God through work of the love of the Holy Spirit of the former and latter rain(Joel2:28-30).
  하나님의 예지예정으로 택하신 종으로 인간 종말의 동방 야곱(사41:14~5, 계14:14~20))의 타작 기계 사명과 동방에 기름 받은 고레스(사44:28~45:1)의 세계 통일 권세의 왕권 받은 종으로 남은 종(계7:2~4), 남은 백성(계7:9)으로 에덴동산 회복으로 지상 천년평화왕국을 건설하는 새 시대의 축복을 이루는 것입니다. 하나님의 나라(단2:44), 그리스도의 나라(계11:15), 성도의 나라(단7:22), 천년왕국(계20:4)을 이루어 주고 싶어 하시는 하나님의 사랑과 살리고 싶어 하시는 주 예수 그리스도의 십자가의 사랑을 이른 비와 늦은 비의 성령의 사랑의 역사(욜2:28~30)로 완성하시는 일입니다.

His mission is to be the agent of the God of wrath(Is59:16 mediator, Is19:20 one savior and protector) who has entrusted full authority(Haggai2:23, Rev7:2~3) as the agent of the Lord Jesus of judgment(Rev2:26~28, Rev12:5 authority of a rod of iron), the authority of the heavens, the authority of the earthly free authority(Rev11:3~6 authority of witness, authority of liberty), the invincible authority of the word(Is11:2~5, Is60:1, Is60:12) to convey the secret of God(Rev10:7), as a representative of prophecy again(Rev10:11), the work of measuring the plumb line of a reed like a staff(Rev11:1, Zech2: 1~4, Zech4:10, Amos7:7~8), the two olive trees and the two lampstands(Rev11:4, Zech4:12, 14), and the work ending with the angel of the candlestick church, all prophecies are fulfilled. The words spoken by the Spirit and the Bride(Rev22:17-19), which fulfill(Rev chapter 11) and form the kingdom of Christ(Rev11:15), warn the final defense of God's love(Is1:18-20; Is1:18-20, Is3:13, Micah6:1~2) to gather the grain for the previous three and a half years of work(Rev11:3) and form the millennial kingdom(Rev20:4) work as the victor of the warrior on a white horse(Rev19:14) in the battle of Armageddon.
  사명은 진노의 하나님의 대행자(사59:16 중재자, 사19:20 한 구원자 보호자)로 전권을 맡긴(학2:23, 계7:2~3 인의 권세) 심판 주 예수님의 대행자(계2:26~28, 계12:5 철장 권세)로 하늘 권세, 땅의 권세의 자유로운 권세(계11:3~6 증인권세, 자유 권세)로 천하무적의 말씀의 권세(사11:2~5, 사60:1, 사60:12)로 하나님의 비밀(계10:7)을 전하는 다시 예언의 대표(계10:11)로 지팡이 같은 갈대(계11:1)의 다림줄의 척량의 역사(슥2:1~4, 슥4:10, 암7:7~8)로 두 감람나무와 두 촛대(계11:4, 슥4:12, 14)의 촛대교회의 사자로 끝을 맺는 역사로 모든 예언을 성취(계11장)하여 그리스도의 나라(계11:15)를 이루는 성령과 신부(계22:17~19)가 하신 말씀으로 최종적인 하나님의 사랑의 변론 경고(사1:18~20. 사3:13, 미6:1~2)로 전 삼년 반의 역사(계11:3)로 알곡을 모으고 아마겟돈 전쟁의 백마 탄 용사(계19:14) 승리자로 천년왕국(계20:4)을 이루는 역사입니다.

*. mission of the apostle John; John - Boanerges(Son of Thunder, 雷子; Mark3:17)) - Mission to stay until the Lord returns(John21:21~23) - Record the Book of Revelation(Rev1:2, Rev1:19) - Receive the Lord of the Second Coming - Work of the Lord of Judgment - Overcome by the blood of the Lamb and the testimony of the Word(Rev.12:11) - Confess before the Father(Rev.3:5) - Acquisition of sonship(John19;26~27, Rom8:19) - Received a new name on the forehead(Rev.2:17, Rev.14:1) - Work of the cornerstone and a stone was cut out without hand(Mt21:42, Dan2:34~35) - No forgiveness(Mt21:44, Amos7:9, Is60:12) - Work of the missionary in the last days - Mission The work of the servant of successor of The Branch(Is59:21, Zech3:8, Zech6:12) - The work of changeable saints - The work of another angels(Rev7:2~3, Rev8:3, Rev10:1~3, Rev14:6) - The mission of prophecy again(Rev10:11) - The prophet of the nations, the prophet set over all nations(Jer1:5, 11) - The work of measuring the plumb line of the judgment of truth(Rev11:1, Zech2:1~4, Zech4:10, Amos 7:7~8) - The work of Jacob's threshing machine in the East(Is41:14~15, Rev.14:14~20) – The work of Kingship of Cyrus, who received oil from the East(Is44:28, Is45:1) - The work of the Final Love Defense Warning(Is1:18, Is3:13, Micah 6:1~2) - Male and female servant Works of the Holy Spirit(Joel2:29) - called holy body(Is4:3~4) - Works of the seven Spirits before the throne(Rev4:5, Is11:2~3) - Seal of kingship(Rev4:5, Is11:2~3) Rev9:4) - Resolved original sin and actual sins(Ephesians2:1, Is1:18, Zech3:4,9) - Everlasting gospel(Rev14:6) - Transformation and ascension(1Thes.4:17-18, 1 Cor.15:51-52, Rev11:12) - Sealed Servants of God(Rev7:2~4) - Jehovah's Witnesses (Is43:8, Is43:10, Is43:12) - Qualifications of a Bride(Rev6:11) - Qualification to sing a new song(Rev14:3) - New Covenant(Luke22:20) - Authority to rule the 12 tribes with kingship(Rev20:4, Luke 22:30) - Pioneer of building the kingdom (Is9:7, remnant church, remnant servant, remnant people) - God's special possession recorded in the book of remembrance (Malachi3:16-18)  -  Mediator and savior's work(Is59:16, Is19:20) - The works of the authority of the seal, the authority of the iron scepter, and the authority of witnesses(Haggai2:23, Rev 2:26-28, Rev12:5, Rev11:3) - The works of the two witnesses, the two prophets, and the two olive trees(Rev11:3, Rev11:10, Zech4:12) - Raising the tribe of Jacob(Is.49:6; Rev.7:2~4) - Leading the remnant people a place prepared of God(Rev.7:9,  Rev.12:6) - The work of the defense of the Spirit and the Bride (Rev22:17)
*. 사도 요한의 사명; 요한 - 보아너게(우뢰의 아들, 뇌자; 막3:17)) - 주님 다시 올 때까지 머물게 하는 사명(요21:21~23) – 계시록을 기록(계1:2, 계1:19) - 재림의 주를 영접 – 심판 주의 역사 – 어린 양의 피와 말씀 증거로 이김(계12:11) - 아버지 앞에 시인(계3:5) - 아들의 명분 얻음(요19;26~27, 롬8:19) -이마에 새 이름 받음(계2:17, 계14:1) - 모퉁이의 머릿돌, 뜨인 돌의 역사(마21:42, 단2:34~35) - 용서가 없음(마21:44, 암7:9, 사60;12) - 말세 사명자의 역사 – 사명의 계대자 순의 종의 역사(사59:21, 슥3:8, 슥6:12) - 변화성도의 역사 – 다른 천사의 역사(계7:2~3, 계8:3, 계10:1~3, 계14:6) - 다시 예언의 사명(계10:11) - 열방의 선지자, 만국위에 세운 선지자(렘1:5, 11) - 진리의 심판의 다림줄의 척량의 역사(계11:1, 슥2:1~4, 슥4:10, 암7:7~8) - 동방 야곱의 타작기계(사41:14~15, 계14:14~20)의 역사 – 동방의 기름 받은 고레스의 왕권 역사(사44:28, 사45:1) - 최종 사랑의 변론 경고의 역사(사1:18, 사3:13, 미6:1~2) - 남종과 여종에게 주는 늦은 비 성령의 역사(욜2:29) - 칭성)사4:3~4) - 보좌 앞에 일곱 영의 역사(계4:5, 사11:2~3) -왕권의 인(계9:4) - 영원한 복음(계14:6) -원죄와 자범죄를 해결 받음(엡2:1, 사1:18, 슥3:4,9) - 변화 승천(살전4:17~18, 고전15:51~52, 계11:12) - 인을 맞아 하나님의 종(계7:2~4) - 여호와의 증인(사43:8, 사43:10, 사43:12) - 신부의 자격(계6:11) - 새 노래를 부를 자격(계14:3) - 새 언약(눅22:20) - 왕권으로 열두 지파를 다스리는 권세(계20:4, 눅22:30) - 왕국 건설의 선구자(사9:7, 남은 교회, 남은 종, 남은 백성) – 기념책에 기록된 하나님의 특별 소유(말3:16~18) -중재자, 구원자의 역사(사59:16, 사19:20) - 인의 권세, 철장 권세, 증인 권세의 역사(학2:23, 계2:26~28, 계12:5, 계11:3) - 두 증인, 두 선지자, 감람나무 두 가지의 역사(계11:3, 계11:10, 슥4:12) - 야곱의 지파를 일으킴(사49:6. 계7:2~4) - 남은 백성을 하나님의 예비처로 인도(계7:9, 계12:6) - 성령과 신부의 변론 역사(계22:17)

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