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이사야 설교

3. Deliver the good tidings to Zion (Is.40:9-10).

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작성자 최고관리자 작성일23-01-24 21:46 조회535회 댓글0건

본문

3. Deliver the good tidings to Zion (Is.40:9-10).
3. 아름다운 소식을 시온에 전할 일(사40:9-10).

First of all, the Bible speaks of good tidings three times. First, the Lord reads Luke 4:16-19 and Isaiah 62:1-2 in a synagogue in Nazareth in the early 1st century. The first is the gospel of the age of grace, which is the gospel of the kingdom(Matthew 24:14), the gospel of the age of grace to receive the Lord of the first coming, and the second is the eternal gospel(Rev.14:6), the day of vengeance, which is the gospel of vengeance and judgment. through the gospel of the last days to welcome the Lord of the Second Coming. The Lord is trying to preach the year of grace in Luke 4:19, He said in verse 21 that this word has been fulfilled for you, and in verse 29 he chased him out and tried to kill him.
  우선 성경 말씀에 아름다운 소식이 세 번 말씀하시는데 먼저 주님께서 1세기 초에 나사렛 회당에서 눅4:16~19에서 이사야 62:1~2을 읽으시는데 하나님의 성령이 임하서 아름다운 소식을 전하려 이 땅에 오셨는데 첫 번째는 천국 복음인(마24:14) 은혜의 해요 초림의 주를 영접하는 은혜 시대의 복음이며 두 번째는 영원한 복음(계14:6)인 신원의 날이라 하셨는데 원수 갚는 심판의 복음인데 재림의 주를 영접하는 말세 복음으로 주님께서 눅4:19절에 은혜의 해를 전하려 하시는데 21절에 이 말씀이 너희에게 응하였다 하시니 29절에 쫓아 내여 죽이려 하였습니다.

@ The Spirit of the Lord GOD is upon me; because the LORD had anointed me to preach good tidings unto the meek; he had sent me to bind up the brokenhearted, to proclaim liberty to the captives, and the opening of the prison to them that are bound; To proclaim the acceptable year of the LORD, and the day of vengeance of our God; to comfort all that mourn;
(Is.61:1~2)
@ 주 여호와의 신이 내게 임하셨으니 이는 여호와께서 내게 기름을 부으사 가난한 자에게 아름다운 소식을 전하게 하려 하심이라 나를 보내사 마음이 상한 자를 고치며 포로된 자에게 자유를, 갇힌 자에게 놓임을 전파하며 여호와의 은혜의 해와 우리 하나님의 신원의 날을 전파하여 모든 슬픈 자를 위로하되(사61:1~2)
@ And he came to Nazareth, where he had been brought up: and, as his custom was, he went into the synagogue on the sabbath day, and stood up for to read.
And there was delivered unto him the book of the prophet Esaias. And when he had opened the book, he found the place where it was written, The Spirit of the Lord is upon me, because he had anointed me to preach the gospel to the poor; he had sent me to heal the brokenhearted, to preach deliverance to the captives, and recovering of sight to the blind, to set at liberty them that are bruised, To preach the acceptable year of the Lord.(Luk.4:16~19)
@ 예수께서 그 자라나신 곳 나사렛에 이르사 안식일에 자기 규례대로 회당에 들어가사 성경을 읽으려고 서시매 선지자 이사야의 글을 드리거늘 책을 펴서 이렇게 기록한 데를 찾으시니 곧 주의 성령이 내게 임하셨으니 이는 가난한 자에게 복음을 전하게 하시려고 내게 기름을 부으시고 나를 보내사 포로 된 자에게 자유를, 눈먼 자에게 다시 보게 함을 전파하며 눌린 자를 자유케 하고 주의 은혜의 해를 전파하게 하려 하심이라 하였더라.(눅4:16~19)
@ And he began to say unto them, This day is this scripture fulfilled in your ears.(Luk.4:21)
@ 이에 예수께서 저희에게 말씀하시되 이 글이 오늘날 너희 귀에 응하였느니라 하시니(눅4:21)
@ And rose up, and thrust him out of the city, and led him unto the brow of the hill on which their city was built, that they might cast him down headlong.(Luk.4:29)
@ 일어나 동네 밖으로 쫓아내어 그 동네가 건설된 산 낭떠러지까지 끌고 가서 밀쳐 내리치고자 하되(눅4:29)

Now, at the end of the 20th century, when the gospel of the kingdom has been preached to the ends of the earth, the servant of the Word(Is.41:25) preaches the good tidings to Zion in Is.40:9 as prophesied. According to the prophecies of the gospel of the last days of the good tidings of receive the Lord who descends in the air(Is.28:11, Is.59:21), a booklet was published as a monthly magazine from July 1970.7 to August 1972.8) (Announcement of new things in Is.42:9)
  이제 천국 복음이 땅 끝까지 전해진 20세기 말에 예언대로 말씀의 대표(사41:25)종이 사40:9절에 시온에게 아름다운 소식을 전하는데 죽지 않고 새 시대에 가고 죽음을 맛보지 않고 공중강림하시는 주님을 영접하는 아름다운 소식의 말세 복음이 예언(사28:11, 사59:21)대로 1970년7월부터 1972년 8월까지 월간지로 서책이 발간 된 것입니다.(사42:9에 새 일을 고하는 일)

@ O Zion, that bring good tidings, get you up into the high mountain; O Jerusalem, that bring good tidings, lift up your voice with strength; lift it up, be not afraid; say unto the cities of Judah, Behold your God!(Is.40:9)
@ 아름다운 소식을 시온에 전하는 자여 너는 높은 산에 오르라 아름다운 소식을 예루살렘에 전하는 자여 너는 힘써 소리를 높이라 두려워 말고 소리를 높여 유다의 성읍들에 이르기를 너희 하나님을 보라 하라.
(사40:9)

And according to the prophecy, in the beginning of the 21st century, the representative servant of the prophecy again (Rev.10:11) is prepared as prophesied, the truth of the plumb line of judgment, and the good tidings in the last three and a half years before the last week as prophesied in Na.1:15.
The time has come to deliver the warning of love of defense (Is.3:13, Is. 1:18~20, Micah6:1~2). It's time for the wicked to be destroyed. (Is.43:19 Doing new things)
  그리고 예언대로 21세기 초에 다시 예언(계10:11)의 대표적인 종이 예언대로 준비 되여 진리의 심판의 다림줄의 진리로 나1:15절에 예언대로 마지막 한 이레의 전 삼년 반에 아름다운 소식을 최종 변론의 사랑의 경고로 전할 시기가 도래 한 것입니다.(사3:13, 사1:18~20, 미6:1~2), 악인이 진멸되는 때입니다.(사43:19 새 일을 행하는 일)

@ Behold upon the mountains the feet of him that brought    good tidings, that published peace! O Judah, keep your solemn feasts, perform your vows: for the wicked shall no more pass through you; he is utterly cut off.(Na.1:15)
@ 볼찌어다 아름다운 소식을 보하고 화평을 전하는 자의 발이 산 위에 있도다 유다야 네 절기를 지키고 네 서원을 갚을찌어다 악인이 진멸되었으니 그가 다시는 네 가운데로 통행하지 아니하리로다.(나1:15)

The good tidings refers to the secret truth that the children of God enter the new age without tasting death. The mystery preached in Christianity until this day is the mystery that anyone can forgive their sins because they believe in the blood of the cross. The secret that Jesus, who worked as a carpenter in the town of Nazareth, dies, and whoever believes in him, their sins are forgiven and they receive the citizenship that makes them God's children regardless of national borders. Therefore, the Jews opposed the evidence that John the Baptist proclaimed, claiming that the prophecies of Isaiah 40:1-5 had been fulfilled. It was because they testified that Jesus, the carpenter of Nazareth, is the Son of God and the Lamb who takes away the sin of the world (John.1:19-34). Now, we must know when to preach the good tidings to the church that has become Zion and Jerusalem because we believe in Christ.
  아름다운 소식이라는 것은 하나님의 자녀들이 죽음을 맛보지 않고 새 시대에 들어가는 비밀의 진리를 말합니다. 이날까지 기독교에서 전한 비밀은 누구든지 십자가의 보혈을 믿으므로 죄를 사한다는 비밀입니다.
나사렛 동네에서 목수 일을 하던 예수 한 분이 죽으므로 누구든지 그를 믿으면 죄가 사하여지고 민족적 국경의 차별이 없이 다 하나님의 자녀가 되는 시민권을 받는다는 비밀도 인간의 지혜로서는 알 자가 전혀 없었던 것입니다. 그러므로 세례요한이 사40:1-5까지의 예언이 자기에게 응하였다고 하면서 외치는 증거를 오히려 유대인들은 반대했던 것입니다.
왜냐하면 나사렛 목수 예수를 하나님의 아들이요, 세상 죄를 지고 가는 어린양이라고 증거하기 때문이었습니다(요1:19-34). 이제 그리스도를 믿으므로 시온이 되고 예루살렘이 된 교회에 아름다운 소식을 전할 때는 어느 때냐 하는 것을 우리는 알아야 할 것입니다.

1. It is time to come as a strong man (10)
1. 강한 자로 임하실 때입니다 (10)

@ Behold, the Lord GOD will come with strong hand, and his arm shall rule for him: behold, his reward is with him, and his work before him.(Is.40:10)
@ 보라 주 여호와께서 장차 강한 자로 임하실 것이요 친히 그 팔로 다스리실 것이라 보라 상급이 그에게 있고 보응이 그 앞에 있으며
(사40:10)

When God called sinners through the blood of the Lamb Jesus, He was silent, and when He raised all His servants, no matter how much persecution or even killing of His servants occurred, it is meaningful that He remained silent until the time came.
  하나님께서 어린 양 예수의 보혈을 통하여 죄인을 부를 때는 잠잠히 계셨고 모든 종들을 들어 쓸 때 아무리 핍박이 있고 심지어 하나님의 종들을 죽이는 일이 있다고 해도 때가 올 때까지 잠잠히 계신 것은 다음과 같은 의의가 있습니다.

First: It is the time when the world knows the love of God, who sent his Son to obey him even to death. It is the work of God calling all sinners after seeing the blood of the lamb.
Even though you do not open up and receive evil from sinners, instead say, “Forgive them” for that group. It is because it is the time to forgive sinners through prayer.
  첫째 : 아들을 보내서 죽기까지 순종케 한 하나님의 사랑이 세계에 알려지는 때이니 만큼 하나님께서 어린양의 피를 보시고 모든 죄인을 부르시는 역사이므로 아들을 보내서 털 깎는 자 앞의 소리 없는 양 같이 아무런 입을 열지 않고 죄인들에게 악행을 받으면서도 오히려 그 무리를 위하여 “용서해 주십시오.” 하는 기도로 죄인을 용서하는 시기이기 때문입니다.

Second: It is a liberation movement to forgive unconditionally. This liberation is not a collective liberation, but a work in which individual souls are liberated. Therefore, no matter how much the foreign powers oppressed and oppressed, if the soul of the person was freed from sin, the Father's will was accomplished. However, the good news is not individual spiritual liberation, but the Lord who comes to do the work of erasing from the earth all the forces that oppressed, killed, and drove out the children of Zion. Then, why is this good tidings?
It is because the purpose is to create a beautiful world through Zion. Until this day, it is a movement aimed at saving souls, so the evil world is under the rule of the evil one, and a dirty and shabby society that is not beautiful is being made.
It is the Lord who accurately taught that a beautiful age comes only when God's word is fulfilled, eliminating all those who seek their own welfare out of a desire to harm or those who flow into realism without aiming at a beautiful age that responds to God's word. It is the word of prophecy.
  둘째 : 무조건 용서해 주라는 해방 운동이니 이 해방이라는 것은 그리스도 한 분이 죽기까지 순종했으므로 이루어지는 해방입니다. 이 해방은 단체적인 해방이 아니고 개인 개인의 영혼이 해방을 받는 역사입니다. 그러므로 아무리 이방 세력이 억압을 하고 압박을 해도 그 사람의 영혼을 죄에서 해방을 주면 아버지의 뜻은 다 이룬 것이었습니다. 그러나 아름다운 소식이라는 것은 개인적인 영적 해방이 아니고 시온의 자녀를 압박하고 죽이고 쫓아내던 그 세력을 모두 지상에서 없애 버리는 역사를 하러 오시는 주님은 강한 자로 임하는 것입니다. 그러면 이것이 어째서 아름다운 소식이 되느냐면 시온을 통하여 아름다운 세상을 이루기 위한 목적이기 때문입니다. 이날까지는 영혼 구원을 목적한 운동이므로 악한 세상이 악한 자의 정권 아래에서 아름답지 못한 더럽고도 누추한 사회가 이루어지고 있지만 강한 자로 오시는 주님은 아름답지 못한 정치나 종교나 또는 어떠한 단체든지 침략의 정신을 가지고 남을 해코자 하는 마음에서 자기의 복리를 도모하는 자나 또는 하나님의 말씀에 응한 아름다운 시대를 목적하지 않고 현실주의로 흐르는 사람들을 다 없애 버리고, 하나님의 말씀이 그대로 이루어짐으로만이 아름다운 시대가 온다는 것을 정확히 가르친 것이 여호와의 말씀인 선지서란 것입니다.

2. It is to rule with your own arm (10)
2. 친히 그 팔로 다스리는 일입니다 (10)

Until this day, the world has been entrusted to the wicked to rule, so that the righteous are oppressed by the wicked, the truth is victimized by the untruth, the holy groups are expelled by the secular ones, and the false people frame and kill the honest people. However, when the Lord Himself rules with His arm, the righteous, the unrighteous, the upright, the false, the holy, the secular, and the works of truth completely destroy heretical powers, and even Zion, only Zion that is in harmony with God remains, forming a beautiful age. Now, God works quietly for the purpose of making each person's character beautiful. The good news is that only when you grow up do you become a remnant, and among God's children, those who become more beautiful enter the new era.
  이날까지는 이 세상을 악한 자에게 맡겨서 다스리게 했으므로 의인이 악인에게 억압을 당하고 진리가 비진리에게 피해를 당하고 거룩한 단체가 속화된 단체에게 축출을 받고 거짓된 사람들이 정직한 사람을 모함해서 죽이는 일도 있었던 것입니다. 그러나 주께서 친히 팔로 다스릴 때는 의로운 자가 불의한 자를 정직한 자가 거짓된 자를 거룩한 단체가 속화된 단체를 진리의 역사가 이단적인 세력을 완전히 없애 버리고 시온이라도 하나님과 의합 된 시온만이 남아서 아름다운 시대를 이루는 것입니다. 하나님은 지금은 각 사람의 인격이 아름다워지는 것을 목적하고 잠잠히 역사하지만 친히 팔로 다스릴 때는 잠잠히 개인에게 역사해서 아름답게 할 때에 아름다워진 자라야 아름다운 시대의 왕권을 받고 시민권을 받게 되는 것인데 하나님의 종이라도 아름다워진 자라야 남은 자가 되고 하나님의 자녀 중에서도 아름다워진 자가 새 시대에 들어가는 것을 아름다운 소식이라는 것입니다.

3. There are rewards and retribution (10)
3. 상급과 보응이 있음 (10)

The holy, wise, honest, and loving heart of the holy, wise, honest, and loving people up to this day shed the blood of martyrdom unjustly for the purpose of rewarding them, and allowing even the wicked to work by giving away their authority is God's scheming way to avenge the enemy. is. Because it was a way to ensure that those who fight for the truth boldly, even when the wicked rise up in strength, receive the kingship. Therefore, it seemed that the evil ones would hold the sovereignty and rule the earth forever, but on the day of retribution, all evil and strong forces would be destroyed, and no matter how weak, only those who humbly receive the word of good tidings would be protected by the word, and all other powers would be destroyed. Eliminating them is God's work of the end.
  이날까지의 거룩하고 지혜롭고 정직하고 사랑의 심정을 가진 자들이 억울하게 순교의 피를 흘리게 한 것은 상급을 주기 위한 목적이요, 아무리 악한 자라도 권세를 그냥 주어서 역사하게 한 것은 원수를 갚아 주기 위한 하나님의 모략적인 방법입니다. 왜냐하면 악한 자가 강하게 일어나도 정직하게 나가고 담대히 진리를 위하여 싸우는 자가 왕권을 받게 하기 위한 방법이었습니다. 그러므로 악한 자들은 자기네가 영원히 주권을 쥐고 지상을 지배할 것 같았으나 보응의 날에는 악하고 강한 세력은 모두 없이하고 아무리 미약해도 아름다운 소식의 말씀을 겸손히 받는 자만 말씀에 의하여 보호하고 그 밖의 세력은 다 없애는 것을 하나님의 종말의 역사라는 것입니다.

4. Hugging and guiding the chosen one(11)
4. 택한 자를 안아 주고 인도하는 일 (11)

@ He shall feed his flock like a shepherd: he shall gather the lambs with his arm, and carry them in his bosom, and shall gently lead those that are with young.(Is.40:11)
@ 그는 목자 같이 양무리를 먹이시며 어린 양을 그 팔로 모아 품에 안으시며 젖먹이는 암컷들을 온순히 인도하시리로다.(사40:11)

Now God's chosen ones are oppressed by the wicked and despised, as Egypt was silent when oppressing Israel, and until the time is fulfilled, as if God would not embrace and lead His people. The reason why they are not doing great work even if they cry out is because they are looking for people who can hug and guide them. Guidance up to this day is guidance to those who do not know who God is and to repent and return to those who commit sins, but guidance here means that even on the day when all people suffer disasters and collapse in tribulation, hugging and guiding them to Zion It is a brief summary of the gist of the good news by beautifully protecting and leading beautifully without suffering from tribulations and disasters. Is.40:30 and later and the whole of Isaiah specifically speak of the good news. The good news is that the work of the East rises like chapter 41 and a new era comes. that it is news.
  지금은 하나님께서 택한 자를 악자에게 억울함을 당하고 멸시를 받기를 애굽이 이스라엘을 압박할 때에 잠잠히 있듯이 때가 찰 때까지는 하나님은 당신의 백성을 안아 주고 인도해 주는 일이 없는 것 같이 쓴잔을 맛보게 하고 고통 중에 부르짖어도 큰 역사를 하지 않고 있는 것은 과연 안아 주고 인도할 수 있는 사람을 찾기 위한 목적입니다. 이날까지의 인도라는 것은 하나님이 누구신지 모르고 죄를 범하는 사람을 회개하고 돌아오라는 인도이지만 여기에 인도라는 것은 모든 사람이 다 재앙을 받고 환난 중에 쓰러져 죽는 날이라도 당신의 시온은 안아주고 인도하는 것은 환란과 재앙을 받지 않고 아름답게 보호하고, 아름답게 인도해서 아름다운 소식의 요지를 간단히 말한 것이요, 사40:30 이하와 이사야 전체는 아름다운 소식을 구체적으로 말씀한 것이니 동방 역사가 41장 같이 일어나서 새로운 시대가 오는 것을 아름다운 소식이라는 것입니다.

conclusion
결  론

The fact that those who bring good tidings to Zion go up to a high mountain means that the holy mountain is the mountain from which the good tidings came. Isaiah 25:6 says that on this mountain a banquet will be held for all peoples, with fat food and clear wine stored for a long time. In verse 10, it is said that the hand of Jehovah appears on this mountain, so we can see that it is a mountain where good news like clear wine appears in the last days. In the future, Christianity will be like Is.28:7 who eats open wine and gets drunk, and whoever eats clear wine and receives spiritual healing will be like Is.55:1-3. Therefore, for those who bring good news to Zion to climb a high mountain, it means that by going up to a high mountain and praying, they will completely deliver this news. Because if John the Baptist cried out in the wilderness just as Is.40:3 said, “Climb a high mountain, you who bring good tidings to Zion at the end of Christianity,” you should actually see it as a high mountain.
  아름다운 소식을 시온에 전하는 자가 높은 산에 올라간다는 것은 성산을 가르친 것이니 이 성산이라는 것은 아름다운 소식의 말씀이 임한 산을 말합니다. 사25:6에 이 산에서 만민을 위하여 기름진 것과 오래 저장하였던 맑은 포도주로 연회를 베푼다고 하였고, 7절에 이 산에서 모든 민족의 그 가리어진 면박과 열방의 그 덮인 휘장을 제하시며 라고 하였고, 10절에 여호와의 손이 이 산에 나타난다고 했으니 말세에 맑은 포도주와 같은 아름다운 소식이 나타난 산이라고 보게 됩니다. 앞으로 기독교는 개포도 주를 먹고 취하는 자가 사28:7과 같이 있고 맑은 포도주를 먹고 심령 소성을 받은 자가 사55:1-3같이 있게 됩니다. 그러므로 아름다운 소식을 시온에 전하는 자가 높은 산에 오른다는 것은 높은 산에 올라가 기도함으로서 완전히 이 소식을 전하게 된다는 뜻입니다. 왜냐하면 사40:3에 광야라고 말씀한 그대로 세례 요한이 광야에서 외쳤다면 기독교 종말에 아름다운 소식을 시온에 전하는 자여 너는 높은 산에 오르라 한 것도 실지에 높은 산으로 보아야 될 것입니다.

# Testimony of the Representative Servant of the Word) Therefore, Rev. Roeja Lee, who published the monthly magazine good tidings, climbed a high mountain. When various books dictate what they say in their mouths, the bright truth appears like sunlight without looking at the Bible, and the Saeil Monastery's departments of Bible interpretation, 1 John lectures, prophecy lectures, Revelation lectures, anthropology, Saeil hymns, or the sword of the word A monthly magazine of beautiful news was published in 70.7~72.8. Whoever reads this book will know who is the representative of the work of spreading the good tidings to Zion.
# 말씀의 대표 종의 간증) 그러므로 아름다운 소식이라는 월간지를 발행한 이 뢰자 목사는 새일 수도원이 자리 잡은 높은 산(계룡산)에 올라가서 굴속에 자리 잡고 기도하다가 새 힘을 받고, 입에 말씀을 받아서 얼마든지 각종 서적이 그 입에서 말하는 대로 받아쓰면 성경을 보지 않고도 환하여지는 진리가 햇빛같이 나타나서 새일 수도원의 학과인 성경해석법, 요한일서 강의, 선지서 강의, 계시록 강의, 인간론, 새일 성가집, 또는 말씀의 칼과 아름다운 소식의 월간지를 70.7~72.8 발간하였습니다. 누구든지 이 책을 읽어보면 아름다운 소식을 시온에 전하는 일의 대표자가 누구인 것을 알게 될 것입니다.

5. The new power of the one who delivers the good tidings
5. 아름다운 소식을 전할 자의 새 힘  -사40:9~11, 27~31-

God is delivering good tidings in order to establish a beautiful new era. This is the news that the people of the Lord who live in the end and enter the new era must hear, and the servants at that time have the responsibility to deliver it.
The news of the coming of Christ was said to be good news(Luke2:10). Therefore, the news of the beautiful new era at the end of time is the news that is delivered to the sons and daughters of Zion, those who have heard the news that Christ is coming.
    In other words, if the good news is the news that hopeless people can receive the forgiveness of their sins and come back to God, the good tidings is that the children of God live and do not suffer from disasters and enjoy a beautiful life in a beautiful new era and a beautiful glory in the new era. is. Therefore, Is.40:1~2 received the forgiveness of sins. It is the good news, and verse 9 said it is good tidings.
  To put it in detail, if letting go of sinners destined for death is a movement of repentance for atonement, the good tidings is that blessed people gain an era without tears, death, war, tribulation, and pain. In terms of people, if the news of the Age of Grace is the news of healing, the news of the last days is that healthy people will be able to live and work freely.
  하나님은 아름다운 새 시대를 이루기 위하여 아름다운 소식을 전하는 것이니 이것은 종말에 살아서 새 시대로 들어가는 주의 백성들이 들어야 될 소식이요, 그때 종들이 전해야 할 책임이 있다는 것입니다. 그리스도가 오신 것을 전하는 소식은 기쁜 소식이라고 전했던 것입니다.(눅2:10). 그러므로 종말에 아름다운 새 시대를 이루는 소식은 그리스도가 온다는 소식을 들은 자들인 시온의 아들, 딸에게 전하는 소식입니다.
  다시 말하면 기쁜 소식은 소망 없는 인간들에게 죄를 사함 받고 하나님께로 다시 나아올 수 있는 소식이라면 아름다운 소식은 하나님의 자녀가 살아서 재앙을 받지 않고 아름다운 새 시대의 아름다운 생활 아름다운 영광을 새 시대에서 누리게 되는 것입니다. 그러므로 사40:1~2은 죄사함을 입었느니라. 하는 소식이요, 9절은 아름다운 소식이라고 말했습니다. 세밀히 말하자면 사형 받을 죄인을 놓아주는 일이 속죄의 회개 운동이라면 아름다운 소식은 축복 받은 사람이 눈물과 죽음과 전쟁과 환란과 고통이 없는 시대를 얻는 것입니다. 사람을 두고 말한다면 은혜시대의 소식은 병을 고치는 소식이라면 말세의 소식은 건강한 사람이 살아서 자유롭게 활동하면서 일할 수 있는 생활이 온다는 것으로 말할 수 있습니다.

1. Refreshed by climbing a high mountain(9)
1. 높은 산으로 올라가므로 새 힘을 얻음 (9)

his high mountain means the pass of trials. Just as a person who climbs a high mountain must exert all his strength after feeling fatigued, I am talking about going up to this spiritual world. This mountain can be seen as a tangible earthly mountain, but at the same time it can be seen as a spiritually ascending mountain.
  To put it in detail, it can be seen that the representative servant of God in the last days centered on a certain mountain and taught that the spirit world should go up from that mountain to gain strength and raise its voice to hear the trumpet of the gospel. Because, as in verse 3 of this chapter, “The voice of one who cries out, ‘Prepare the way for the Lord in the wilderness,’ if you see John the Baptist crying out in the wilderness, preaching the work of the end times will also be a tangible, real mountain.
  You can only know which mountain it is and which direction it is. If the wilderness of Judah is next to the West Sea of Asia, the mountain that delivers the good tidings of the apocalypse is next to the East Sea of Asia. In Isaiah 41, it says in verse 2 that people come out of the east, in verse 9 it says that it is the end of the earth in the east, and in verse 25 it says that it is at the rising of the sun. You can see the direction by looking at this. It is true that the one who delivers the good tidings centered on a mountain at the end of the eastern land will come out fully armed. Therefore, verse 9 can be seen as saying the position that the missionary of the end comes out centering on the mountain.
  이 높은 산이라는 것은 시련의 고개를 말한 것입니다. 높은 산에 올라가는 사람은 피로를 느끼고 힘을 다하여야만 되는 것 같이 이러한 영계에 올라가는 것을 말하는 것입니다. 이 산은 어떤 유형적인 이 땅에 있는 산이라고도 볼 수 있는 동시에 영적으로는 올라가는 산이라고도 볼 수 있습니다.
  세밀히 말하자면 말세의 대표적인 하나님의 종이 어느 산을 중심하여 그 산에서 영계가 올라가서 힘을 얻고 소리를 높여 복음의 나팔을 볼 것을 가르쳤다고 볼 수 있습니다. 왜냐하면 본장의 3절에 외치는 자의 소리여 가로되 너희는 광야에서 여호와의 길을 예비하라는 말과 같이 세례 요한이 광야에서 외친 것을 본다면 종말의 역사를 전하는 것도 유형적인 실지 산이 될 것입니다.
  이 산은 어느 산인가 그 방향만은 알 수 있습니다. 유대 광야는 아시아의 서해 옆이라면 종말의 아름다운 소식을 전하는 산은 아시아 동해 옆이라고 볼 수 있습니다. 이것은 이사야 41장에 동방에서 사람이 나온다고 2절에 말했고 9절에 동방 땅 끝이라 했고 25절에는 해 돋는 곳에서라고 하였습니다. 이것을 보면 방향은 알 수 있습니다. 동방 땅 끝에서 어느 산을 중심하여 아름다운 소식을 전하는 자가 완전 무장을 갖추고 나올 것은 사실입니다. 그러므로 9절은 종말의 사명자는 산을 중심해서 나온다는 위치를 말했다고 볼 수 있는 것입니다.

2. The Need for Refreshment
2. 새 힘을 얻어야 할 필요성 (10~11)

These are different times. It is a time when there is a strong judgment and retribution, so it is different from when sinners are called, so we must gain new strength. Therefore, when a nation repents and returns, it is a meek God. It is the time when he forgives even if he blasphemes and resists God. However, the work of coming to judge is the time when the Lord comes as a strong and fearful Lord, and no one will stand on the day of the Lord except those who have received new strength from God. There will be those who preach with new strength, and there will be those who will receive special protection at that time.
  이때는 시대가 다른 때입니다. 강한 심판이 나리는 보응이 있는 때니 죄인을 부를 때와는 달라서 딴 새 힘을 얻어야 된다는 것입니다. 그러므로 어느 민족이고 회개하고 돌아오는 그때는 온유하신 하나님이십니다. 하나님을 훼방하고 대적해도 용서해 주는 때입니다. 그러나 심판하러 오시는 역사는 강하고 두려운 주님으로 오시는 때이니 새로운 힘을 하나님께 받은 자 외에는 주님 오시는 그날에 설 자는 없을 것입니다. 새 힘을 얻어 전하는 자도 있고 그때 특별한 보호를 받는 자도 있을 것입니다.

3. Conditions to gain new strength(27)
3. 새 힘을 얻을 조건 (27)

@ Why says you, O Jacob, and speaks, O Israel, My way is hid from the LORD, and my judgment is passed over from my God?(Is.40:27)
@ 야곱아 네가 어찌하여 말하며 이스라엘아 네가 어찌하여 이르기를 내 사정은 여호와께 숨겨졌으며 원통한 것은 내 하나님에게서 수리하심을 받지 못한다 하느냐>(사40:27)

This condition is that it gives you new strength because you are going through an unfortunate situation that only God knows about. It means that God will be subjected to circumstances that should not have been guaranteerous work. It is something that cannot but be despised by people. Therefore, he is called scorched wood in Zechariah 3:2 and greatly despised in Obadiah 2. This refers to unfair trials that God gives trials in particular, but makes them trampled on by humans. The reason for doing this is that it is the one who will give you the new power of authority, so it is given only after making you suffer unfair circumstances.
  이 조건은 억울한 사정을 하나님만 아는 원통한 일을 당하기 때문에 새 힘을 준다는 것입니다. 하나님이 보증적인 역사가 아니고는 안 될 사정을 당한다는 것입니다. 사람에게는 멸시를 당할 수밖에 없는 일입니다. 그러므로 슥3:2에 그슬린 나무라 했고 오바댜 2절에 크게 멸시를 당한다고 했습니다. 이것은 하나님이 특히 시련을 주되 인간들에게 짓밟히게 만드는 억울한 시련을 말하는 것입니다. 이와 같이 할 이유는 무엇인가 하면 권세의 새 힘을 줄 자니 억울한 사정을 당하게 만든 후에야 주기 때문입니다.

4. How to get new strength (28~31)
4. 새 힘을 얻는 방법 (28~31)

@ Have you not known? have you not heard, that the everlasting God, the LORD, the Creator of the ends of the earth, fainted not, neither is weary? there is no searching of his understanding. He gave power to the faint; and to them that have no might he increased strength. Even the youths shall faint and be weary, and the young men shall utterly fall:
But they that wait upon the LORD shall renew their strength; they shall mount up with wings as eagles; they shall run, and not be weary; and they shall walk, and not faint.(Is.40:28~31)
@ 너는 알지 못하였느냐 듣지 못하였느냐 영원하신 하나님 여호와, 땅 끝까지 창조하신 자는 피곤치 아니하시며 곤비치 아니하시며 명철이 한이 없으시며 피곤한 자에게는 능력을 주시며 무능한 자에게는 힘을 더하시나니 소년이라도 피곤하며 곤비하며 장정이라도 넘어지며 자빠지되
오직 여호와를 앙망하는 자는 새 힘을 얻으리니 독수리의 날개 치며 올라감 같을 것이요 달음박질하여도 곤비치 아니하겠고 걸어가도 피곤치 아니하리로다.(사40:28~31)

God, who gives strength to the weary and strength to the incompetent, will give it unconditionally by force if he looks only at me. It is the voice of God telling us not to look at people or material things, but to look at me without discouragement, resentment, and fear. Because God has tried that servant to be unfair, he will take responsibility and give new strength to use it. This is not man's way, but God's way, and it is the perfect work of the end times.
  피곤한 자에게 능력을 주시며 무능한 자에게 힘을 주시는 하나님은 나만 바라보면 무조건 강권으로 주신다는 방법입니다. 사람도 물질도 바라보지 말고 너는 낙심 말고 원망 말고 두려워 말고 나를 바라보라는 하나님의 음성입니다. 왜냐하면 하나님께서 그 종을 억울함을 당하도록 시련시켰으니 책임지고 새 힘을 주어서 들어 쓰시겠다는 것입니다. 이것은 사람의 방법이 아니고 하나님의 방법이며 종말적인 완전 역사입니다.

conclusion
결    론
The fruit of those who have gained new strength possesses a perfect personality and at the same time has a superhuman personality, so they subdue the kings. Or, it is a personality that renews the power of the peoples of the world(Is.41:1~2). They trample down their enemies like whitewash(Is.41:25). Through the servants who have received this power, a new era is formed (Is.41:17~20). This is the work of the end of the end of Christianity.
  새 힘을 얻은 자의 열매는 완전한 인격을 소유하는 동시에 초인간적인 인격을 가졌으니 열왕을 굴복시킵니다. 또는 세계 민족들의 힘을 새롭게 만드는 인격입니다(사41:1~2). 원수를 회삼물 같이 짓밟습니다.
(사41:25). 이 힘을 받은 종을 통하여 새 시대를 이룹니다.(사41:17~20). 이것이 기독교 종말의 끝을 맺는 역사라고 할 것입니다.

For reference, the English Bible uses the King James Version, and the Korean Bible uses the revised Korean version. thank you.
참고로 영어 성경은 제임스 왕역을 한글 성경은 개역 한글판을 사용합니다. 감사합니다.
Today is the third time of the English defense sermon. Today, we are going to argue about the good tidings of Isaiah 40 that must be delivered to Zion and the one who will be refreshed.
오늘은 영어 변론 설교 세 번째 시간입니다. 오늘은 이사야 40장의 아름다운 소식을 시온에 전할 일과 전할 자의 새힘 받는 일에 대하여 변론 해 보겠습니다.

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