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선지서 설교

38. The Authority of the Candlestick Church and the work of the two Ol…

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작성자 최고관리자 작성일23-06-09 08:27 조회204회 댓글0건

본문

38. The Authority of the Candlestick Church and the work of the two Olive Branch
 38. 촛대교회의 권위와 두 감람나무 가지의 역사

Ⅰ. The authority of the candlestick church(Zech.4:1-9).
Ⅰ. 촛대교회의 권위(슥4:1~9).

Candlestick Church does not pioneering a church that did not exist, but it is a church that is reborn after all existing churches have been devastated. Therefore, this church is a perfect church and will bring about a new age. To put it in detail, it is not a church that exists without trials, but a church made up of those who remain after passing through great trials. It looks like this:
   촛대교회는 없던 교회를 개척하는 것이 아니고 이미 있던 교회가 다 황폐화 된데서 다시 일어나는 교회입니다. 그러므로 이 교회는 완전한 교회로서 새 시대를 이루는 것입니다. 세밀히 말하자면 시련이 없는데서 있는 교회가 아니고 큰 시련을 통과한 다음에 남은 자로 이루어진 교회이니 다음과 같이 되어 있습니다.

  1. The fully prepared church(Zech.1-2).
  1. 완전 준비가 된 교회(슥1-2).

@ And the angel that talked with me came again, and waked me, as a man that is wakened out of his sleep.
And said unto me, What see you? And I said, I have looked, and behold a candlestick all of gold, with a bowl upon the top of it, and his seven lamps thereon, and seven pipes to the seven lamps, which are upon the top thereof:(Zech.4:1~2)
@ 내게 말하던 천사가 다시 와서 나를 깨우니 마치 자는 사람이 깨우임 같더라. 그가 내게 묻되 네가 무엇을 보느냐 내가 대답하되 내가 보니 순금 등대가 있는데 그 꼭대기에 주발 같은 것이 있고 또 그 등대에 일곱 등잔이 있으며 그 등대 꼭대기 등잔에는 일곱 관이 있고(슥4:1~2)

Perfect preparation is a church that is prepared so that the light will not go out no matter how dark the night is. Since the church that remains at the time of the Lord's Second Coming is not the church that aims for the kingdom of heaven, but the church that aims for the earthly kingdom, the church that goes out without being dominated by the power of darkness no matter how much the forces of darkness cover the whole earth will be the pure gold lampstand church. The perfect church, In this way, a new kingdom will be established. It is a work of full inspiration, full apologetics.
   완전준비란 것은 아무리 어두운 밤이 와도 빛이 꺼지지 않을 준비를 갖춘 교회입니다. 주 재림 시에 남은 교회는 천국을 목적한 교회가 아니고 지상왕국을 목적한 교회이니만큼 아무리 흑암의 세력이 온 땅을 덮어도 그 흑암의 지배를 받지 않고 나가는 교회라야 순금등대 교회가 되는 것이니 완전한 교회로써 새로운 왕국을 이루게 되는 것입니다. 완전 영감의 완전 변론의 역사입니다.

  2. No need for human strength and ability(Zech.4:3-6).
  2. 인간의 힘과 능이 필요 없음(슥4:3-6).

@ And two olive trees by it, one upon the right side of the bowl, and the other upon the left side thereof. So I answered and spake to the angel that talked with me, saying, What are these, my lord? Then the angel that talked with me answered and said unto me, Know you not what these be? And I said, No, my lord. Then he answered and spake unto me, saying, This is the word of the LORD unto Zerubbabel, saying, Not by might, nor by power, but by my spirit, says the LORD of hosts.
(Zech.4:3~6)
@ 그 등대 곁에 두 감람나무가 있는데 하나는 그 주발 우편에 있고 하나는 그 좌편에 있나이다. 하고 내게 말하는 천사에게 물어 가로되 내 주여 이것들이 무엇이니이까? 내게 말하는 천사가 대답하여 가로되 네가 이것들이 무엇인지 알지 못하느냐 내가 대답하되 내 주여 내가 알지 못하나이다. 그가 내게 일러 가로되 여호와께서 스룹바벨에게 하신 말씀이 이러하니라 만군의 여호와께서 말씀하시되 이는 힘으로 되지 아니하며 능으로 되지아니하고 오직 나의 신으로 되느니라.(슥4:3~6)

Until this day, Christianity has not been perfected, and there are many people who communicate with God in their personal faith until the perfect church is formed. However, as a church, it is not possible to form a perfect group. There is a lot of work, Although there are many cases in which human work has joined in and has in various ways brought corruption to all the work of the church, but this candlestick church is a church left on the day of wrath, and it does not need any human power, and it has formed a group that is directly governed by God's spirit.
   기독교가 이날까지는 완전한 것을 이루지 못하고 완전한 교회를 이루기까지 개인적인 신앙에서 하나님과 교통하는 사람들이 많이 있지만 교회로서는 완전한 단체를 이루지 못하고 인간의 하는 일이 가입되어 여러 가지로 교회의 모든 사업에 부패성을 가져 온 일이 많이 있지만 이 촛대교회는 진노의 날에 남은 교회로서 조금도 인간의 힘이라는 것은 필요가 없고 직접 하나님의 신으로 다스리는 단체를 이룬 것입니다.

Because if the word is confused even a little, the church cannot be left on the day of wrath, so the Spirit of Jehovah directly teaches not to confuse the word of God. The Word must be completely clear, and as the new age is formed with the remaining churches, no human method is used in administrative affairs. A candlestick church is a church that moves according to the command of the spirit of God without any human method, We have a work of exercising our rights, so we can form a group with no shortage. 
  왜냐하면 조금이라도 말씀이 혼선되면 진노의 날에 남은 교회가 될 수 없으므로 여호와의 신께서 직접으로 하나님 말씀이 혼선되지 않도록 가르쳐 주는 일이 있게 되므로 말씀이 완전히 밝아야 하고 남은 교회로 새 시대를 이루니만큼 행정적인 사무에도 조금도 사람의 방법이 들어가지 않고 하나님의 신의 명령에 의하여 움직이는 것을 촛대교회라 하는 것이니 권리행사의 역사가 있으므로 조금도 부족함이 없는 단체를 이루게 됩니다.

In other words, it moves from the faith like a mature man, so there is no secular thing of human beings, and it is a church formed by the authority of God. When the Jerusalem temple is restored, the exercise of rights appears in difficulties beyond human power to control the enemy and stand in authority is called the Candlestick Church. Now, at a time when religious books and all ceremonies and administrations of the church are extremely secular, God reforms all of them to form the Candlestick Church by giving the authority to a chosen servant to hold on to the truth with a perfect plumb line and Just like building a house by measuring it again, it is called the work of the power of witness to set up all the confusion in the church right away.
  다시 말하면 장성한 장부와 같은 신앙에서 움직이는 것이니 조금도 인간의 어떤 속된 것이 있을 수 없고 하나님의 권세로서 이루어진 교회입니다. 예루살렘 성전이 복구될 때에 인간의 힘으로는 어찌할 수 없는 난관에서 권리행사가 나타나 원수를 제어하고 권세 있게 서는 것을 촛대교회라 하는 것입니다. 지금 교회가 종교서적이나 모든 의식이나 행정이 극도로 속화된 이 때에 신께서 이것을 전부 개혁시키어 촛대교회를 이루게 하는 데는 택한 종에게 권세를 주어서 진리에 완전한 다림줄을 쥐고 다시 척량해서 집을 짓듯이 교회의 모든 혼선을 바로 세우도록 하는 것을 증인권세 역사라 하는 것입니다.

@ As for me, this is my covenant with them, says the LORD; My spirit that is upon you, and my words which I have put in your mouth, shall not depart out of your mouth, nor out of the mouth of your seed, nor out of the mouth of your seed's seed, says the LORD, from henceforth and for ever.(Is.59:21)
@ 여호와께서 또 가라사대 내가 그들과 세운 나의 언약이 이러하니 곧 네 위에 있는 나의 신과 네 입에 둔 나의 말이 이제부터 영영토록 네 입에서와 네 후손의 입에서와 네 후손의, 후손의 입에서 떠나지 아니하리라 하시니라 여호와의 말씀이니라.(사59:21)
@ Thus says the LORD to his anointed, to Cyrus, whose right hand I have holden, to subdue nations before him; and I will loose the loins of kings, to open before him the two leaved gates; and the gates shall not be shut;(Is.45:1)
@ 나 여호와는 나의 기름 받은 고레스의 오른손을 잡고 열국으로 그 앞에 항복하게 하며 열왕의 허리를 풀며 성 문을 그 앞에 열어서 닫지 못하게 하리라 내가 고레스에게 이르기를(사45:1)
@ Then the LORD put forth his hand, and touched my mouth. And the LORD said unto me, Behold, I have put my words in your mouth. See, I have this day set you over the nations and over the kingdoms, to root out, and to pull down, and to destroy, and to throw down, to build, and to plant.(Jer.1:9~10)
@ 여호와께서 그 손을 내밀어 내 입에 대시며 내게 이르시되 보라 내가 내 말을 네 입에 두었노라. 보라 내가 오늘날 너를 열방 만국 위에 세우고 너로 뽑으며 파괴하며 파멸하며 넘어뜨리며 건설하며 심게 하였느니라.(렘1:9~10)
@ And he said unto me, You must prophesy again before many peoples, and nations, and tongues, and kings.(Rev.10:11)
@ 저가 내게 말하기를 네가 많은 백성과 나라와 방언과 임금에게 다시 예언하여야 하리라 하더라.(계10:11)
@ And the Spirit and the bride say, Come. And let him that hears say, Come. And let him that is athirst come. And whosoever will, let him take the water of life freely.(Rev.22:17)
@ 성령과 신부가 말씀하시기를 오라 하시는도다. 듣는 자도 오라 할 것이요 목마른 자도 올 것이요 또 원하는 자는 값없이 생명수를 받으라 하시더라.(계22:17)
@ Hear now, O Joshua the high priest, you, and your fellows that sit before you: for they are men wondered at: for, behold, I will bring forth my servant the BRANCH.(Zech.3:8)
@ 대제사장 여호수아야 너와 네 앞에 앉은 네 동료들은 내 말을 들을 것이니라 이들은 예표의 사람이라 내가 내 종 순을 나게 하리라.(슥3:8)
@ Wherefore I say unto you, All manner of sin and blasphemy shall be forgiven unto men: but the blasphemy against the Holy Ghost shall not be forgiven unto men. And whosoever speaks a word against the Son of man, it shall be forgiven him: but whosoever speaks against the Holy Ghost, it shall not be forgiven him, neither in this world, neither in the world to come.(Mat.12:31~32)
@ 그러므로 내가 너희에게 이르노니 사람의 모든 죄와 훼방은 사하심을 얻되 성령을 훼방하는 것은 사하심을 얻지 못하겠고 또 누구든지 말로 인자를 거역하면 사하심을 얻되 누구든지 말로 성령을 거역하면 이 세상과 오는 세상에도 사하심을 얻지 못하리라.(마12:31~32)

  3. The work of laying the cornerstone(Zech.4:7-9).
  3. 머릿돌을 내놓은 역사(슥4:7-9).

@ Who are you, O great mountain? before Zerubbabel you shall become a plain: and he shall bring forth the headstone thereof with shoutings, crying, Grace, grace unto it. Moreover the word of the LORD came unto me, saying,
The hands of Zerubbabel have laid the foundation of this house; his hands shall also finish it; and you shall know that the LORD of hosts has sent me unto you.(Zech.4:7~9)
@ 큰 산아 네가 무엇이냐 네가 스룹바벨 앞에서 평지가 되리라 그가 머릿돌을 내어 놓을 때에 무리가 외치기를 은총, 은총이 그에게 있을찌어다 하리라 하셨고 여호와의 말씀이 또 내게 임하여 가라사대
스룹바벨의 손이 이 전의 지대를 놓았은즉 그 손이 또한 그것을 마치리라 하셨나니 만군의 여호와께서 나를 너희에게 보내신 줄을 네가 알리라 하셨느니라.(슥4:7~9)

Until this day, Christianity has received the grace of atonement through Jesus, the stone of rejection, but it will be completely victorious through the work of Jesus, the headstone. Because Jesus, the cornerstone, is the work of authority, all enemies will fall before him. Until this day, grace is the grace of rebirth, and the work when the Lord, the cornerstone, appears is the work that removes the power of the enemy and makes only His children the ones who remain. This is called perfect grace.
  이날까지 기독교는 버림 돌 예수를 통하여 속죄 은총을 받았지만 머릿돌 예수님의 역사로 완전히 승리하게 될 것입니다. 왜냐하면 머릿돌 예수는 권세 역사이니 원수가 다 그 앞에서 쓰러지고 말 것입니다.
  이날까지 은혜는 중생의 은혜요, 머릿돌 되시는 주님이 나타날 때의 역사는 원수의 세력을 없이하고 당신의 자녀만으로 남은 자가 되게 하는 역사이니 이것을 완전한 은총이라는 것입니다.

@ And whosoever shall fall on this stone shall be broken: but on whomsoever it shall fall, it will grind him to powder.
(Mat.21:44)
@ 이 돌 위에 떨어지는 자는 깨어지겠고 이 돌이 사람 위에 떨어지면 저를 가루로 만들어 흩으리라 하시니(마21:44)
@ For the nation and kingdom that will not serve you shall perish; yea, those nations shall be utterly wasted.(Is.60:12)
@ 너를 섬기지 아니하는 백성과 나라는 파멸하리니 그 백성들은 반드시 진멸되리라.(사60:12)

Conclusion
The Candlestick Church means the work that has come to a complete end. The Old Testament history was recorded until Jerusalem was restored, and all the prophecies of the prophets taught the Candlestick Church at the end of mankind that the work of God would come to an end as Jerusalem was restored.
  결 론
   촛대교회란 것은 완전히 끝을 맺는 역사를 뜻합니다. 구약 역사가 예루살렘이 복구된 데까지 기록되어 있고 모든 선지 예언이 예루살렘이 복구되는 것으로서 인류 종말에 촛대교회를 가르쳐 하나님의 역사가 끝날 것을 말했습니다.

It taught that the Old Testament Church's Pentateuch of Moses and the stand Church would completely end with the peace offering of the Lamb Jesus, and that the destruction and restoration of Jerusalem would end with the New Testament Church's Candlestick Church. It is to achieve perfect fruit by fulfilling it. To put it in detail, the church in the Age of Grace aimed at the kingdom of heaven, and the candlestick church at the time of the Second Coming will end with the earthly kingdom.
  구약 교회의 모세 5경으로 선 교회는 어린 양 예수의 화목제로 완전히 끝을 맺고 예루살렘의 황폐와 복구는 신약 교회의 촛대교회로서 끝을 맺을 것을 가르친 것이니 촛대교회의 권위라는 것은 완전한 평화왕국을 지상에 이룸으로서 완전한 열매를 이루는 것입니다. 세밀히 말하자면 은혜시대 교회는 천국을 목적했고 재림시의 촛대교회는 지상 왕국으로 끝을 맺습니다.

@ Until the Ancient of days came, and judgment was given to the saints of the most High; and the time came that the saints possessed the kingdom.(Dan.7:22)
@ 옛적부터 항상 계신 자가 와서 지극히 높으신 자의 성도를 위하여 신원하셨고 때가 이르매 성도가 나라를 얻었더라.(단7:22)
@ And the seventh angel sounded; and there were great voices in heaven, saying, The kingdoms of this world are become the kingdoms of our Lord, and of his Christ; and he shall reign for ever and ever.(Rev.11:15)
@ 일곱째 천사가 나팔을 불매 하늘에 큰 음성들이 나서 가로되 세상 나라가 우리 주와 그 그리스도의 나라가 되어 그가 세세토록 왕 노릇 하시리로다 하니(계11:15)

Ⅱ. The work of the two olive trees(Zech.4:11-14).
Ⅱ. 감람나무 두 가지의 역사(슥4:11~14).

Olive tree has the following significance. Now, the work of the servant with the activity of living life is the olive tree. Life is something that belongs only to God, and it is not about trying to hold onto some kind of sovereignty, but about obeying God as He works with love.
   감람나무란 것은 다음과 같은 의의가 있습니다. 이제 산 생명의 활동이 있는 종의 역사가 감람나무입니다. 생명이란 것은 하나님께만 있는 것인데 자기가 무슨 주권을 쥐고자 하는 것이 아니고, 하나님께서 사랑으로 역사하는 대로 순종하려는 것이 생명의 활동이란 것입니다.

If you look at Psalm.52:8-9, “But I am like a green olive tree in the house of God; I will trust in God's lovingkindness forever. Because you have done this, I will thank you forever; I will put my trust in your name before your saints, because it is good.” said King David.
  시52:8-9을 보면 “오직 나는 하나님의 집에 있는 푸른 감람나무 같음이여 하나님의 인자하심을 영원히 의지하리로다. 주께서 이 일을 행하셨으므로 내가 영영히 주께 감사하고 주의 이름이 선하므로 주의 성도 앞에서 내가 주의 이름을 의지 하리이다.” 라고 다윗왕은 말하였다.

@ But I am like a green olive tree in the house of God: I trust in the mercy of God for ever and ever. I will praise you for ever, because you has done it: and I will wait on your name; for it is good before your saints.(Ps.52:8~9)
@ 오직 나는 하나님의 집에 있는 푸른 감람나무 같음이여 하나님의 인자하심을 영영히 의지하리로다. 주께서 이를 행하셨으므로 내가 영영히 주께 감사하고 주의 이름이 선함으로 주의 성도 앞에서 내가 주의 이름을 의지하리이다.(시52:8~9)

When he said this, when King Saul came after him to harm King David for no reason, he did not want to harm Saul, but prayed for God's mercy to come upon him. When you become a David who, with a heart of prayer, does not treat evil with evil, showing mercy to Saul even if you have the opportunity to kill him in order to bring him to repentance, Saul let God die and David made the dynasty of kings, so the kingdom of Christ is the kingdom of David. It was said in Isaiah.9:7, and through David, God said that his kingship was an olive tree when he wrote the Psalms.
  이 말을 할 때는 사울 왕이 이유 없이 다윗 왕을 해코자하여 따라 올 때에 그는 사울을 해코자 하지 않고 하나님의 긍휼하심이 그에게 임하기 위하여 기도하는 마음으로 사울을 회개시키기 위하여 죽일 기회가 있어도 사울에게 인자를 베풀며 악을 악으로 대하지 않는 다윗이 될 때에 사울은 하나님이 죽게 하고 다윗은 만왕의 왕조가 되게 했으므로 그리스도의 왕국은 다윗의 왕국이라고 사9:7에 말했고, 다윗을 들어서 하나님은 시편을 기록할 때에 자기의 왕권을 감람나무라고 말했던 것입니다.

@ Of the increase of his government and peace there shall be no end, upon the throne of David, and upon his kingdom, to order it, and to establish it with judgment and with justice from henceforth even for ever. The zeal of the LORD of hosts will perform this.(Is.9:7)
@ 그 정사와 평강의 더함이 무궁하며 또 다윗의 위에 앉아서 그 나라를 굳게 세우고 자금 이후 영원토록 공평과 정의로 그것을 보존하실 것이라 만군의 여호와의 열심이 이를 이루시리라.(사9:7)

Therefore, it is said in Rev.11:4 that the work of fully establishing the kingdom of David on earth at the end of Christianity is called the olive tree. Now, when studying the olive tree in the main text, two things can be said.
  그러므로 기독교 종말에 다윗왕국을 지상에 완전히 이루는 역사를 감람나무라고 계11:4에 말했습니다. 이제 감람나무에 대하여 본문에서 공부할 때에 두 가지로 말할 수 있습니다.

@ These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth.(Rev.11:4)
@ 이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람나무와 두 촛대니(계11:4)

  1. Olive trees to the left and right of the candlestick
    (Zech.4:11-12).
  1. 등대 좌우에 있는 감람나무(슥4:11-12).

@ Then answered I, and said unto him, What are these two olive trees upon the right side of the candlestick and upon the left side thereof? And I answered again, and said unto him, What be these two olive branches which through the two golden pipes empty the golden oil out of themselves?(Zech.4:11~12)
@ 내가 그에게 물어 가로되 등대 좌우의 두 감람나무는 무슨 뜻이니이까 하고 다시 그에게 물어 가로되 금 기름을 흘려내는 두 금관 옆에 있는 이 감람나무 두 가지는 무슨 뜻이니이까?(슥4:11~12)

This candlestick of pure gold taught the altar of God. The Holy of Holies, the altar of the temple in Jerusalem, was destroyed by Babylon and was unable to offer sacrifices for 70 years. Showing the apocalypse as a candlestick taught that the church, which was devastated at the end of Christianity, would be restored through the servant of authority who received the kingship. Therefore, the kingdom of David, the kingdom of the saints, will be established on this earth through the church that remains until the time of the Lord's Second Coming.
   이 순금등대는 하나님의 제단을 가르친 것인데 예루살렘 성전의 제단인 지성소가 바벨론에게 파괴를 당하고 제사를 드릴 수 없는 자리에 70년간 있다가 동방 고레스의 명령에 의하여 그 제단을 다시 쌓게 될 때에 그 제단을 순금 등대로 묵시를 보여준 것은 기독교 종말에 황폐된 교회가 다시 왕권 받은 권세의 종을 통하여 이루어질 것을 가르친 것입니다.
  그러므로 주 재림 시까지 남아있는 교회로 말미암아 이 땅에 다윗왕국인 성도의 나라가 이루어지는 것입니다.

Therefore, the kingdom of the saints is accomplished through Christ, but when Christ said to Apostle John, “You are my son instead of me,” the purpose was not just to serve Mary, but also to make Christ the King of kings and at the same time establish a kingdom on earth. In Rev.11:1, which means that the apostle John has the mission to do, “Give a reed like a rod and measure those who worship in the temple and in the altar, but do not measure the court outside the temple. If you look at the fact that it will be trampled on for forty two month,” it means that those who remain and enter the new kingdom of Christ without being trampled under foot by the Gentiles are those who have been measured by the Apostle John for the authority to prophesy again.
  그러므로 성도의 나라가 이루어지는 것은 그리스도를 통하여 이루어지되 그리스도께서 사도 요한에게 ‘너는 내 대신 아들’이라고 한 것은 단지 마리아를 섬기는 것만이 목적이 아니고 그리스도께서 만왕의 왕이 되는 동시에 지상에 왕국을 이루기 위하여 역사할 사명은 사도 요한에게 있다는 뜻으로 계11:1에 “지팡이 같은 갈대를 주면서 성전과 제단 안에서 경배하는 자를 척량하되 성전 밖 마당은 척량하지 말고 그냥 두라 이것을 이방인에게 주었은즉 저희가 거룩한 성을 마흔 두 달 동안 짓밟으리라” 고 한 것을 보면 이방 세력에게 밟히지 않고 남아서 새로운 그리스도 왕국에 들어갈 자는 사도 요한에게 다시 예언하는 권세의 척량을 받은 자라고 한 것입니다.

@ And there was given me a reed like unto a rod: and the angel stood, saying, Rise, and measure the temple of God, and the altar, and them that worship therein.(Rev.11:1)
@ 또 내게 지팡이 같은 갈대를 주며 말하기를 일어나서 하나님의 성전과 제단과 그 안에서 경배하는 자들을 척량하되(계11:1)
@ For who has despised the day of small things? for they shall rejoice, and shall see the plummet in the hand of Zerubbabel with those seven; they are the eyes of the LORD, which run to and fro through the whole earth.(Zech.4:10)
@ 작은 일의 날이라고 멸시하는 자가 누구냐 이 일곱은 온 세상에 두루 행하는 여호와의 눈이라 다림줄이 스룹바벨의 손에 있음을 보고 기뻐하리라.(슥4:10)

This did not happen at the time of Apostle John, but as in Revelation 13, when the red dragon gave authority to the beast and overcame the authority of the saints for forty-two months and disturbed the world, those who remained without receiving the calamity of the tribulation was the mission given by Apostle John in the Book of Revelation. It means that the kingdom of David will be fulfilled through works, and in verse 3 of rev. chapter 11, “I will give power to two witnesses, and they will prophesy one thousand two hundred and sixty days, clothed in sackcloth.
  이것은 사도 요한 당시에 된 일이 아니고 계13장과 같이 붉은 용이 짐승에게 권세를 주어 마흔 두 달 동안 성도의 권세를 이기고 세계를 어지럽힐 때에 그 환난의 재앙을 받지 않고 남을 자는 사도 요한이 맡은 사명인 계시록을 통하여 역사가 일어남으로써 다윗왕국이 이루어질 것을 뜻하여 11장 3절에 “두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십일을 예언하리라.

@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth.(Rev.11:3)
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라.(계11:3)

These are the two olive trees that stand before the Lord on this earth.” The time to prophesy again with the Book of Revelation that Apostle John received is to teach that the Transfiguration Saints will testify the prophecy at the end of Christianity during the three and a half years before the Second Coming of the Lord. The Candlestick Church is a church where those who testify to this prophecy and believe in the evidence and follow it gather.
The purpose of this church is to keep the word of prophecy, and through this organization, the remaining servants and the remaining people enter the new age and establish the kingdom of the saints, the kingdom of David. Therefore, the kingdom of the saints on earth is established through the servants who have received the kingship of the olive tree, and it is formed through the Candlestick Church.
  이는 이 땅에 주 앞에 선 두 감람나무” 라고 한 것은 사도 요한이 받은 계시록을 가지고 다시 예언할 시기는 주 재림 전 삼년 반 동안 변화성도가 기독교 종말에 예언을 증거 할 것을 가르친 것인데 이 예언을 증거 하므로 그 증거를 믿고 따라가는 자들이 모인 교회가 촛대교회란 것입니다. 이 교회 목적이 예언의 말씀을 지키기 위하여 뭉쳐진 단체이니 이 단체를 통하여 남은 종과 남은 백성이 새 시대에 들어가 다윗왕국인 성도의 나라를 이루게 되는 것입니다. 그러므로 지상 성도 나라는 감람나무 왕권 받은 종을 통하여 이루어지되 촛대교회로 이루어지는 것입니다.

  2. The one who stood before the Lord of the whole world          (Zech.4:13-14).
    2. 온 세상의 주 앞에 모셔 섰는 자(슥4:13-14).

@ And he answered me and said, Knows you not what these be? And I said, No, my lord. Then said he, These are the two anointed ones, that stand by the LORD of the whole earth. (Zech.4:13~14)
@ 그가 내게 대답하여 가로되 네가 이것이 무엇인지 알지 못하느냐 대답하되 내 주여 알지 못하나이다. 가로되 이는 기름 발리운 자 둘이니 온 세상의 주 앞에 모셔 섰는 자니라 하더라.(슥4:13~14)

This represents the world, and it means that the Lord has placed two representatives in front, and it is said that he is the one who stands before the Lord. Until this day, all the peoples of the world have been brought up from the pit of death by the cross of the Lord Jesus, and at the end, it means that the earthly kingdom will be established through the servants whom the Lord has set before them as agents. Looking at Mark 3:17, James and John were given the name “Boanerges,” that is, “sons of thunder,” meaning that the Boanerges mission would be with the two leaders in the last days.
   이것은 세계를 대표한 것인데 주께서 두 대표를 앞에 세웠다는 뜻으로 주 앞에 모셔 섰는 자라고 한 것입니다. 이날까지는 주 예수님의 십자가로 세계에 모든 민족을 사망의 구렁텅이에서 올라오게 했고 마지막 때는 주님께서 두 종을 앞에 대행자로 세운 그 종을 통하여 지상왕국이 이루어지도록 역사한다는 뜻입니다. 막3:17을 보면 야고보와 요한에게는 두 사람을 합해서 이름을 ‘보아너게’ 곧 ‘우뢰의 아들’이라는 이름을 준 것은 말세에 뢰자적인 사명은 두 대표에게 있을 것을 뜻했습니다.

@ And James the son of Zebedee, and John the brother of James; and he surnamed them Boanerges, which is, The sons of thunder:(Mark.3:17)
@ 또 세베대의 아들 야고보와 야고보의 형제 요한이니 이 둘에게는 보아너게 곧 우뢰의 아들이란 이름을 더하셨으며(막3:17)

The name Jesus means “the one who will save his people from their sins,” and the name Boanerges(Loeja) means that a new era will come as the enemy forces are defeated and eliminated. Therefore, the two branches of the olive tree signify the two representatives in the work of the candlestick church in the last days to bring about a new era.
God always appoints representatives to carry out the mission of the age. A representative is a person who takes full responsibility for responding to God's Word.
  예수란 이름은 “자기 백성을 저희 죄에서 구원할 자”라는 뜻이요, 뢰자라는 이름은 원수 세력을 때려 없이하므로 새로운 시대가 온다는 뜻입니다. 그러므로 두 감람나무 가지는 말세에 촛대교회의 역사로 새로운 시대가 이루어지는 일에 두 대표를 뜻한 것입니다. 언제나 하나님은 그 시대의 사명을 행하는 데는 대표자를 세우는 것입니다. 대표란 것은 하나님의 말씀에 응하여지는 일에 총 책임을 맡은 자입니다.

@ In that day, says the LORD of hosts, will I take you, O Zerubbabel, my servant, the son of Shealtiel, says the LORD, and will make you as a signet: for I have chosen you, says the LORD of hosts.(Hag.2:23)
@ 나 만군의 여호와가 말하노라 스알디엘의 아들 내 종 스룹바벨아 나 여호와가 말하노라 그 날에 내가 너를 취하고 너로 인을 삼으리니 이는 내가 너를 택하였음이니라. 만군의 여호와의 말이니라.(학2:23)

When Jesus came to the world, he died for the sins of all people for the purpose of leading them to heaven. At the time of the Lord's Second Coming, the remaining servants went out and prophesied for the purpose of establishing the kingdom on earth. Because you receive authority through that word authority, a group of branches like a green olive tree will come out from under that authority. This is done through a servants called the branch of the olive tree by a group of changeable saints.
  예수님은 세상에 오실 적에 만민의 죄를 위하여 대신 죽어서 그들을 천국으로 인도하는 것을 목적 두었고 주 재림시의 남은 종은 그들이 나가서 예언하는 목적이 지상 왕국을 이루기 위하여 목적을 두고 역사하는 데는 대표의 사람이 말씀을 통하여 권세를 받으므로 그 권세 아래에서 푸른 감람나무 같은 가지의 단체가 나온다는 것입니다. 이것은 변화성도의 한 단체가 감람나무의 가지라는 종을 통하여 이루어지는 것입니다.

@ And speak unto him, saying, Thus speaks the LORD of hosts, saying, Behold the man whose name is The BRANCH; and he shall grow up out of his place, and he shall build the temple of the LORD:(Zech.6:12)
@ 고하여 이르기를 만군의 여호와께서 말씀하시되 보라 순이라 이름하는 사람이 자기 곳에서 돋아나서 여호와의 전을 건축하리라.(슥6:12)

Therefore, no one can enter the kingdom of David in the new age without the work of the Candlestick Church. The kingdom of the new era is not for the soul, but for those who are protected in the midst of tribulation and become the people of the Kingdom of David, the people who remain through the candlestick church, which has become the church that has become the church that has become the church that has been left through the work of the power of witness, are the reason why the new kingdom is established on earth.
  그러므로 누구든지 촛대교회의 역사가 아니고는 새 시대의 다윗왕국에 들어갈 수가 없다는 것입니다. 새 시대 왕국이라는 것은 영혼이 가는 것이 아니고 환난 가운데서 보호받고 남은 자가 다윗왕국의 백성이 되는 것은 증인권세 역사로 남은 교회가 된 촛대교회로 말미암아 남은 백성이 있게 되므로 지상에 새로운 왕국이 이루어지는 것입니다.

Conclusion
The meaning of the two olive trees is not to teach the resurrection saints, but to teach the representative people who will form the candlestick church as the remaining servants at the time of the Lord's second coming. In the last days, as a person with a mission of the age prophesied under foreknowledge and predestination, he can be said to be a person who fulfills the union of missions as a representative of the East and the West. In three and a half years before, He spoke  as the representative of prophecy again(Rev.10:11), two witnesses(Rev.11:3), and two prophets (Rev.11:10).
  결 론
   감람나무 두 가지의 뜻은 부활 성도를 가르친 것이 아니고 주 재림 시에 남은 종으로서 촛대교회를 이루게 되므로 새로운 왕국이 이루어지는 일에 대표적인 사람을 가르친 것입니다. 말세에 예지예정 아래 예언 된 시대적인 사명자로서 동서양의 대표로 사명 결합을 이룰 자라 할 수 있습니다. 전 삼년 반에 다시 예언의 대표로서(계10:11), 두 증인(계11:3), 두 선지자(계11:10)로 말씀하셨습니다.

@ And he said unto me, You must prophesy again before many peoples, and nations, and tongues, and kings.(Rev.10:11)
@ 저가 내게 말하기를 네가 많은 백성과 나라와 방언과 임금에게 다시 예언하여야 하리라 하더라.(계10:11)
@ And they that dwell upon the earth shall rejoice over them, and make merry, and shall send gifts one to another; because these two prophets tormented them that dwelt on the earth. (Rev.11:10)
@ 이 두 선지자가 땅에 거하는 자들을 괴롭게 한고로 땅에 거하는 자들이 저희의 죽음을 즐거워하고 기뻐하여 서로 예물을 보내리라 하더라. (계11:10)
@ See, I have this day set you over the nations and over the kingdoms, to root out, and to pull down, and to destroy, and to throw down, to build, and to plant.(Jer.1:10)
@ 보라 내가 오늘날 너를 열방 만국 위에 세우고 너로 뽑으며 파괴하며 파멸하며 넘어뜨리며 건설하며 심게 하였느니라.(렘1:10)

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