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핵심 진리

56. 한 가지에 대하여 (사11:1~5).

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작성자 최고관리자 작성일22-08-30 09:41 조회736회 댓글0건

본문

56. 한 가지에 대하여 (사11:1~5).

@ And there shall come forth a rod out of the stem of Jesse, and a Branch shall grow out of his roots: And the spirit of the LORD shall rest upon him, the spirit of wisdom and understanding, the spirit of counsel and might, the spirit of knowledge and of the fear of the LORD;
And shall make him of quick understanding in the fear of the LORD: and he shall not judge after the sight of his eyes, neither reprove after the hearing of his ears:
But with righteousness shall he judge the poor, and reprove with equity for the meek of the earth: and he shall smite the earth: with the rod of his mouth, and with the breath of his lips shall he slay the wicked.
And righteousness shall be the girdle of his loins, and faithfulness the girdle of his reins.(Is11:1~5). 

  하나님은 이날까지의 역사는 온 세계 인류를 죄와 사망의 법에서 해방을 시키는 역사를 하되 생명의 원천되는 그리스도의 역사의 완전한 나무가 이루기까지 진보 발전을 가져오게 하는 역사를 한 것뿐입니다.
그러나 여기에 가지에 결실이라는 것은 완전히 새 시대를 이루는 역사를 가르친 것입니다. 모든 사도와 성도들의 역사는 온 세계 인류에게 싹 되시는 메시야의 탄생을 알려주는데 불과한 것입니다.
그러나 말세에 가지된 사명자의 역사는 완전히 남은 자가 될 결실을 맺어서 새 시대를 이루는 역사입니다.
그러므로 가지에게 여호와의 신이 임한 것은 종말에 세계 통일의 완전 결실에 권세 역사를 뜻한 것입니다. 이 신이 임하므로 모든 진리는 끝을 맺는 열매가 됩니다.
사59:19에 여호와께서 급히 흐르는 하수같이 오실 것이라는 것은 종말에 동방 역사를 두고 가르친 말씀인 것입니다.

* 사69:21에 사명의 계대자로 일어나 빛 발하라. 의 사명을 할 새로운 인의 권세를(학2:23) 행사할 순의 종입니다.(슥3:9)

@ 나 만군의 여호와가 말하노라 스알디엘의 아들 내 종 스룹바벨아 나 여호와가 말하노라 그 날에 내가 너를 취하고 너로 인을 삼으리니 이는 내가 너를 택하였음이니라. 만군의 여호와의 말이니라.(학2:23)
@ 대제사장 여호수아야 너와 네 앞에 앉은 네 동료들은 내 말을 들을 것이니라 이들은 예표의 사람이라 내가 내 종 순을 나게 하리라.(슥3:8)
@ 여호와께서 또 가라사대 내가 그들과 세운 나의 언약이 이러하니 곧 네 위에 있는 나의 신과 네 입에 둔 나의 말이 이제부터 영영토록 네 입에서와 네 후손의 입에서와 네 후손의 후손의 입에서 떠나지 아니하리라 하시니라 여호와의 말씀이니라.(사59:21)
@ 이새의 줄기에서 한 싹이 나며 그 뿌리에서 한 가지가 나서 결실할 것이요
여호와의 신 곧 지혜와 총명의 신이요 모략과 재능의 신이요 지식과 여호와를 경외하는 신이 그 위에 강림하시리니 그가 여호와를 경외함으로 즐거움을 삼을 것이며 그 눈에 보이는 대로 심판치 아니하며 귀에 들리는 대로 판단치 아니하며
공의로 빈핍한 자를 심판하며 정직으로 세상의 겸손한 자를 판단할 것이며 그 입의 막대기로 세상을 치며 입술의 기운으로 악인을 죽일 것이며 공의로 그 허리띠를 삼으며 성실로 몸의 띠를 삼으리라(사11:1~5).
@ 내가 참 포도나무요 내 아버지는 그 농부라. 무릇 내게 있어 과실을 맺지 아니하는 가지는 아버지께서 이를 제해 버리시고 무릇 과실을 맺는 가지는 더 과실을 맺게 하려하여 이를 깨끗케 하시느니라. 너희는 내가 일러 준 말로 이미 깨끗하였으니
내 안에 거하라 나도 너희 안에 거하리라 가지가 포도나무에 붙어 있지 아니하면 절로 과실을 맺을 수 없음 같이 너희도 내 안에 있지 아니하면 그러하리라
나는 포도나무요 너희는 가지니 저가 내 안에 내가 저 안에 있으면 이 사람은 과실을 많이 맺나니 나를 떠나서는 너희가 아무 것도 할 수 없음이라(요15:1~5).
@ I am the true vine, and my Father is the husbandman.
Every branch in me that beared not fruit he taketh away: and every branch that beared fruit, he purged it, that it may bring forth more fruit.
Now ye are clean through the word which I have spoken unto you.
Abide in me, and I in you. As the branch cannot bear fruit of itself, except it abide in the vine; no more can ye, except ye abide in me.
I am the vine, ye are the branches: He that abided in me, and I in him, the same brought forth much fruit: for without me you can do nothing.(John.15:1~5). 
@ 고하여 이르기를 만군의 여호와께서 말씀하시되 보라 순이라 이름하는 사람이 자기 곳에서 돋아나서 여호와의 전을 건축하리라(슥6:12).
@ And speak unto him, saying, Thus spoke the LORD of hosts, saying, Behold the man whose name is The BRANCH; and he shall grow up out of his place, and he shall build the temple of the LORD:(John.6:12).

* 신앙의 3대 확신 

1) 근본과 종말 정확성 확실
2) 인격의 완전성
3) 실천적 생활과 체험

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