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104. Unity of the Change Saint, the authority to prophesy, and the aut…

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작성자 최고관리자 작성일24-10-11 09:19 조회7회 댓글0건

본문

104. Unity of the Change Saint, the authority to prophesy, and the authority to witness.                               
104. 변화성도의 통일, 권세를 주어 예언할 일, 증인 권세. 
     
Ⅰ. Unity of the Transfiguration.(Rev.11:1-6, verse 1).   
Ⅰ. 변화성도의 통일.(계11:1-6, 요절 1절).                       
Transformation brings unity beyond denominations. This is because the resurrection saints only testify to the cross, and even if the interpretation of the Bible is different, there is no problem with their mission. This is because if they testify to the cross, everyone receives forgiveness of sins and salvation. However, in order to save the church in the midst of tribulation and disaster, if they do not testify to the prophetic words of the end times, the church will not be able to survive, so they will bring unity as follows.  변화성도는 교파를 초월하여 하나같이 통일을 가져오게 됩니다. 왜냐하면 부활성도는 십자가만 증거 하면 그밖에 성경 해석이 각각 달라도 사명에 대하여 별로 지장이 없었던 것입니다. 왜냐하면 십자가 하나만 증거한다면 누구나 다 죄사함을 받고 구원을 받기 때문입니다. 그러나 환난과 재앙 가운데 교회를 살리려면 종말에 대한 예언의 말씀을 바로 증거하지 않으면 도저히 교회가 남을 수 없기 때문에 다음과 같이 통일을 가져올 것입니다.
1. All are measured equally (1)1. 하나같이 척량을 받음 (1)
@ And there was given me a reed like unto a rod: and the angel stood, saying, Rise, and measure the temple of God, and the altar, and them that worship therein.(Rev.11:1)      @ 또 내게 지팡이 같은 갈대를 주며 말하기를 일어나서 하나님의 성전과 제단과 그 안에서 경배하는 자들을 척량하되 (계11:1)This measure refers to the fact that when the Apostle John received the revelation, he was given a reed like a staff and was commanded to prophesy again, and he was told to measure the temple, the altar, and those who worship therein. This shows the unity of the words of the transformed saints. The measure is an unchangeable legal measure, so the one who will do this measure is a representative person who will appear and teach that the words that the servant delivers will be one. The Apostle John received it through revelation, but he taught that a representative person will definitely appear during the Second Coming of the Lord in the last days and that the transformed saints will be armed as one.                  이 척량이라는 것은 사도 요한이 계시를 볼 때 다시 예언하라는 명령을 하시면서 지팡이 같은 갈대를 주는 것을 받아 가지고 성전과 제단과 그 안에서 경배하는 자를 척량하라는 것입니다. 이것은 변화성도들의 말씀 통일을 보여 준 것입니다. 척량이라는 것은 변할 수 없는 법적 척량이니 이 척량을 할 자는 대표적인 사람이 나타나서 그 종이 전하는 말씀에서 하나가 될 것을 가르쳤습니다. 사도 요한은 계시로 받았지만 말세 주 재림기에 반드시 대표적인 사람이 나타나서 변화성도들이 하나같이 무장될 것을 가르친 것입니다.
2. Church Unification (2-4)2. 교회 통일 (2-4)
@ But the court which is without the temple leave out, and measure it not; for it is given unto the Gentiles: and the holy city shall they tread under foot forty and two months. 3.  And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. 4.  These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth. (Rev.11:2~4)
@ 성전 밖 마당은 척량하지 말고 그냥 두라 이것을 이방인에게 주었은즉 저희가 거룩한 성을 마흔 두 달 동안 짓밟으리라. 3.  내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라. 4.  이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람 나무와 두 촛대니(계11:2~4)
The purpose of the church is to teach the Word correctly according to the times, so any church that fails to teach the Word correctly will be trampled by the Gentiles. Therefore, it was said that even the most holy city will be trampled by the Gentiles if it is not measured. However, the Candlestick Church taught that it would never cause harm, so in the future, the churches that will remain without being harmed by enemies will be churches taught by servants of the authority that are raptured. Therefore, it was taught that the unification of the church will not be centered on denominations, but through the saints who will change and ascend. The remaining servants will change and ascend, and the remaining church will be protected in a place of refuge during the tribulation and will receive the blessings of the new earth as its people.                       교회라는 것은 시대를 따라 말씀을 바로 가르치는 것이 목적이니 말씀을 바로 가르치지 못한 교회라면 다 이방 세력에게 밟히고 말 것입니다. 그러므로 척량을 받지 못한 자는 아무리 거룩한 성이라도 이방 세력에게 밟힌다고 말했습니다. 그러나 촛대교회는 절대로 피해를 주지 못할 것을 가르쳤으니 앞으로 원수 피해를 당치않고 남을 교회는 들림 받는 권세의 종들이 가르치는 교회라고 보게 됩니다. 그러므로 교회 통일은 교파 중심이 아니고 변화 승천할 성도들로 말미암아 교회가 통일될 것을 가르쳤습니다. 남은 종은 변화 승천하고 남은 교회는 환난 중에 피난처에 보호받고 새 땅의 축복을 백성 된 자격으로 받게 됩니다.
3. Unification of authority.(5-6)3. 권세 통일 (5-6)                                                    @ And if any man will hurt them, fire proceeds out of their mouth, and devours their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed. 6.  These have power to shut heaven, that it rain not in the days of their prophecy: and have power over waters to turn them to blood, and to smite the earth with all plagues, as often as they will.(Rev.11:5~6)                                    @ 만일 누구든지 저희를 해하고자 한즉 저희 입에서 불이 나서 그 원수를 소멸할찌니 누구든지 해하려 하면 반드시 이와 같이 죽임을 당하리라. 6.  저희가 권세를 가지고 하늘을 닫아 그 예언을 하는 날 동안 비 오지 못하게 하고 또 권세를 가지고 물을 변하여 피 되게 하고 아무 때든지 원하는 대로 여러가지 재앙으로 땅을 치리로다.(계11:5~6)                                         
Authority is the work of the authority of the witness, and all the transformed saints receive authority. In the text, the fact that the witness received authority means the representative of the work of authority that the transformed saints receive. However, at the same time that there is a representative, the transformed saints all exercise authority. This is because they formed a group like an olive tree. Therefore, the purpose of striking the ground with disasters is for the transformed saints to preach the gospel together. The warriors who preach the gospel are caught up while fighting against the power of the beast. The transformed saints become the remaining servants because the servants who received the gift receive authority again. In Revelation 7:2-3, the sealed work means the work of authority. This is because the work of the other angels meant the transformed saints.  권세라는 것은 증인권세 역사인데 누구든지 변화성도는 다 권세를 받게 됩니다. 본문에 증인이 권세를 받았다는 것은 변화 성도가 받는 권세역사의 대표적인 사람을 뜻합니다. 그러나 대표가 있는 동시에 변화성도는 하나같이 권세를 행하게 됩니다. 이것은 감람나무 같은 한 단체를 이루었기 때문입니다. 그러므로 재앙으로 땅을 치며 나가는 것은 변화성도가 하나같이 복음을 전하기 위한 목적입니다. 복음을 전하는 용사들이 짐승의 세력을 대항해서 싸우다가 들림을 받게 됩니다. 변화성도는 은사를 받은 종이 다시 권세를 받으므로 남은 종이 되기 때문입니다. 계7:2-3에 인 맞은 역사가 즉 권세 역사를 뜻한 것입니다. 왜냐하면 다른 천사의 역사는 변화성도를 뜻했기 때문입니다.
@ And I saw another angel ascending from the east, having the seal of the living God: and he cried with a loud voice to the four angels, to whom it was given to hurt the earth and the sea, 3.  Saying, Hurt not the earth, neither the sea, nor the trees, till we have sealed the servants of our God in their foreheads. 4.  And I heard the number of them which were sealed: and there were sealed an hundred and forty and four thousand of all the tribes of the children of Israel.(Rev.7:2~4)                              @ 또 보매 다른 천사가 살아계신 하나님의 인을 가지고 해 돋는 데로부터 올라와서 땅과  바다를 해롭게 할 권세를 얻은 네 천사를 향하여 큰 소리로 외쳐 3.  가로되 우리가 우리 하나님의 종들의 이마에 인치기까지 땅이나  바다나 나무나 해하지 말라 하더라. 4.  내가 인 맞은 자의 수를 들으니 이스라엘 자손의 각 지파 중에서 인 맞은 자들이 십 사만 사천이니(계7:2~4)
Conclusion:                                              The transfigured saints are those who worked as a group and were raptured as a group at the time of the Lord's second coming. The resurrected saints are those who were martyred at each time as history went on, and the transfigured saints are those who worked as a group and were raptured as a group, making them the 144,000.  결  론  변화성도라는 사람은 주 재림시에 하나같이 단체로 역사하다가 단체로 들림 받는 것이니 부활성도는 역사가 흘러가면서 그때 그때에 순교를 당한 자요, 변화성도는 하나같이 역사하다가 하나같이 들림 받은 무리를 가르쳐 14만 4천이라는 것입니다.
Ⅱ. The authority to prophesy (Rev.11:3).
Ⅱ. 권세를 주어 예언할 일(계11:3).

Today's great difficulty is the problem that no one can help but think seriously about, such as how the end of mankind and the end of the church will be. Therefore, if we do mathematical calculations and scientific arguments, the argument for communism automatically comes out, and at the same time, the reality is that the so-called materialistic policy of dreaming of world unification through this is shaking the hearts of mankind all over the world. On the other hand, religious leaders have no choice but to seriously consider a negotiating line. It is no exaggeration to say that many people who do not know anything blindly put up scarecrow-like anti-communist signs without any thought, and in reality, rather than being anti-communists, they have lost the courage to fight against the politics of the Communist Party in their wandering freedom, and they act without conscience in the hope that they will die tomorrow. Therefore, I believe that the problems that God must prophesy to the witnesses of the last days by giving them authority are as follows.
  금일에 큰 난제라는 것은 인류 종말이 어떻게 되며 교회의 종말이 어떻게 될 것이냐에 대하여 누구나 심각히 생각지 않을 수 없는 문제입니다. 그러므로 인간의 수학적인 계산과 과학적인 논설로 한다면 자동적으로 공산주의 변론이 나오는 동시에 이것으로 세계 통일을 꿈꾸는 소위 유물적 정책이라는 것이 전 세계 인류의 마음을 흔들리게 하는 현실이요 그와 반면에 종교 지도자들은 협상적인 노선을 심각히 생각지 않을 수 없는 문제가 닥쳐왔고 아무것도 모르는 사람들이 맹목적으로 사상 없는 허수아비 같은 반공 간판을 붙이고 실지는 반공보다도 방랑적인 자유에서 오히려 공산당의 정치를 대항해서 싸울 용기조차 잃어버리고 내일 죽으리라는 낙망에서 양심을 떠난 행동을 하는 무리가 많다고 해도 과언이 아닐 것입니다.  그러므로 하나님께서 말세 증인에게 권세를 주어서 예언하여야 할 문제는 다음과 같다고 봅니다.1. He gives a prophecy warning that the day of wrath will come without delay (Rev.10:5-7).
1. 지체하지 않고 진노의 날이 온다는 경고의 예언을 하게 됩니다.(계10:5-7).

@ And the angel which I saw stand upon the sea and upon the earth lifted up his hand to heaven, 6.  And sware by him that lives for ever and ever, who created heaven, and the things that therein are, and the earth, and the things that therein are, and the sea, and the things which are therein, that there should be time no longer: 7.  But in the days of the voice of the seventh angel, when he shall begin to sound, the mystery of God should be finished, as he has declared to his servants the prophets.(Rev.10:5~7)
@ 내가 본 바  바다와 땅을 밟고 섰는 천사가 하늘을 향하여 오른손을 들고 6.  세세토록 살아계신 자 곧 하늘과 그 가운데 있는 물건이며 땅과 그 가운데 있는 물건이며  바다와 그 가운데 있는 물건을 창조하신 이를 가리켜 맹세하여 가로되 지체하지 아니하리니 7.  일곱째 천사가 소리 내는 날 그 나팔을 불게 될 때에 하나님의 비밀이 그 종 선지자들에게 전하신 복음과 같이 이루리라.
(계10:5~7)
If we compare all the scriptures, all the prophets saw the same vision that when atheistic politics from the North, centered around Asia, opposed God's word, deprived the people of their freedom, and dreamed of world unification, God would give His people power to fight and win against the North, thus creating a new era. Therefore, we can see that the target of the judgment that creates the new era is the northern powers.  모든 성경을 대조해 보면 어느 선지나 하나같이 아시아를 중심하다 북방으로부터 무신론적인 정치가 하나님의 말씀을 대적하고 백성의 자유를 박탈하고 세계 통일의 꿈을 꾸고 나올 때에 하나님은 당신의 사람에게 권세를 주어서 북방과 싸워 승리하므로 새로운 시대가 이루어진다고 하나같이 선지들이 묵시를 보았던 것입니다. 그러므로 새 시대를 이루는 심판의 대상자는 북방 세력이라는 것을 알 수 있습니다.

When the northern powers come down strongly, the servants of God who are given authority will go out and prophesy. The issue will be that the Lord's second coming is imminent and that those who remain on the Lord's day must keep the prophetic words. Therefore, all the words that all the prophets received through revelation will become the gospel that the servants who will meet the Lord will receive authority and testify. This is because God showed all the prophets the revelation of the judgment and the new era, and this is not the past, but the words that must be shouted out at the end of mankind.  북방 세력이 강하게 내려올 때를 앞에 놓고 하나님의 종들이 권세를 받고 나가서 예언할 문제는 주님의 재림이 임박했다는 것과 주의 날에 남을 자는 예언의 말씀을 지켜야 된다는 경고의 나팔을 불게 될 것입니다. 그러므로 모든 선지가 묵시로 받은 말씀이 전부 살아서 주님을 맞이할 종들이 권세를 받고 증거 할 복음이 됩니다. 왜냐하면 하나님께서 모든 선지에게 심판과 새 시대를 목적하고 보여준 계시니 이것은 과거가 아니고 인류 종말에 나가 외쳐야 할 말씀이 됩니다.
2. The prophecy of the appointed time is a prophecy that brings the final ending to fruition (Rev. 22:17-19).2. 정한 때의 예언은 마지막 끝을 맺는 예언입니다.(계22:17-19).

@ And the Spirit and the bride say, Come. And let him that hears say, Come. And let him that is athirst come. And whosoever will, let him take the water of life freely.18.  For I testify unto every man that hears the words of the prophecy of this book, If any man shall add unto these things, God shall add unto him the plagues that are written in this book: 19.  And if any man shall take away from the words of the book of this prophecy, God shall take away his part out of the book of life, and out of the holy city, and from the things which are written in this book. (Rev.22:17~19)
@ 성령과 신부가 말씀하시기를 오라 하시는도다 듣는 자도 오라 할 것이요 목마른 자도 올 것이요 또 원하는 자는 값없이 생명수를 받으라 하시더라. 18.  내가 이 책의 예언의 말씀을 듣는 각인에게 증거하노니 만일 누구든지 이것들 외에 더하면 하나님이 이 책에 기록된 재앙들을 그에게 더하실 터이요 19.  만일 누구든지 이 책의 예언의 말씀에서 제하여 버리면 하나님이 이 책에 기록된 생명 나무와 및 거룩한 성에 참예함을 제하여 버리시리라.(계22:17~19)
All the prophets, equally inspired by the Holy Spirit, wrote the revelations and they became the final prophecies of the appointed time at the end of mankind. They wrote the revelations by the inspiration of the Holy Spirit, but the servants who are qualified as brides to welcome the groom at the end, when they prophesy about the time when they will be raptured by the Holy Spirit, speak by the Holy Spirit. This testifies that according to the Bible, there will be tribulation in the north, and according to the Bible, there will be protection in the refuge, and according to the Bible, a terrible disaster of the destruction of mankind will come, and according to the Bible, a new era will be established.  모든 선지가 하나같이 성신 감동으로 묵시를 보고 기록한 글은 인류 종말에 정한 때의 마지막 예언이 됩니다. 그들은 성령의 감동으로 묵시를 받아 글을 썼지만 마지막에 신랑을 맞이할 신부 자격을 가진 종들은 성령으로 들림 받을 시기를 앞에 놓고 예언할 때에 성령으로 말하게 되는 것인데 이것은 성경대로 북방으로 환난이 오고 성경대로 피난처에 보호가 있고 성경대로 인류 전멸의 무서운 재앙이 내리고 성경대로 새로운 시대가 이루어질 것을 증거하게 됩니다.
This is the day of wrath when those who hear this prophetic word will receive disaster whether they increase or decrease. This disaster is not a judgment on actions, but refers to the disaster of the annihilation of the race as the word says, and the time when the Bible will never be fulfilled again for these people, and it will all be fulfilled.  이때는 이 예언의 말씀을 듣고서 가해도 감해도 재앙을 받게 되는 진노의 날입니다. 이 재앙이라는 것은 행위 심판이 아니고 말씀대로 인종 전멸의 재앙이 오고 다시는 성경이 이 민족들에게 이루어질 시기가 없이 다 이루어지고 마는 시기를 말합니다.
3. You will receive authority to prophesy (11:3).3. 권세를 받아서 예언하게 됩니다.(11:3).

@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth.(Rev.11:3)   
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라.(계11:3)
This authority is the work that completely teaches the creation of the earthly kingdom. Through the words of prophecy of this servant, a new era is created on earth. If anyone does not keep the prophecy, he will die on the day of disaster, but if he keeps the prophecy, he will not die but will live and enter the new era and have the authority to rule on earth at the end of mankind. This rule is entrusting authority to the servant, so no one can harm the servant. Therefore, the great victory is achieved because the authority of heaven and earth is received. This is because God entrusted authority to the servant when He made known to him what He was going to do.  이 권세라는 것은 완전히 지상왕국을 이루는 역사를 가르친 것입니다. 이종의 예언의 말씀을 통하여 지상에 새로운 시대가 이루어지는 데는 누구든지 그 예언을 지키지 않으면 재앙의 날에 죽을 것이고 그 예언을 지키면 죽지 않고 살아서 새 시대에 들어가 인류 종말의 지상 통치권을 가지게 됩니다. 이 통치라는 것은 그 종에게 권세를 맡긴 것이니 그 종을 해칠 자는 전혀 없습니다. 그러므로 대 승리를 이루는 것은 하늘과 땅의 권세를 받게 된 까닭입니다. 왜냐하면 하나님께서 당신의 행할 일을 그 종에게 알게 해서 맡길 때에 권세를 맡겼기 때문입니다.
The big problem now is that the truth is confused in the Christian eschatology because each servant of God asserts his own opinion, thinking that he is right. However, the servant who receives authority does not assert his own opinion, but is a servant who prophesies the word of God again. Because he believes that the words that God prophesied to the prophet without any lies will come true, and has the courage to fight with his life on the line, God entrusts that servant with authority. If God acknowledged the opinions of His servants, He would not have the right to judge. If it is not true that a person cannot change what he has said once, then that person can be seen as a scarecrow who has lost his own personality.  지금 큰 문제는 기독교 종말에 진리가 혼선된 것은 하나님의 종들이 각각 자기가 옳다는 생각에서 자기 주관을 내세우는 일이 있기 때문입니다. 그러나 권세를 받는 종은 자기 주관을 내세우는 것이 아니고 하나님의 말씀을 다시 예언하는 종이니 하나님께서 조금도 거짓이 없이 선지에게 예언한 말씀대로 될 것을 믿고 목숨을 바쳐 싸우는 용기를 가지고 나서기 때문에 그 종에게 하나님의 권세를 맡긴 것입니다.  만일 하나님께서 종들이 자기 주관을 세워도 그것을 인정한다면 하나님은 심판자의 권리를 가질 수 없게 될 것입니다. 사람도 한번 말한 다음에 그것을 변경할 수 없다는 것이 없다면 그 사람은 자기 인격을 상실한 허수아비라고 볼 수 있습니다.
Conclusion
Christianity has already unified the world through the cross, resurrection, ascension, and descent of the Holy Spirit, and now it is ending with the northern tribulation, the work of authority, the protection of the chosen people, the judgment of disasters, and the new era in which the prophetic words will be fulfilled. If it did not have these, it could not be a complete religion of life, a religion that achieves the complete victory of world unification, or a religion that completely saves humanity. Therefore, the purpose of giving authority and prophesying is to give great authority to servants and have them work so that all the prophecies God spoke through all the prophets will be fulfilled, and so that a worldwide awakening will be made so that both those who are the targets of judgment and those who will be saved will hear.  결  론  기독교는 이미 이루어진 십자가, 부활, 승천, 성신 강림으로써 세계를 통일했고 이제 예언의 말씀이 이루어질 북방 환난과 권세역사와 택민 보호와 재앙 심판과 새 시대로서 끝을 맺는 것이니 이러한 것이 없다면 완전히 생명의 종교가 될 수 없고 세계 통일의 완전 승리를 이루는 종교가 될 수 없으며 또는 세계 인류를 완전히 구원해 주는 종교가 될 수 없습니다.  그러므로 권세를 주어서 예언하는 목적은 하나님께서 모든 선지를 통하여 말씀한 예언이 모두 이루어지게 하는 역사를 하기 위하여 심판의 대상자가 되게 하는 자들이나 구원받을 자나 하나같이 듣게 하는 세계적인 각성을 주도록 종들에게 큰 권세를 주어서 역사하게 하는 것입니다.

Ⅲ. The authority of witnesses (Rev.11:3).
Ⅲ. 증인 권세.(계11:3).
God entrusts authority to representatives of the mission of the times as follows:  하나님께서는 시대적인 사명의 대표에게 권세를 맡기는 것은 다음과 같습니다.
1. In the age of conscience, the right to build the ark was entrusted to Noah.1. 양심 시대에 노아에게 방주권을 맡겼던 것입니다.
The condition is that no one can be saved unless they enter the ark. In other words, the power of salvation was in the ark that was built by Noah (1 Peter 3:19).  누구든지 방주에 들어가지 않으면 구원받을 수 없다는 조건입니다. 다시 말하면 구원의 권세가 노아의 손에서 생긴 방주에 있었던 것입니다.(벧전3:19).
@ For Christ also has once suffered for sins, the just for the unjust, that he might bring us to God, being put to death in the flesh, but quickened by the Spirit: 19.  By which also he went and preached unto the spirits in prison; 20.  Which sometime were disobedient, when once the long suffering of God waited in the days of Noah, while the ark was a preparing, wherein few, that is, eight souls were saved by water.(1Pet.3:18~20)
@ 그리스도께서도 한번 죄를 위하여 죽으사 의인으로서 불의한 자를 대신하셨으니 이는 우리를 하나님 앞으로 인도하려 하심이라 육체로는 죽임을 당하시고 영으로는 살리심을 받으셨으니 19.  저가 또한 영으로 옥에 있는 영들에게 전파하시니라. 20.  그들은 전에 노아의 날 방주 예비할 동안 하나님이 오래 참고 기다리실 때에 순종치 아니하던 자들이라 방주에서 물로 말미암아 구원을 얻은 자가 몇 명 뿐이니 겨우 여덟명이라.(벧전3:18~20)
2. The representative of the covenant era of faith was Abraham, who was given authority through circumcision.2. 언약 신앙 시대의 대표는 아브라함에게 권세를 주되 할례로 주었던 것입니다.
No one could come to God without Abraham's circumcision. Therefore, even though Moses was a servant with a great mission, God sent an angel to kill him if he did not keep the circumcision. This was to show Moses that circumcision was as serious as the law.
(Gen.17:10, Ex.4:24-26).  누구든지 아브라함의 할례를 통과치 않고는 하나님 앞으로 올 자는 없었던 것입니다. 그러므로 모세가 아무리 큰 사명을 가지고 나오는 종이지만 할례를 지키지 않았을 적에 죽이려고 천사를 보냈던 것입니다. 이것은 할례가 법인만큼 엄중하다는 것을 모세에게 보여준 것이었습니다.(창17:10, 출4:24-26).

@ This is my covenant, which you shall keep, between me and you and your seed after you; Every man child among you shall be circumcised.(Gen.17:10)
@ 너희 중 남자는 다 할례를 받으라 이것이 나와 너희와 너희 후손 사이에 지킬 내 언약이니라.(창17:10)
@ And it came to pass by the way in the inn, that the LORD met him, and sought to kill him. 25.  Then Zipporah took a sharp stone, and cut off the foreskin of her son, and cast it at his feet, and said, Surely a bloody husband are you to me. 26.  So he let him go: then she said, A bloody husband you are, because of the circumcision. (Exo.4:24~26)
@ 여호와께서 길의 숙소에서 모세를 만나사 그를 죽이려 하시는지라. 25.  십보라가 차돌을 취하여 그 아들의 양피를 베어 모세의 발 앞에 던지며 가로되 당신은 참으로 내게 피 남편이로다 하니 26.  여호와께서 모세를 놓으시니라 그 때에 십보라가 피 남편이라 함은 할례를 인함이었더라.(출4:24~26)
3. The authority given to Moses during the period of the law3. 율법 시대에 모세에게 준 권세
Anyone who breaks the laws and commandments that Moses wrote down is to be put to death without mercy. This was a command to strictly follow the writings of Moses, because Moses was given the representative authority of the era of the law (Deut.27:26).  누구든지 모세가 받아 쓴 율법과 계명을 범한 사람은 용서 없이 쳐 죽이라는 법입니다. 이것은 모세에게 율법 시대의 대표적인 권세를 주었기 때문에 모세가 쓴 글을 엄수하라고 명령했던 것이었습니다.(신27:26).

@ Cursed be he that confirms not all the words of this law to do them. And all the people shall say, Amen. (Deut.27:26)
@ 이 율법의 모든 말씀을 실행치 아니하는 자는 저주를 받을 것이라 할 것이요 모든 백성은 아멘 할지니라.(신27:26)

4. The Age of Grace, the age of Christ, was the age in which anyone who believed in Him was given the authority to receive eternal life. No matter how much one obeys the law, if one does not believe in Christ, he or she will be absolutely destroyed. This is because the authority to give eternal life has been entrusted to Christ, so no matter how much good deeds one does, it is useless.(John.17:2).4. 은혜 시대 그리스도의 시대는 누구든지 그를 믿으면 영생을 줄 수 있는 권세를 맡겼던 것입니다. 아무리 율법 준행자라도 그리스도를 믿지 않으면 절대 멸망이라는 법입니다. 왜냐하면 영생을 주는 권세를 그리스도에게 맡겼기 때문에 아무리 선행하여도 소용없다는 것입니다.(요17:2).

@ As you have given him power over all flesh, that he should give eternal life to as many as you have given him. (John.17:2)
@ 아버지께서 아들에게 주신 모든 자에게 영생을 주게 하시려고 만민을 다스리는 권세를 아들에게 주셨음이로소이다.(요17:2)
5. The Authority of the Witnesses in the Tribulation Period5. 환난 시대 증인의 권세
When God brings disasters of wrath on an evil age, the reason He gives authority to a witness who received the secret of salvation from disaster and wrote it down is because judgment is made based on the prophetic words that person received and wrote down. Therefore, the reason that there is no salvation if one adds to or subtracts from the prophecy of the witness is because He has entrusted authority to the witness.(Rev.22:18-19). The fact that God brings disasters when someone does not obey the words of the person to whom He has entrusted authority means that God moves according to the authority because He has given them authority.(Rev.11:3-11:6).  하나님은 진노의 재앙을 악한 시대에 내릴 때 재앙 중에서 살려주는 비밀을 하나님께 받아서 기록한 증인에게 권세를 주는 것은 그 사람이 받아 쓴 예언의 말씀을 기준하여 심판을 내리기 때문에 그 비밀을 받은 증인에게 권세를 준다는 것입니다.그러므로 그 증인의 예언을 듣고도 가감하면 구원이 없다는 것은 그 증인에게 권세를 맡겼기 때문입니다.(계22:18-19). 만일 어떤 사람이 권세를 맡긴 사람의 말을 순종치 않을 때는 하나님께서 재앙을 내린다는 것은 권세를 주었기 때문에 하나님은 그 권세를 따라 움직여 준다는 것입니다.(계11:3-11:6).

@ And I will give power unto my two witnesses, and they shall prophesy a thousand two hundred and threescore days, clothed in sackcloth. 4.  These are the two olive trees, and the two candlesticks standing before the God of the earth. 5.  And if any man will hurt them, fire proceeds out of their mouth, and devours their enemies: and if any man will hurt them, he must in this manner be killed. 6.  These have power to shut heaven, that it rain not in the days of their prophecy: and have power over waters to turn them to blood, and to smite the earth with all plagues, as often as they will.(Rev.11:3~6)
@ 내가 나의 두 증인에게 권세를 주리니 저희가 굵은 베옷을 입고 일천 이백 육십 일을 예언하리라. 4.  이는 이 땅의 주 앞에 섰는 두 감람 나무와 두 촛대니 5.  만일 누구든지 저희를 해하고자 한즉 저희 입에서 불이 나서 그 원수를 소멸할찌니 누구든지 해하려 하면 반드시 이와 같이 죽임을 당하리라. 6.  저희가 권세를 가지고 하늘을 닫아 그 예언을 하는 날 동안 비 오지 못하게 하고 또 권세를 가지고 물을 변하여 피 되게 하고 아무 때든지 원하는 대로 여러가지 재앙으로 땅을 치리로다.(계11:3~6)

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