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105. The victory of the servant who held on to the ends of the earth, …

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작성자 최고관리자 작성일24-10-18 09:01 조회4회 댓글0건

본문

105. The victory of the servant who held on to the ends of the earth, something that only Jehovah can boast about
105. 땅끝에서 붙든 종의 승리, 여호와만 자랑할 일

Ⅰ. The victory of the servant held at the ends of the earth (Isaiah 41:8-13).
Ⅰ. 땅끝에서 붙든 종의 승리(사41:8-13).
The ends of the earth should always refer to our country. When the Lord ascended to heaven, He said, “You will receive power and go preach the gospel to Jerusalem, Judea, Samaria, and to the ends of the earth.” However, the Holy Spirit came upon Paul, who was preaching the gospel in Asia, and God instructed him to go to Macedonia, where he preached the gospel to the church in Philippi and even to Rome. During the persecution by Emperor Nero in Rome, all the apostles were martyred, and the only one left was the apostle John. When John received a revelation to write the defense of the end of Christianity, he saw a vision of a living God coming out of the east, toward the rising of the sun, holding the seal of the living God, and he recorded the sight of 144,000 servants of Israel being sealed.  땅 끝이라는 것은 언제나 우리나라를 뜻했다고 보아야 됩니다. 주님께서 승천하실 적에 너희는 권능을 받아 가지고 예루살렘과 유대와 사마리아와 땅 끝까지 복음을 전하라고 하시었습니다. 그런데 성신의 역사가 임하여 아시아에서 복음을 전하는 바울에게 하나님은 마게도니아로 건너가도록 지시하여 빌립보 교회를 비롯하여 로마에까지 복음을 전하고 로마의 네로 황제의 박해로 모든 사도는 다 순교를 당하고 남은 자는 사도 요한이었습니다. 요한은 기독교 종말의 변론을 계시로 받아 쓸 적에 살아 계신 하나님의 인을 들고 동방 땅 끝인 해 돋는 편에서 나오는 것을 계시로 보고 기록할 때에 이스라엘 중에 종 된 자가 14만4천이 인을 맞는 광경을 보고 기록한 것입니다.

Then, when we see that in today’s text, “O Israel, my servant, Jacob, whom I have chosen, I will uphold you from the ends of the earth,” we can see that this is not the fleshly Israel, but the servants who will become the victorious Israel at the end of Christianity. Therefore, when the word of God became the entire Bible up to the Book of Revelation and the book was translated into foreign languages, it was translated according to Western civilization, but centered on the Lutheran Reformation, and a liberation movement arose so that anyone could read the Bible freely, and all nations, including this word, brought about a new civilization. It was not Asia, but Europe, which developed from the Mediterranean Sea to the Atlantic Ocean coast, and saw a development that could boast of a world-class civilization. It is a clear fact that the development of science was brought about through Christians. Therefore, the scientific development of Europe, more than that of Asia, created a powerful nation that conquered the world. Those who acquired the American continent were Christians, and those who pioneered the ideal democratic nation in that land were also Christians.
  그러면 오늘 이 본문에 “나의 종 이스라엘아 나의 택한 야곱아 내가 땅 끝에서부터 너를 붙들며” 라고 한 것을 보면 이것은 육적 이스라엘이 아니요, 기독교 종말에 승리의 이스라엘이 될 종들을 가르쳤다 고 봅니다. 그러므로 하나님의 말씀이 계시록까지의 성경전서가 되어 그 책이 외국어로 번역될 때에 서양의 문명을 따라서 되되 루-터 종교 개혁을 중심하여 번역이 되어 어느 누구나 성경을 마음대로 읽을 수 있는 해방 운동이 일어나서 이 말씀을 비롯하여 모든 민족들은 새로운 문명을 가져오게 된 것은 아시아가 아니요, 유럽의 지중해를 비롯하여 대서양 바다 해변으로 발전되어 세계적인 문명을 자랑할 수 있는 발전을 보게 되었습니다. 과학의 발전은 기독교인을 통하여 가져 왔다는 것은 분명한 사실입니다. 그러므로 아시아보다도 유럽의 과학 발전은 세계를 정복할 강대국을 이루었던 것입니다.  아메리카 대륙을 얻은 자도 기독교인이고, 그 땅의 이상적인 민주 국가를 개척한 자도 기독교인들이었습니다.

Thus, the gospel of Christ developed westward from Western Asia and formed a country called the United States of America, and there achieved a great victory in spreading the gospel in the Far East. Of the three countries in the East, Japan also had a history of 200 to 300 years, and China had a history of 300 to 400 years, but our country, with a history of Christianity lasting 140 years, has brought about church expansion that is unparalleled in the world. I believe that it should be called the Israel of the ends of the earth in the East. If any servant regards Israel as the Jewish people of Palestine, it is an absurd statement that ignores the cross as a Christian, and I believe that it is the legitimate truth to regard the Israel of the ends of the earth in the East as our country. Now, I will speak of the victory of the servant who held on at the ends of the earth in the East through the text.
  그리하여 그리스도의 복음이 서아시아에서 서쪽으로 발전되어 아메리카에 합중국이라는 나라를 이루어 그곳에서 극동의 복음을 전하는데 큰 승리를 이루게 된 것이니 동양 삼국에 일본도 2. 3백년에 역사를 가지게 되었고 중국도 3. 4백년에 역사를 가지게 되었지만 우리나라는 기독교 역사가 140년에 이르는 금일에 세계적으로 으뜸이 될 만한 교회 확장을 가져 온 것은 동방 땅 끝의 이스라엘이라는 이름을 가져야 될 일이라고 봅니다. 만일 어떤 종이 이스라엘을 팔레스틴의 유대 족으로 본다는 것은 기독교인으로서 십자가를 무시하는 망령된 말이니 동방 땅 끝의 이스라엘을 우리나라로 보는 것이 합법적인 진리라고 봅니다. 이제 동방 땅 끝에서 붙든 종의 승리를 본문을 통하여 말합니다.
1. Do not throw away what you hate (8-9)1. 싫어 버리지 아니하심 (8-9)

@ But you, Israel, are my servant, Jacob whom I have chosen, the seed of Abraham my friend. 9.  You whom I have taken from the ends of the earth, and called you from the chief men thereof, and said unto you, You are my servant; I have chosen you, and not cast you away. (Is.41:8~9)
@ 그러나 나의 종 너 이스라엘아 나의 택한 야곱아 나의 벗 아브라함의 자손아 9.  내가 땅끝에서부터 너를 붙들며 땅 모퉁이에서부터 너를 부르고 네게 이르기를 너는 나의 종이라 내가 너를 택하고 싫어버리지 아니하였다 하였노라.(사41:8~9)
This meaning of holding on is different from the meaning of calling a sinner. Those who are called may be abandoned(Is.65:1-5). However, holding on means that they are acknowledged and held on to be used completely in the midst of trials. In other words, they are seen as those who have been specially chosen to become servants.
It was not the time of grace to call sinners, but the time of holding on to the servants of the ends of the earth in the East, so it meant that they were held on to do the work of revenge on the day of wrath, and that they would never be abandoned again. The way of the cross is something that those who have been reborn immediately preach, and the work of victory in the end of Christianity meant that they were held on to the servants of the age of grace and given complete armor to use. No matter how strong the enemy force is, no one will harm this servant. The servant held on to the ends of the earth in the East is a word connected to Isaiah 40:9 and verse 27. He is a servant whom God holds on to and uses in the most unfortunate and pitiful situation.  이 붙들었다는 뜻은 죄인을 불렀다는 뜻과는 다릅니다. 부르심을 받은 자는 버림을 당할 수도 있습니다.(사65:1-5). 그러나 붙들었다는 것은 시련 가운데서 인정하고 완전히 쓰려고 붙들었다는 뜻입니다. 다시 말하면 종 될 자로서 특별히 뽑아 낸 자라고 보게 됩니다. 죄인을 부르는 은혜 시기가 아니고 동방 땅 끝의 종을 붙들어 쓸 때는 진노의 날에 원수를 갚는 역사를 하기 위하여 붙들었기 때문에 다시는 버림을 당하지 않는 완전 역사를 하게 된 것을 뜻했습니다. 십자가의 도는 중생 받은 자가 즉시에 전하는 것이요, 기독교 종말에 승리의 역사라는 것은 은혜 시대의 종 중에서 붙들어 완전한 무장을 주어 쓰는 것을 뜻했습니다. 아무리 원수 세력이 강하다 하여도 이 종을 해칠 자는 없다는 것입니다. 동방 땅 끝에 붙든 종은 사40:9과, 27절과에 연결되는 말씀입니다. 가장 원통하고도 딱한 사정을 만난 자리에서 하나님께서 붙들어 쓰는 종입니다.

@ I am sought of them that asked not for me; I am found of them that sought me not: I said, Behold me, behold me, unto a nation that was not called by my name. 2.  I have spread out my hands all the day unto a rebellious people, which walks in a way that was not good, after their own thoughts; 3.  A people that provokes me to anger continually to my face; that sacrifices in gardens, and burns incense upon altars of brick; 4.  Which remain among the graves, and lodge in the monuments, which eat swine's flesh, and broth of abominable things is in their vessels; 5.  Which say, Stand by yourself, come not near to me; for I am holier than you. These are a smoke in my nose, a fire that burns all the day.(Is.65:1~5)
@ 나는 나를 구하지 아니하던 자에게 물음을 받았으며 나를 찾지 아니하던 자에게 찾아냄이 되었으며 내 이름을 부르지 아니하던 나라에게 내가 여기 있노라 내가 여기 있노라 하였노라. 2.  내가 종일 손을 펴서 자기 생각을 좇아 불선한 길을 행하는 패역한 백성들을 불렀나니 3.  곧 동산에서 제사하며 벽돌 위에서 분향하여 내 앞에서 항상 내 노를 일으키는 백성이라. 4.  그들이 무덤 사이에 앉으며 은밀한 처소에서 지내며 돼지 고기를 먹으며 가증한 물건의 국을 그릇에 담으면서 5.  사람에게 이르기를 너는 네 자리에 섰고 내게 가까이 하지 말라 나는 너보다 거룩함이니라 하나니 이런 자들은 내 코의 연기요 종일 타는 불이로다.(사65:1~5)
@ O Zion, that brings good tidings, get you up into the high mountain; O Jerusalem, that brings good tidings, lift up your voice with strength; lift it up, be not afraid; say unto the cities of Judah, Behold your God!(Is40:9)
@ 아름다운 소식을 시온에 전하는 자여 너는 높은 산에 오르라 아름다운 소식을 예루살렘에 전하는 자여 너는 힘써 소리를 높이라 두려워 말고 소리를 높여 유다의 성읍들에 이르기를 너희 하나님을 보라 하라.(사40:9)
@ Why says you, O Jacob, and speaks, O Israel, My way is hid from the LORD, and my judgment is passed over from my God?(Is.40:27)
@ 야곱아 네가 어찌하여 말하며 이스라엘아 네가 어찌하여 이르기를 내 사정은 여호와께 숨겨졌으며 원통한 것은 내 하나님에게서 수리하심을 받지 못한다 하느냐(사40:27)
2. Because you truly help me (10)2. 참으로 도와주시므로 (10)

@ Fear you not; for I am with you: be not dismayed; for I am your God: I will strengthen you; yea, I will help you; yea, I will uphold you with the right hand of my righteousness.(Is.41:10)
@ 두려워 말라 내가 너와 함께 함이니라 놀라지 말라 나는 네 하나님이 됨이니라 내가 너를 굳세게 하리라 참으로 너를 도와 주리라 참으로 나의 의로운 오른손으로 너를 붙들리라.(사41:10)
No matter how fearful and surprising things may come to the ends of the earth in the east, God will strengthen His servant and help him at the same time. He taught that the most fearful and surprising things will come to the servant in the ends of the earth in the east in the future. Whenever God performs a great work, He makes us encounter things that are fearful and surprising as humans, and if we only look to God there, He performs superhuman works. When He used Moses, He hardened Pharaoh’s heart and made Israel fear and be surprised. When He used Elijah, He hardened Ahab’s heart, and when He used Jezebel, He harmed His servants, and when He used Elijah, He performed His work.  아무리 두려운 일이 오고 놀랄 일이 동방 땅 끝에 온다 해도 하나님은 그 종을 굳세게 들어 쓰시는 동시에 도와주신다는 것입니다. 가장 두렵고 놀란 일이 앞으로 동방 땅 끝 종에게 올 것을 가르쳤습니다. 하나님은 언제나 큰 역사를 일으킬 때에 인간으로서 두려워하고 놀랄 수밖에 없는 일을 만나게 하고 거기서 하나님만 바라보는 사람이라면 초인간적인 역사를 하시는 것입니다. 모세를 들어 쓸 때도 바로의 마음을 강퍅케 해서 이스라엘이 두렵고 놀라게 만들었고 엘리야를 들어 쓸 때도 아합의 마음을 강퍅케 하고, 이세벨을 들어서 종들을 해치게 만들면서 엘리야를 들어 역사했던 것입니다.

Now, it is a fearful thing that our Republic of Korea, which is located at the southernmost tip of a small peninsula, has been occupied by a strong enemy like a mountain and is standing on the front lines of the anti-communist struggle. In countries like Vietnam and Japan, communist ideology is active on a large scale, the US military is conducting retreat operations, and in this land where economic chaos is severe every day, there is no way to resolve the deterioration of public sentiment, and it is difficult to see how to rescue this people who are collapsing from economic chaos. At this time, no matter how much we sing the national anthem, “Long Live Our Country, May God Protect Us,” we cannot help but be afraid of whether we have actually become a government and a people who are protected by God. Today, the servants of God in this country, at the end of the eastern land, must stay up all night praying with fear and trembling hearts, and to such people, a voice will come from God saying, “Do not fear, do not be afraid,” and at the same time, a voice will come saying, “I will help you,” and a work of complete victory will come.
  지금 우리 대한민국은 산 같이 강한 원수가 아시아를 다 집어먹고 작은 반도의 남쪽 땅 끝에 자리 잡은 우리로서 반공 투쟁의 일선에 섰다는 것은 두려운 일이 아닐 수 없습니다. 월남이나 일본 같은 나라는 용공주의 사상이 대대적으로 활동을 하고 미군은 후퇴 작전을 하고 날마다 경제 혼란이 극심한 이 땅에, 인심 악화를 수습할 길이 없고, 경제 혼란에 쓰러지는 이 민족을 구출하는 일은 막연하다고 볼 수밖에 없는 이때에, 아무리 하나님이 보호하사 우리나라 만세, 라는 애국가를 부르면서도 실지는 하나님의 보호를 받을 일을 하는 정부가 되며 민족이 되었느냐에 대하여 두렵게 생각을 할 수밖에 없습니다. 오늘에 동방 땅 끝, 이 나라에 있는 하나님의 종들이 두렵고 떠는 심정으로 밤을 새워 기도하여야만 될 것이니 이러한 자에게 두려워 말라, 놀라지 말라, 하는 음성이 하나님께로 오게 될 것이고 내가 너를 도우리라 하는 음성이 오는 동시에 완전 승리의 역사가 오게 된 것입니다.
3. Destroying the Enemy (11-13)3. 대적을 멸망시킴 (11-13)

@ Behold, all they that were incensed against you shall be ashamed and confounded: they shall be as nothing; and they that strive with you shall perish. 12.  You shall seek them, and shall not find them, even them that contended with you: they that war against you shall be as nothing, and as a thing of nought. 13.  For I the LORD your God will hold your right hand, saying unto you, Fear not; I will help you.(Is.41:11~13)
@ 보라 네게 노하던 자들이 수치와 욕을 당할 것이요 너와 다투는 자들이 아무 것도 아닌 것 같이 될 것이며 멸망할 것이라. 12.  네가 찾아도 너와 싸우던 자들을 만나지 못할 것이요 너를 치는 자들은 아무 것도 아닌 것 같이, 허무한 것 같이 되리니 13.  이는 나 여호와 너의 하나님이 네 오른손을 붙들고 네게 이르기를 두려워 말라 내가 너를 도우리라 할 것임이니라.(사41:11~13)
The servant that God uses in the last days is used for the purpose of destroying the enemy. Just as Moses was used to strike Egypt, Elijah was used to strike the prophets of Baal, and Gideon was used to strike Midian, this servant that God uses to accomplish the work of complete victory at the end of Christianity, and all who oppose this servant will be destroyed. Until that day, even when countless martyrs fell while shedding blood, they only prayed for their enemies, but when He is used as the servant of the ends of the earth in the East, He will come out with a final judgment argument that will destroy them without mercy.  말세에 하나님이 붙들어 쓰는 종은 대적을 멸망케 하기 위한 목적에서 들어 쓰는 것이니 모세를 들어 애굽을 치듯이, 엘리야를 들어서 바알 선지를 치듯이, 기드온을 들어서 미디안을 치듯이, 하나님께서 기독교 종말에 완전 승리의 역사를 하기 위하여 들어 쓰는 종이니, 그 종을 대적하는 자는 전부 멸망을 당하게 된다는 것입니다. 이날까지는 수많은 순교자가 피를 흘려서 쓰러지는 자리에도 원수를 위하여 기도하는 것뿐이었으나, 동방 땅 끝의 종으로 붙들어 쓸 때는 용서 없이 멸망시킬 마지막 심판의 변론을 가지고 나오기 때문입니다.
Conclusion:
God taught that the time when He holds the servant at the end of the eastern land is not the work of the resurrected saints, but the work of the transformed saints. This is because the resurrected saints are the work of the age of grace, while the transformed saints are the work of the day of wrath. Therefore, the transformed saints will trample on the enemy and go out to meet the Lord at His second coming. This is because they are the remaining servants who will meet the Lord on the day of wrath.  결  론  하나님께서 동방 땅 끝에 종을 붙드는 때는 부활성도의 역사가 아니고 변화성도의 역사라는 것을 가르친 것입니다. 부활성도는 은혜 시대 역사라면 변화성도는 진노의 날에 역사이기 때문입니다. 그러므로 변화성도는 대적을 짓밟고 나가는 역사를 하다가 재림의 주를 영접하게 되는 것입니다. 왜냐하면 진노의 날에 주님을 맞이할 남은 종이기 때문입니다.

Ⅱ. Things to boast about only in Jehovah.
(Is.41:8-20, 46:16).
Ⅱ. 여호와만 자랑할 일(사41:8-20, 46:16).
The work of the end of Christianity is that only Jehovah will be able to boast. The person who will rule over the world will be the one who will boast only of Jehovah.
The text teaches that on the day when boasting about the omnipotence of gold and all human boasting disappears, only Jehovah will be able to boast in the eastern end of the earth. God will work in the tent of Shem so that God can boast in the past and in the future. Today, when God’s altars in Eastern Asia have all been devastated, the East is where people are extremely poor, the East is where religious crisis has come, and the East is where people’s hearts have deteriorated. No matter how you look at it, the Far East of the East can be said to be an unfortunate government and unfortunate people. However, God’s secret is that He will boast of Jehovah in the eastern end of the earth, which implies that God will work in the tent of Shem even in the end of the earth. Now, we can know who will boast of Jehovah by looking at this Bible.  기독교 종말의 끝을 맺는 역사는 여호와만 자랑할 일이 온다는 것입니다. 세계 인류를 지배할 인격은 여호와만을 자랑하게 되는 자일 것입니다. 황금만능을 자랑하는 것이나 모든 인간의 자랑이 다 없어지는 날에 여호와만 자랑할 수 있는 일은 동방 땅 끝에 있다는 것을 본문은 가르치고 있습니다. 하나님은 셈의 장막에서 과거에도 미래에도 하나님을 자랑할 수 있게 역사하실 것입니다.
지금 동방 아시아에 하나님의 제단이 다 황폐된 금일에 극도로 민생고가 심한 것은 동방이며, 종교 위기가 온 것도 동방이요, 인심이 악화된 곳도 동방입니다. 무엇으로 보든지 동방의 극동은 불행스러운 정부, 불행스러운 국민이라고도 할 수 있습니다. 그러나 하나님의 비밀은 동방 땅 끝에서 여호와를 자랑하리라고 말씀한 이것은 하나님은 끝날 에도 셈의 장막에서 역사한다는 뜻이 내포되어 있습니다. 이제 어떤 사람이 여호와를 자랑하게 될 것인가 하는데 대하여 본 성경을 보아서 알 수가 있습니다.
1. A servant whom God holds on to. (8-9)1. 하나님이 붙드는 종입니다. (8-9)
Who will hold me will be a big problem in the future. People cannot live in isolation. If there is no one to hold me, I cannot preserve my life. However, if God holds me, I will rule the world. This means that I am held by the loving hand of God who has chosen me and will not abandon me. The most blessed life is one in which God holds me and does not let me go. If someone says, “I have started something, but I cannot do it or do it,” then this is a person who is held by that thing. However, even those who are held by God’s hand cannot do as they please. After God holds His servant, He must receive His glory.  우리는 어떤 자가 나를 붙들어 주느냐 하는 것이 앞으로 큰 문제일 것입니다. 사람이란 고립적 생활을 할 수 없습니다. 누구든지 누가 붙들어 주는 사람이 없다면 그 생활은 보존할 수 없을 것입니다. 그러나 하나님이 붙들어 주는 사람이면 세계를 지배할 것이니 이것은 한번 하나님께서 택하고 싫어 버리지 않겠다는 하나님의 사랑의 손길에 붙들린 것입니다. 우리는 하나님께서 붙들고 놓아주지 않는다는 것이 가장 복된 생활입니다. 어떤 자가 말하기를 나는 일을 벌여 놓았는데 아니할 수도 없고 할 수도 없다는 처지라면 이것은 그 일에 붙들린 사람입니다. 그러나 하나님의 손에 붙들린 사람도 자기 마음대로 할 수 없이 되여 지는 일이 있습니다. 하나님은 당신의 종을 붙든 다음에는 당신의 영광을 받고야 만다는 것입니다.
2. Those who are with God. (10)2. 하나님이 함께 하는 자입니다. (10)
No matter how fearful and surprising things may be, God's presence strengthens and helps the servant. We must be people who respect whether God is with us or not. God is with the humble, so no matter how much the East is in danger and despair and disappointment come, we will boast of Jehovah.  아무리 두렵고 놀라운 일이 오더라도 하나님이 함께 하는 데는 그 종을 굳세게 하는 동시에 도와주는 것입니다. 우리는 하나님께서 함께 하느냐 아니하느냐 하는 것을 존중히 생각하는 사람이 되어야 할 것입니다. 하나님은 겸손한 자와 함께 하시는 것이니 아무리 동방이 위기에 처해 있고 절망 낙망할 일이 온다 해도 우리는 여호와를 자랑하게 될 것입니다.3. A person whom God fights for. (11-13)3. 하나님이 싸워 주시는 사람입니다.(11-13)
He takes a different approach from the way he used the servants of the past era of grace. Now, the servants that God uses when He is angry are given the privilege of destroying those who oppose them. Since they are servants who pay for the unjust blood of the servants, God fights for them directly (25).  과거 은혜 시대의 종들을 쓰실 때와는 다른 방법을 취하십니다. 이제 하나님께서 진노하는 때 쓰는 종은, 그 종을 대적하는 자를 반드시 멸망시킨다는 것이 하나님의 종에게 맡긴 특권입니다. 종들의 억울한 피 값을 갚는 종이기 때문에 하나님이 직접 싸워 주는 것입니다.(25).

@  I have raised up one from the north, and he shall come: from the rising of the sun shall he call upon my name: and he shall come upon princes as upon mortar, and as the potter treads clay.(Is.41:25)
@ 내가 한 사람을 일으켜 북방에서 오게 하며 내 이름을 부르는 자를 해 돋는 곳에서 오게 하였나니 그가 이르러 방백들을 회삼물 같이, 토기장이의 진흙을 밟음 같이 밟을 것이니 (사41:25)
4. The one who entrusted the work of gathering grains (15-16)4. 알곡을 모으는 역사를 맡긴 자 (15-16)

@ Behold, I will make you a new sharp threshing instrument having teeth: you shall thresh the mountains, and beat them small, and shall make the hills as chaff. 16.  You shall fan them, and the wind shall carry them away, and the whirlwind shall scatter them: and you shall rejoice in the LORD, and shall glory in the Holy One of Israel.(Is.41:15~16)

@ 보라 내가 너로 이가 날카로운 새 타작 기계를 삼으리니 네가 산들을 쳐서 부스러기를 만들 것이며 작은 산들로 겨 같게 할 것이라. 16.  네가 그들을 까부른즉 바람이 그것을 날리겠고 회리바람이 그것을 흩어버릴 것이로되 너는 여호와로 인하여 즐거워하겠고 이스라엘의 거룩한 자로 인하여 자랑하리라.(사41:15~16)
The threshing machine teaches the mission of gathering grain. If the work up until this day is about sowing seeds, the work of the end times in the East is about separating the chaff from the grain. When sowing seeds, God did not appear directly, but in the work of the harvest judgment period of gathering grain, God appears directly and works.  타작기라는 것은 알곡을 모으는 사명을 가르친 것입니다. 이날까지는 씨를 뿌리는 역사라면 동방에서 역사하는 종말의 역사는 쭉정이와 알곡을 갈라놓는 역사라는 것입니다. 씨를 뿌릴 때에는 하나님께서 직접 나타난 일이 없지만 알곡을 모으는 추수 심판기의 역사는 하나님이 직접 나타나서 역사하는 것입니다.
Conclusion:
Boasting in Jehovah is the work of the end when God answers the most pitiful and needy people when they are in extreme need, and this work brings a new era to fruition (17-20). The work of the Jerusalem upper room church that arose in the west, the tent of Shem, bore fruit by establishing churches all over the world, and the work that arose in the east at the ends of the earth ends by bringing about a complete new era. To speak more specifically, the age of sowing was a life in which the church lived in secret, each individual communicating with God, but the work of the end times when a new era comes is to boast highly of Jehovah before all people. This is because all work ends so that the world can see it.  결  론  여호와를 자랑하는 일은 하나님께서 가장 가련하고 빈핍한 자가 극도로 애타는 일을 당할 때 하나님은 그들에게 응답을 해주는 것이므로 끝을 맺는 종말의 역사이니 이 역사로 말미암아 새 시대가 이루어지는 것입니다.(17-20). 셈의 장막인 서쪽에서 일어난 예루살렘 다락방 교회의 일은 세계만방의 교회를 세우는 것으로 열매를 맺었고, 동방 땅 끝에서 일어나는 역사는 완전한 새 시대를 이루는 것으로 끝을 맺습니다. 자세히 말하자면 씨 뿌리는 시대는 교회가 은밀한 가운데서 각자 각자가 하나님과 교통하는 생활이었으나 새 시대가 오는 종말기의 역사는 만민 앞에 여호와를 높이 자랑하는 것입니다. 이것은 모든 일이 다 세상이 알도록 끝을 맺기 때문입니다.

@ When the poor and needy seek water, and there is none, and their tongue fails for thirst, I the LORD will hear them, I the God of Israel will not forsake them. 18.  I will open rivers in high places, and fountains in the midst of the valleys: I will make the wilderness a pool of water, and the dry land springs of water. 19.  I will plant in the wilderness the cedar, the shittah tree, and the myrtle, and the oil tree; I will set in the desert the fir tree, and the pine, and the box tree together: 20.  That they may see, and know, and consider, and understand together, that the hand of the LORD has done this, and the Holy One of Israel has created it.(Is.41:17~20)
@ 가련하고 빈핍한 자가 물을 구하되 물이 없어서 갈증으로 그들의 혀가 마를 때에 나 여호와가 그들에게 응답하겠고 나 이스라엘의 하나님이 그들을 버리지 아니할 것이라. 18.  내가 자산에 강을 열며 골짜기 가운데 샘이 나게 하며 광야로 못이 되게 하며 마른 땅으로 샘 근원이 되게 할 것이며 19.  내가 광야에는 백향목과 싯딤나무와 화석류와 들 감람나무를 심고 사막에는 잣나무와 소나무와 황양목을 함께 두리니 20.  무리가 그것을 보고 여호와의 손이 지은 바요 이스라엘의 거룩한자가 창조한 바인 줄 알며 헤아리며 깨달으리라.(사41:17~20)

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