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계시록 영한 변론

19. The Revelations defense evidence. 2 chapter. the Pergamos church (…

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작성자 최고관리자 작성일21-04-17 03:51 조회3,248회 댓글0건

본문

19. The Revelations defense evidence. 2 chapter. the Pergamos church (Rev.2:12~17)
19. 계시록 변론 증거. 2장. 버가모 교회(계2:12~17)

* No matter how martyred the system we are, we can not accept the Lord of the Second Coming if we compromise with injustice.
* 아무리 순교적인 계통을 받았다 해도 불의와 타협하면 재림의 주를 영접          할 수 없다는 것입니다.

* Rev.2:12~13. And to the angel of the church in Pergamos write; These things saith he which hath the sharp sword with two edges; I know your works, and where you dwelled, even where Satan's seat is: and you held  fast my name, and hast not denied my faith, even in those days wherein Antipas was my faithful martyr, who was slain among you, where Satan dwelt.
* 계2:12~13. 버가모 교회의 사자에게 편지하기를 좌우에 날선 검을 가진 이가  가라사대 네가 어디 사는 것을 내가 아노니 거기는 사단의 위가 있는 데라 네가 내 이름을 굳게 잡아서 내 충성된 증인 안디바가 너희 가운데 곧 사단의 거하는 곳에서 죽임을 당할 때에도 나를 믿는 믿음을 저버리지 아니하였도다.

* the explanation) The Lord judge's appearance has the edge line sword the have on right and left, a judge by the authority of the Word of the full defense.
It is a church built in the strong position of the power of Satan, because there is a martyrdom of blood called the servant "Antiba". Where there is grace, the devil's work is strong.
* 강해) 심판주의 모습은 좌우에 날선 검을 가지셨는데 완전변론의 말씀권세로 심판하시는 분입니다. 극도로 사단의 세력이 강한 위치에 있는 교회로써 안디바라는 종이 피 흘린 순교가 있으므로 세워진 교회입니다. 은혜가 많은 곳에는 마귀의 역사도 강합니다.

@  And out of his mouth gone a sharp sword, that with it he should smite the nations: and he shall rule them with a rod of iron: and he treaded the winepress of the fierceness and wrath of Almighty God. And he had on his vesture and on his thigh a name written, KING OF KINGS, AND LORD OF LORDS(Rev.19:15~16).
@ 그의 입에서 이한 검이 나오니 그것으로 만국을 치겠고 친히 저희를 철장으로 다스리며 또 친히 하나님 곧 전능하신 이의 맹렬한 진노의 포도주 틀을 밟겠고 그 옷과 그 다리에 이름 쓴 것이 있으니 만왕의 왕이요 만주의 주라 하였더라(계19:15~16).

* Rev.2:14. But I have a few things against you, because you had there them that hold the doctrine of Balaam, who taught Balac to cast a stumbling block before the children of Israel, to eat things sacrificed unto idols, and to commit fornication
* 계2:14. 그러나 네게 두어 가지 책망할 것이 있나니 거기 네게 발람의 교훈을 지키는 자들이 있도다 발람이 발락을 가르쳐 이스라엘 앞에 올무를 놓아 우상의 제물을 먹게 하였고 또 행음하게 하였느니라.

* the explanation) No matter how fundamental rightly it is to be a church, if you are willing to accept the wages of unrighteousness, you will be greatly rebuked.
Faith is a holy faith, and it is the lewd woman act to receive the demands of unrighteousness.
Now, you must not compromise with the Communist Party, you must not compromise with the forces of false prophecy by leaving martyrdom thought.
* 강해) 아무리 근본이 바로 선 교회라도 불의의 삯을 용납하는 일이 있다면 큰 책망을 받을 일입니다. 신앙이라는 것은 거룩한 믿음이니 조금도 불의의 요구를 들어 준다는 것은 음녀적인 행동이 되기 때문입니다.
현재는 공산당과 타협하면 안 되고 순교적인 사상을 떠나서 거짓 선지 교권의 세력과 타협해도 절대 안 되는 것입니다

-. If Balac wants Balaam to curse Moses, it is a matter of fighting and it does not make sense to hear the demand. It is destruction when we oppose the rank of true servants in this age.
In this age, prayer should be prayed to the God of truth, but cursing is not the rank of the true servant by making a mistake in his mouth.
(Is.65:16)
-. 발락이 발람에게 모세를 저주 해 달라하면 싸워야 하는 것인데 요구를 들어 준다는 것은 말이 안 됩니다. 이 시대에 참 종 반열을 대적하면 멸망입니다.
이 시대에 기도는 진리의 하나님에게 기도하여야 하는데 저주는 입에 실수를 하는 것으로 참 종 반열이 아닙니다.(사65:16)

-. It is a right thing for Moab to be an ancestor of Israel and to help Israel on the way to Canaan by the guidance of Moses from Egypt.
But doing the snare and it places the snare and which makes the committing adultery and which it kills It is the giving work is a lesson to ecclesiastical authority as the self-proclaimed Jewish congregation, who must help to build the kingdom's construction of the true rank of the servant gets to obstruct to do the work. (Is. chapter 16)
-. 마땅히 모압은 조상이 이스라엘의 친척으로 모세의 인도로 애굽에서 나와서 가나안 가는 길에 이스라엘을 도와주어야 옳을 일입니다.
그런데 올무를 놓아 행음하게 하여 죽이는 일을 한 것은 참 된 종의 반열이 왕국건설을 건설하는 것을 마땅히 도와주어야 하는데 방해하게 되는 자칭 유대인인 교권에게 교훈을 주는 일입니다.(사16장) 

@  I have heard the reproach of Moab, and the revilings of the children of Ammon, whereby they have reproached my people, and magnified themselves against their border. Therefore as I live, saith the LORD of hosts, the God of Israel, Surely Moab shall be as Sodom, and the children of Ammon as Gomorrah, even the breeding of nettles, and salt pits, and a perpetual desolation: the residue of my people shall spoil them, and the remnant of my people shall possess them. This shall they have for their pride, because they have reproached and magnified themselves against the people of the LORD of hosts(Zeph.2:8~10)
@ 내가 모압의 훼방과 암몬 자손의 후욕을 들었나니 그들이 내 백성을 훼방하고 스스로 커서 그 경계를 침범하였느니라. 그러므로 만군의 여호와 이스라엘의 하나님이 말하노라 내가 나의 삶을 두고 맹세하노니 장차 모압은 소돔 같으며 암몬 자손은 고모라 같을 것이라 찔레가 나며 소금 구덩이가 되어 영원히 황무하리니 나의 끼친 백성이 그들을 노략하며 나의 남은 국민이 그것을 기업으로 얻을 것이라. 그들이 이런 일을 당할 것은 교만하여 스스로 커서 만군의 여호와의 백성을 훼방함이니라.
(습2:8~10).

* Rev.2:15~16. So hast you also them that hold the doctrine of the Nicolaitanes, which thing I hate. Repent; or else I will come unto you quickly, and will fight against them with the sword of my mouth.   
* 계2:15~16. 이와 같이 네게도 니골라당의 교훈을 지키는 자들이 있도다. 그러므로 회개하라 그리하지 아니하면 내가 네게 속히 임하여 내 입의 검으로 그들과 싸우리라.

* the explanation) The Church of God is centered on the lesson, and if it is a little less deviating from the right idea, it becomes the enemy of the Lord. The Lord comes again because he comes to judge according to the word.
The Nicolaeans are against the Apostles, like Balaam who opposed Moses in the Old Testament, or the Nicolaean Party against the apostles, and if they do not repent and compromise with injustice, they become the enemy of the Lord. It is destroyed by the Word authority of the white horse army.
If you oppose the servant of the Judgment of the plummet at this time, you will not be the Church left in the day of the Lord second coming as the powerful enemy of Lord. 
* 강해) 하나님의 교회는 교훈을 중심한 것이니 조금이라도 옳은 사상에서 탈선된 교훈을 받는다면 주님의 대적이 됩니다. 주님이 다시 오시는 것은 말씀대로 심판하러 오시기 때문입니다.
니골라당은 사도를 대적하는 사람이니 구약 때 모세를 반대하던 발람이나 사도를 대적하는 니골라당이나 같은 것으로 불의와 타협하고 회개치 아니하면 주님의 대적이 됩니다. 백마 탄 군대의 말씀권세로 멸망하게 됩니다.
이때에 심판의 다림줄을 쥔 참 종을 대적하면 주님의 대적으로 주 재림의 날에 남은 교회가 못되는 것입니다.

* Rev.2:17. He that had an ear, let him hear what the Spirit said unto the churches; To him that overcame will I give to eat of the hidden manna, and will give him a white stone, and in the stone a new name written, which no man known saving he that received it. 
* 계2:17. 귀 있는 자는 성령이 교회들에게 하시는 말씀을 들을지어다 이기는 그에게는 내가 감추었던 만나를 주고 또 흰 돌을 줄 터인데 그 돌 위에 새 이름을 기록한 것이 있나니 받는 자 밖에는 그 이름을 알 사람이 없느니라.

* that explanation) What the Holy Spirit demands is that he must be the overcoming of the Balaamic deceitful forces, and he must eat the truths that are hidden Manna before they are not compromised, and receive the new name of the kingship, like white stone.
It is that can escape the darkness that hides the peoples by keeping the integrity of faith without any compromise, and you will know the secret of the candlestick church like a treasure and like the pearl.
The process of receiving the new name receives the measure(Rev.11:1)  through the pioneering mission of the prophecy again(Rev.10:11), which has received the authority of signet (Hag.2:23, Rev.7:2-3)
And if you are regarded worthy the intercessor prayer the praise of the pioneering servant of Jehovah's hard working servants who perform the three major armed services for the mission of the candlestick church (Word Armed, Love Armed, Personality Armed) and fulfill loyalty and truth, answer with a new name and to be one hundred and forty four thousand white horse armies with the kingship of the rank of change saints.
* 강해) 성령이 요구하는 것은 발람적인 미혹의 세력을 이기는 자가 되어야만 하고 타협치 않아야 감추었던 만나가 되는 진리를 바로 먹게 되고 흰 돌과 같은 왕권의 새 이름을 받게 된다는 것입니다.
조금도 타협치 않고 신앙의 절개를 지켜야만 만민을 가리는 흑암을 벗어날 수 있는 보화와 같고 진주와 같은 촛대교회의 비밀을 알게 됩니다. 새 이름을 받는 절차는 인의 권세(학2:23, 계7:2~3)를 받은 다시 예언(계10:11)의 사명자 선구적인 사명을 통하여 척량을 받습니다.(계11:1)
그리고 촛대교회 사명을 위한 삼대무장(말씀무장, 사랑무장, 인격무장)을 하고 충성과 진실을 다하는 여호와의 열심히 임하는 종들을 선구적인 종의 중보기도를 합당하게 여기시면 흰 돌에 사명적인 새 이름으로 응답하여 변화성도 반열의 왕권으로 십사만사천명의 백마 탄 군대가 되는 것입니다.

-. In Rev.19:12, his eyes are like fireworks, and his head has many crowns, and there is one written by his name.
Only those who have received such a mission can know, and if this is the true servants in this age, the personality of the Saints will be set as a servant who is subject to the disappearance of sin and change in the body.
In this age, there is no absolute vulgarization or compromising faith.
-. 계19:12절에 그 눈이 불꽃같고 그 머리에 많은 면류관이 있고 또 이름 쓴 것이 하나가 있으니 자기 밖에는 아는 자가 없습니다.
이처럼 사명을 받은 자 밖에는 알 수가 없고 이 시대에 참 종이라면 죄악의 소멸과 몸에 오는 변화를 받는 종으로 변화성도의 인격이 갖추어지는 것입니다.
이 시대에는 절대 속화되거나 타협하는 신앙은 안 되는 것입니다.

@ And the nations will see your righteousness, And all kings your glory; And you will be called by a new name, Which the mouth of the LORD will designate.(Is.62:2. The pioneer servant)
@ 열방이 네 공의를, 열왕이 다 네 영광을 볼 것이요, 너는 여호와의 입으로 정하실 새 이름으로 일컬음이 될 것이며 (사62:2):선구적인 종
@ "For the sake of Jacob My servant, And Israel My chosen [one,] I have also called you by your name; I have given you a title of honor Though you have not known Me. (Is.45:4 The pioneer servant)
@ 내가 나의 종 야곱, 나의 택한 이스라엘을 위하여 너를 지명하여 불렀나니 너는 나를 알지 못하였을지라도 나는 네게 칭호를 주었노라(사45:4):선구적인 종
@ "And you will leave your name for a curse to My chosen ones, And the Lord GOD will slay you. But My servants will be called by another name.
 (Is.65:15. the servant the degenerate age appointed task).
@ 또 너희의 끼친 이름은 나의 택한 자의 저줏거리가 될 것이니라 주 여호와 내가 너를 죽이고 내 종들은 다른 이름으로 칭하리라(사65:15):말세 사명자 
@ He that had an ear, let him hear what the Spirit saith unto the churches; To him that overcame will I give to eat of the hidden manna, and will give him a white stone, and in the stone a new name written, which no man known saving he that received it.(Rev.2:17): the servant the degenerate age appointed task.
@ 귀 있는 자는 성령이 교회들에게 하시는 말씀을 들을지어다 이기는 그에게는 내가 감추었던 만나를 주고 또 흰 돌을 줄 터인데 그 돌 위에 새 이름을 기록한 것이 있나니 받는 자 밖에는 그 이름을 알 사람이 없느니라(계2:17):말세 사명자
@ His eyes were as a flame of fire, and on his head were many crowns; and he had a name written, that no man knew, but he himself.(Rev.19:12): The pioneer servant
@ 그 눈이 불꽃 같고 그 머리에 많은 면류관이 있고 또 이름 쓴 것이 하나가 있으니 자기 밖에 아는 자가 없고(계19:12):선구적인 종
@ And out of his mouth gone a sharp sword, that with it he should smite the nations: and he shall rule them with a rod of iron: and he treaded the winepress of the fierceness and wrath of Almighty God(Rev.19:15).
@ 그의 입에서 이한 검이 나오니 그것으로 만국을 치겠고 친히 저희를 철장으로 다스리며 또 친히 하나님 곧 전능하신 이의 맹렬한 진노의 포도주 틀을 밟겠고
(계19:15).
@ But with righteousness shall he judge the poor, and reprove with equity for the meek of the earth: and he shall smite the earth: with the rod of his mouth, and with the breath of his lips shall he slay the wicked(Is.11:4).
@ 공의로 빈핍한 자를 심판하며 정직으로 세상의 겸손한 자를 판단할 것이며 그 입의 막대기로 세상을 치며 입술의 기운으로 악인을 죽일 것이며(사11:4).

# About writing a new name on the stone.(Rev.2:17).
# 돌 위에 새 이름을 기록하는데 대해 (계2:17).

White stones are those who have been completely sanctified, teaching those who are victorious.
Therefore, to be a remnant when the Lord comes again, it must be holy and strong like a white stone.
흰 돌이라는 것은 완전 성결을 받은 자로서 승리하는 자를 가르친 것입니다.
그러므로 주님 다시 올 때에 남은 자가 되려면 흰 돌 같이 성결하고 강해야 된다는 것입니다.

There are the following tree kinds importances about new names:
새 이름에 대하여 다음과 같은 3대 의의가 있습니다.

1) The using name of the forever royal authority is taught.
A name has a vulgar name and a holy name. A new name is a holy name. When Why not it is anyone or name which it cannot get.
This is the name in which the man cannot be composed and which God awards.
1) 세세 왕권의 쓰여 질 이름을 가르친 것입니다. 이름이란 속된 이름도 있고 거룩한 이름도 있습니다. 새 이름이란 것은 거룩한 이름입니다.
왜냐 할 때에 아무나 받을 수 없는 이름입니다. 이것은 사람이 지을 수 없고 하나님이 주는 이름입니다.

2) The name is a blessing to win this devil only in the name of victory. Whenever you give a new name to each person, you receive a blessing to beat the devil as a new name.
2) 이름은 승리의 이름으로만이 마귀를 이길 수 있는 축복을 받는다는 것입니다. 사람마다 새 이름을 줄 때에 새 이름으로서 마귀를 이길 수 있는 축복을 받습니다.

3) God is absolutely responsible for calling names and fighting according to the will of the name. In doing so, when God endeavors to become like this, he will bless you and give you everlasting kingship.
3) 이름을 부르고 이름의 뜻에 따라서 싸울 때에 하나님은 절대적인 책임을 진다는 것입니다. 왜냐 할 때에 하나님은 이렇게 되기 위해서 노력할 때에 축복하여 세세 왕권을 주겠다는 것입니다.

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