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이사야 영한 변론

74. 30 chapter(3). Giving the sympathy the rebellion with extinction.

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작성자 최고관리자 작성일21-10-14 03:36 조회2,312회 댓글0건

본문

The Isaiah defense evidence 74. 30 chapter(3). Giving the sympathy the rebellion with extinction. The teacher is right (Is.30:23~26)
이사야 변론 증거 74. 30장(3). 패역을 없이하고 긍휼을 베푸심, 옳은 스승 (사30:23~26)

# Egypt lean that will shame, north negotiation uselessness, Hate word listen, silently for the trust, the rice cake of the disaster and water of suffering, waits for giving favors, right teacher #
# 애굽을 의지 수치, 북방 협상 무익, 말씀 듣기 싫어함, 잠잠히 신뢰, 환란의 떡과 고생의 물, 옳은 스승, 은혜를 베풀려고 기다리심 #

God has the love which this chapter would like to inspire without limit to the choosing people but it cannot permit the rebellion.
본 장은 하나님은 택한 백성에게 얼마든지 주고 싶은 사랑이 있으나 패역을 용납할 수가 없다는 것입니다. 

* Important verse;18. And therefore will the LORD wait, that he may be gracious unto you, and therefore will he be exalted, that he may have mercy upon you: for the LORD is a God of judgment: blessed are all they that wait for him.
* 요절; 18절. 그러나 여호와께서 기다리시나니 이는 너희에게 은혜를 베풀려 하심이요 일어나시리니 이는 너희를 긍휼히 여기려 하심이라 대저 여호와는 공의의 하나님이심이라 무릇 그를 기다리는 자는 복이 있도다.

* the explanation) Wait towards person which God chooses. Wait in the  continued with the trial and ordeal
* 강해) 하나님께서는 택한 자를 향하여 기다리십니다. 시련과 연단 속에 기다립니다.

* Is.30:23~26. Then shall he give the rain of your seed, that you shall sow the ground withal; and bread of the increase of the earth, and it shall be fat and plenteous: in that day shall your cattle feed in large pastures.
The oxen likewise and the young asses that ear the ground shall eat clean provender, which hath been winnowed with the shovel and with the fan.
And there shall be upon every high mountain, and upon every high hill, rivers and streams of waters in the day of the great slaughter, when the towers fall. Moreover the light of the moon shall be as the light of the sun, and the light of the sun shall be sevenfold, as the light of seven days, in the day that the LORD bound up the breach of his people, and healed the stroke of their wound.
* 사30:23~26. 네가 땅에 뿌린 종자에 주께서 비를 주사 땅 소산의 곡식으로 살찌고 풍성케 하실 것이며 그 날에 너의 가축이 광활한 목장에서 먹을 것이요. 밭가는 소와 어린 나귀도 키와 육지 창으로 까부르고 맛있게 한 먹이를 먹을 것이며 크게 살육 하는 날 망대가 무너질 때에 각 고산, 각 준령에 개울과 시냇물이 흐를 것이며 여호와께서 그 백성의 상처를 싸매시며 그들의 맞은 자리를 고치시는 날에는 달빛은 햇빛 같겠고 햇빛은 칠 배가 되어 일곱 날의 빛과 같으리라.

* The explanation) Like this, since doing, the unlimited blessing decide to be gotten at the new age, the new land which is to be rich and insufficient is given. The weather is changed the abundant dissipation gets to appear the sunshine shines 7 times or the light it is the land of the blessing which it rains along the time the creek flows in the solitary hill high and steep peak in the new age Amos.9: As in 13, since being the weather of the four season, the North Pole, Antarctica melts all and it will be the land which is good to live.
* 강해) 이와 같이 하므로 새 시대에 무한한 축복을 받도록 하시는 것이니 풍족하고 부족함이 없는 새로운 땅을 주는 것입니다. 새 시대에는 고산준령에도 개울이 흐르니 때를 따라 비가 오는 축복의 땅이며 햇빛이 칠 배나 빛을 발하여 풍성한 소산이 나게 되고 기후가 변화되어 암9:13과 같이 사시장춘의 날씨이므로 북극, 남극도 다 녹아 살기 좋은 땅이 될 것입니다.

& Even if there is the disaster and suffering, person going to the right path has to become(20~26).
& 환란과 고생이 있어도 정로를 가는 자가 되어야 합니다(20~26).

The disaster and suffering makes suffered and in order to go along the right teacher, God leads to the referee to choosing person.
In this way, done one is the way that not decide to take the trouble for the world thing and burning that follows together along the right teacher and that it decide to work.
Therefore, the trial which is more compared with other is inspired to the servant to become remnant the person in the war and disaster middle and it decide to obey with the humble mind.
Since there is the thing which God punishes in order to go along the right teacher, one comes naturally to the man to receive the virgin land blessing or the someone.
For example, the thornbush and stone farm there is the stream side and blue grass thing which it drives into one place even by means of hitting with the cane in order to lead the flocks to the stream bank.
In this way, it gathers with the place which decide to follow the right teacher while the God leading to the world getting the beautiful dissipation of the virgin land as the blessing inflicts the various disasters and suffering to choosing your people.
하나님께서 심판기에는 택한 자에게 환란과 고생을 당하게 하시면서 옳은 스승을 따라 가도록끔 인도하시는 것입니다. 이렇게 하시는 것은 세상의 불탈 것을 위하여 수고하지 말고 옳은 스승을 따라서 같이 받들어 일하도록 하기 위한 방법입니다.
그러므로 환란, 재앙 가운데서도 남을 자가 될 종에게는 남보다 더 많은 시련을 주어서 겸손한 마음으로 순종하도록 하는 것입니다.
누구든지 새 땅 축복을 받게 될 사람은 옳은 스승을 따라 가도록 하나님께서 징계하시는 일이 있으므로 자연히 하나가 됩니다. 예를 들면 양을 치는 목자가 가시밭과 돌짝밭을 지나서 푸른 초장과 시냇가로 양떼들을 인도하기 위해서는 지팡이로 때려서라도 한 곳으로 몰아넣는 일이 있습니다.
이와 같이 새 땅의 아름다운 소산을 축복으로 받는 세계로 인도하시는 하나님께서 당신의 택한 자에게 여러 가지 환란과 고생을 주시면서 옳은 스승을 따라가도록 한 곳으로 모으시는 것입니다.

* Is.30:27~29. Behold, the name of the LORD came from far, burning with his anger, and the burden thereof is heavy: his lips are full of indignation, and his tongue as a devouring fire:
And his breath, as an overflowing stream, shall reach to the midst of the neck, to sift the nations with the sieve of vanity: and there shall be a bridle in the jaws of the people, causing them to err.
You shall have a song, as in the night when a holy solemnity is kept; and gladness of heart, as when one went with a pipe to come into the mountain of the LORD, to the mighty One of Israel.
* 사30:27~29. 보라 여호와의 이름이 원방에서부터 오되 그의 진노가 불붙듯 하며 빽빽한 연기가 일어 나듯하며 그 입술에는 분노가 찼으며
그 혀는 맹렬한 불같으며 그 호흡은 마치 창일하여 목에까지 미치는 하수 같은즉 그가 멸하는 키로 열방을 까부르며 미혹되게 하는 자갈을 여러 민족의 입에 먹이시리니
너희가 거룩한 절기를 지키는 밤에와 같이 노래할 것이며 저를 불며 여호와의 산으로 가서 이스라엘의 반석에게로 나아가는 자 같이 마음에 즐거워할 것이라.

* the explanation) It plates the mouth of the people with the gravel which God forms the new age, winnows the nations with the winnow destroys  which falls the ire and makes deluded and because it makes make the thing like the Passover to the love people and the mind feels happy and it makes sing around the Jehovah's mountain.
Or everyone who one which the disaster like the river water which it does the overflow it is the same as the violent flames as in acting, with a the destroying winnow comes to harvest the empty heads of grain.
Or everyone who many races receive with the confusion and the disaster of north comes and comes in order to order to winnow the nations up and down. At this time, to not hit against the confusion, it moves toward the Jehovah's mountain and if it moves toward Israel's rock, there is the pleasure like the Passover.
It is the word that it is protected and goes the new age if it arms with the degenerate age gospel. The God's public work starts in the mountain every the time.
* 강해) 하나님께서 새 시대를 이루는 반면에 진노를 내리시며 멸하는 키로 열방을 까불며 미혹되게 하는 자갈로 민족의 입에 먹이시되 사랑하는 자들에게 유월절과 같은 일이 있게 하여 마음이 즐거워하며 여호와의 산에서 노래하게 합니다.
연기 같이 흑함이 오고 맹렬한 불길 같고 창일하는 하수 같은 환란이 오는 것은 멸하는 키라는 것인데 쭉정이를 추수하러 온 다는 것입니다. 여러 민족이 미혹 받게 되고 북방 환란이 오는데 열방을 까불기 위해서 온 다는 것입니다.
이 때 미혹 받지 않으려면 여호와의 산으로 가라는 것이며 이스라엘의 반석으로 가면 유월절과 같은 즐거움이 있다는 것입니다. 말세 복음으로 무장하면 보호 받고 새 시대 간다는 말입니다. 시대마다 하나님의 역사는 산에서 시작합니다.

& It is the person going out toward the Jehovah's mountain (27~29).
& 여호와의 산을 향하여 나가는 자입니다(27~29).

Even if the ire says occur like the dense smoke and no matter what, the disaster come like the river water, the pleasure like the person advancing the Jehovah's mountain the Passover will come.
Therefore, it is the purpose in which it gathers the man with the Jehovah's mountain that various confusions come. As to person, who watches the Jehovah's mountain or someone and advances courageously one which it will get to beat is the clear fact.
It decide to go for the Jehovah's mountain and the trial is made by the force of the black darkness and various disasters and God leads to choosing your person. The blessing of the holy mountain, that is, the blessing of the new age has to be adored.
아무리 진노가 빽빽한 연기같이 일어나고 환란이 하수같이 온다하여도 여호와의 산을 향하여 나아가는 자는 유월절과 같은 기쁨이 올 것입니다.
그러므로 여러 가지 미혹이 오는 것은 여호와의 산으로 사람을 모으기 위한 목적입니다. 누구든지 여호와의 산을 바라보고 용기 있게 나아가는 자는 승리하게 될 것은 분명한 사실입니다.
하나님께서는 당신의 택한 자에게 여호와의 산을 향하여 가도록 하시되 흑암의 세력과 여러 가지 환란으로 시련시켜서 인도하시는 것입니다. 성산의 축복 즉 새 시대의 축복을 사모해야 합니다.

Even if no matter what, the confusion says be strong, person advancing the Jehovah's mountain courageously has to come to us.
The way which the way to the flat way in which there is no any confusion and which there is no disaster goes for the Jehovah's mountain is the way which the way in which it advances courageously goes for the Jehovah's mountain even if many tests come and the environment which is difficult to endure says bump against.
In the Garden of Eden, this law infatuating the man will receive the blessing of the person it knows certainly being in person advancing the Jehovah's mountain and which it goes out boldly the new age.
우리는 아무리 미혹이 강하다 하여도 여호와의 산을 향하여 용기 있게 나아가는 자가 되어야 합니다.
아무런 미혹도 없고 환란도 없는 평탄한 길로 가는 길이 여호와의 산을 향하여 가는 길이 아니요, 여러 가지 시험이 오며 견디기 어려운 환경이 부딪친다 하여도 용기 있게 나아가는 길이 여호와의 산을 향하여 가는 길입니다.
에덴동산에서 사람을 미혹시켜 보던 그 법은 여호와의 산을 향하여 나아가는 자에게도 반드시 있다는 것을 알고 담대히 나가는 자라면 새 시대의 축복을 받게 될 것입니다.

* Is.30:30~33. And the LORD shall cause his glorious voice to be heard, and shall shew the lighting down of his arm, with the indignation of his anger, and with the flame of a devouring fire, with scattering, and tempest, and hailstones. For through the voice of the LORD shall the Assyrian be beaten down, which smote with a rod.
And in every place where the grounded staff shall pass, which the LORD shall lay upon him, it shall be with tabrets and harps: and in battles of shaking will he fight with it.
For Tophet is ordained of old; yea, for the king it is prepared; he had made it deep and large: the pile thereof is fire and much wood; the breath of the LORD, like a stream of brimstone, doth kindle it.
* 사30:30~33. 여호와께서 그 장엄한 목소리를 듣게 하시며 혁혁한 진노로 그 팔의 치심을 보이시되 맹렬한 화염과 폭풍과 폭우와 우박으로 하시리니 여호와의 목소리에 앗수르가 낙담할 것이며 주께서는 막대기로 치실 것인데 여호와께서 예정하신 몽둥이를 앗수르 위에 더하실 때마다 소고를 치며 수금을 탈 것이며 그는 전쟁 때에 팔을 들어 그들을 치시리라. 대저 도벳은 이미 설립되었고 또 왕을 위하여 예비 된 것이라 깊고 넓게 하였고 거기 불과 많은 나무가 있은즉 여호와의 호흡이 유황 개천 같아서 이를 사르시리라.

* the explanation) The north will get to be disappointed in the day of the ire of God and it will get to go broke all, all men will receive the annihilation all.
The past Assyria is not and it is the human species end and the acting is hot fire like, the disaster comes down the river water from the north together and it irons, the word of the plummet is obeyed and it makes blessed that it moves toward the Jehovah's mountain, and there is the pleasure and it sings a song as the pleasure.
It is the word power public work. Assyria is hit and it makes to be disappointed. The fire referee is received.
* 강해) 하나님의 진노의 날에는 북방이 낙담을 하고 다 망하게 될 것이니 모든 사람이 전부 소멸을 받게 될 것입니다.
과거의 앗수르가 아니고 인간 종말인데 북방에서 환란이 연기 같이 불 같이 하수 같이 내려오는데 여호와의 산으로 가야 즐거움이 있고 기쁨으로 노래를 부른다는 것은 하나님께서 북방을 칠 때 여호와의 산을 통하여 나오는 다림줄의 말씀을 순종하여 복을 받게 하십니다. 말씀권세 역사입니다.
앗수르는 쳐서 낙담하게 만든다는 것입니다. 불심판을 받게 됩니다.   

# The favors which waits and which it gives(34:18-33) #
# 기다리시면서 베푸시는 은혜(사30:18-33) #

It waits in the day of the ire and the Creator God bestows a favor.
This favors is different with the favors time from the gotten favors. Because, the favors in which soul and body are to get and which it receives for the spirit just a minute is due to be not and it is due to be the favors which receives the eternal blessing and which it gets until the descendant ten thousand.
조물주 하나님께서 진노의 날에는 기다리시면서 은혜를 베푸시는 것입니다.
이 은혜는 은혜 시대에 받은 은혜와는 다릅니다. 왜냐하면 영과 육이 아울러 받는데 있어서는 영으로 잠간 받는 은혜가 아니고 영원한 축복을 받되 자손만대에까지 받는 은혜이기 때문입니다.

* It was the purpose which it admitted one in which God created the person and which It made become the life soul and which it infatuates with the cunning snake endured to the end obeying person the truthful person and gave the blessing which is big for them and forms the glorious country.
But since the confusion was unable to be won, it returned to the soil but Adam teaches to receive the blessing which is big for the person who waits to the end terminally and stands on the ground.
* 하나님께서 사람을 창조하여 생령이 되게 하시고 간교한 뱀으로 미혹을 시켜 보신 것은 끝까지 참고 기다리며 순종하는 자를 진실한 자라 인정하고 그들로 큰 축복을 주어 영광스러운 나라를 이루기 위한 목적이었습니다.
그러나 아담은 미혹을 이기지 못했으므로 흙으로 돌아갔지만 종말에 끝까지 기다리고 참는 자로 지상에 큰 축복을 받을 것을 가르친 것입니다.

* God teaches that rebellion cannot permit your people and the north force faces the complete destruction for receiving the blessing of the person who it endures the new age.
* 하나님께서 당신의 백성이라도 패역은 용납할 수 없고 참고 기다리는 자는 새 시대의 축복을 받게 하는 데는 북방 세력이 전멸을 당한다는 것을 가르친 것입니다.

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