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선지서 영한 변론

58. The evidence of Obadiah's argument. (2). The mountain's showdown w…

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작성자 최고관리자 작성일24-03-02 02:32 조회22회 댓글0건

본문

58. The evidence of Obadiah's argument. (2). The mountain's showdown with the Zion Mountain with Esau mountain.(Obad.13~21).
58. 오바댜 변론 증거(2). 시온산과 에서의 산의 결전(옵13~21)

# The Esoteric believer despised Jacob(ordeal), dwelled in high places, ascended up to the stars, annihilated, The restoration of the Garden of Eden, The fire of the Jagob’s clans, The flame of the Joseph clans, The saviors(change saint)judge the world #
# 에서적인 신앙자가 야곱을 멸시(시련), 높은 곳에 거함, 별나라까지 올라감, 전멸 당함, 에덴동산 회복, 야곡 족속은 불, 요셉 족속은 불꽃, 구원자들이(변화성도) 세상을 심판함 #

* Obadiah's meaning; Jehovah's servant or He who worships Jehovah.
The true servant came out to the end of human beings and showed them to judge the forces of the enemy.
But Jacob said to be a feeble and despising servant, like a flame, to burn the forces of pride and to receive the blessings of a new age.
* 오바댜의 뜻; 여호와의 종 또는 여호와를  경배 하는 자. 인간 종말에 참된 종이 나와서 대적의 세력을 심판할 것을 보여 줬습니다.
그런데 야곱 같이 미약하고 멸시 천대 받는 종으로 불꽃이 되어 에서의 교만의 세력을 불사르고 새 시대의 축복을 받을 것을 말씀했습니다.

* General meaning; This book is an apocalypse that teaches the judgment of the end by lift up to Esau and Jacob.
Abraham's covenant did not change, but his descendants, even though he was the firstborn, but he was forsaken, he taught the disciples that he would be forsaken in judgment period.
Therefore, there is a battle that can not be unanimous, even though Jacob and Esau are cannot united in a fight. It is a child of God in the end, but there is a fight that can not be combined. It was shown that there is an inward Christian Esauic beliver and a Jacobian believer in one church.
* 대지; 본서는 종말의 심판을 에서와 야곱을 들어서 가르친 묵시입니다. 아브라함의 언약이 변치 않고 그 자손에게 이루어지되 아무리 에서는 장자이지만 버림을 당한 것 같이 심판 기에 버림을 당할 자의 형편을 가르쳤습니다.
그러므로 에서와 야곱이 합할 수 없이 다툰 것과 같이 말세에도 한 하나님의 자녀이지만 합할 수 없이 싸우는 일이 있다는 것입니다. 한 교회 내에서 에서적인 신앙 자와 야곱적인 신앙 자가 나올 것을 예표 했습니다.
* Essential verse: 15. For the day of the LORD is near upon all the heathen: as you has done, it shall be done unto you: your reward shall return upon your own head.
* 요절: 15절. 여호와의 만국을 벌할 날이 가까왔나니 너의 행한 대로 너도 받을 것인즉 너의 행한 것이 네 머리로 돌아갈 것이라.

* The explanation) When these forces have developed so extensively and you go up to another star world, they are close to punishing all nations.
* 강해) 이러한 세력이 극도로 발전하여 별세계까지 올라 갈 때에는 만국을 벌할 날이 가까웠다는 것입니다.

* Obad.13~14. You should not have entered into the gate of my people in the day of their calamity; yea, you should not have looked on their affliction in the day of their calamity, nor have laid hands on their substance in the day of their calamity; Neither should you have stood in the crossway, to cut off those of his that did escape; neither should you have delivered up those of his that did remain in the day of distress.
* 옵13~14. 내 백성이 환난을 당하는 날에 네가 그 성문에 들어가지 않을 것이며 환난을 당하는 날에 네가 그 고난을 방관하지 않을 것이며 환난을 당하는 날에 네가 그 재물에 손을 대지 않을 것이며 사거리에 서서 그 도망하는 자를 막지 않을 것이며 고난의 날에 그 남은 자를 대적에게 붙이지 않을 것이니라.

* The explanation) When you get tangled, you are helping those who are tortured, The enemy has to be one of the enemy to avoid enemies to be caught by the enemy.
This is an Esauic act. Sometimes it happened at the time of the Japanese occupation, or even at the time of the 6.25, and there was a time when it was tortured and hated the true servant.
This is the behavior of the hawchunge(locust).
* 강해) 환란을 당할 때는 오히려 환란 일으킨 자를 돕는 일을 하며 원수 편에 하나가 되어서 원수를 피하는 자를 원수에게 잡히도록 하고 있습니다.
이것이 에서적인 행동입니다. 일제 때나 6.25 때에도 그런 일이 있었고 말세에도 고자질하고 참 종을 미워하는 일이 있습니다. 황충이의 행동입니다.

  & He is destroyed because of the oppression he did to Jacob (10-14).
  & 야곱에게 행한 포악을 인하여 망하게 됩니다.(10~14).

It is the person act as Esauic who is doing the thing which is doing the harm to the brother for the profit of oneself then at that time.
True love is the idea of Christianity that it deserves to lay down one’s life for a brother. However, if a Esauic act is disadvantageous to you, it is an action to go to the side of the enemy and harm one's brother.
True thoughts are those who stand on the side of God and fight to the end without sacrificing their lives for the right truth, with God's work is to be victorious.
However, it is the idea of Edom to be damned on the day of judgment on the basis of human means and methods, not believe on the work of God.
에서적인 행동이라는 것은 그때그때에 자기의 이익을 위하며 형제를 해치는 일을 하는 자입니다. 참된 사랑이라는 것은 형제를 위하여 목숨을 버리는 것이 마땅하다고 생각하는 것이 기독교의 사상입니다.
그런데 에서적인 행동은 조금이라도 자기에게 불리하게 되면 오히려 원수 편에 가서 하나가 되어 가지고 형제를 해치는 일을 하는 행동입니다.
참된 사상이라는 것은 옳은 진리를 위하여 목숨을 아끼지 않고 하나님 편에 서서 끝까지 싸우는 자라야 하나님의 역사가 같이 하므로 승리하게 되는 것입니다.
그런데 하나님의 역사를 믿지 않고 인간의 수단과 방법으로 한 것이 심판 날에 망할 에돔의 사상이라는 것입니다.

* Obad.15. For the day of the LORD is near upon all the heathen: as you have done, it shall be done unto you: your reward shall return upon your own head.
* 옵15. 여호와의 만국을 벌할 날이 가까왔나니 너의 행한 대로 너도 받을 것인즉 너의 행한 것이 네 머리로 돌아갈 것이라.

* The explanation) When these forces have developed so extensively, they go up to the star world, they are close to punishing all nations. It is the same time when Jacob is driven out, and the ecclesiastical authority is held by Esau. It was something that was kicked out on November 24, 2002.
However, Esau becomes a bits of straw, Jacob becomes a fire.
In Abraham’s house Esau was also hold to the right in the family home. God is telling all of us to have trouble in peace.
* 강해) 이러한 세력이 극도로 발전하여 별세계까지 올라 갈 때에는 만국을 벌할 날이 가까웠다는 것입니다. 지금의 시기가 심판하는 시기인 것은 야곱이 쫓겨나는 때와 같은 시기이며 교권은 에서가 쥐고 역사합니다.
2002.11.24일에 쫓겨나는 일이 있었던 것입니다. 그러나 에서는 초개가 되고 야곱을 불이 되는 것입니다. 아브라함 가정에도 에서가 권리를 쥐었던 것입니다. 하나님께서 다 알려 주면서 평강 가운데 환란을 당하게 하는 것입니다.

* Obad.16. For as ye have drunk upon my holy mountain, so shall all the heathen drink continually, yea, they shall drink, and they shall swallow down, and they shall be as though they had not been.
* 옵16. 너희가 내 성산에서 마신 것 같이 만국 인이 항상 마시리니 곧 마시고 삼켜서 본래 없던 것 같이 되리라.

* The explanation) This is when the blessing of holy mountain comes. There is a better blessing than the Garden of Eden.
When you judge all nations, you will receive the blessings of the sacred mountain and be saved.
This defense is a defense that transcends denominational and a religious body specific countries and peoples.
* 강해)  이때는 성산의 축복이 올 때입니다. 에덴동산보다도 더 좋은 축복이 온다는 말입니다. 만국을 심판할 때 성산축복을 받게 되고 구원 받는다는 것입니다.
이 변론은 교파나 교단 특정 나라나 민족을 초월한 변론이 되는 것입니다.

* Obad.17. But upon mount Zion shall be deliverance, and there shall be holiness; and the house of Jacob shall possess their possessions.
* 옵17. 오직 시온 산에서 피할 자가 있으리니 그 산이 거룩할 것이요 야곱 족속은 자기 기업을 누릴 것이며

* The explanation) There is one who escapes from the judgment, even though Esau perishes, and the house of Jacob enjoys his possession.
Jacob is the weakest, but Jacob is the one who escaped the tribulation. Jacob also enjoys the royal possessions. The last servant is the house of Jacob.
* 강해) 아무리 에서는 망한다 하여도 심판에서 피할 자가 있으니 야곱의 족속이 자기 기업을 누립니다. 아무리 야곱이 미약하지만 환란에 피한 자도 야곱이요 왕권의 기업도 야곱이 누린다는 것인데 말세 종은 야곱 족속입니다.

* Obad.18. And the house of Jacob shall be a fire, and the house of Joseph a flame, and the house of Esau for stubble, and they shall kindle in them, and devour them; and there shall not be any remaining of the house of Esau; for the LORD hath spoken it.
* 옵18. 야곱 족속은 불이 될 것이요 요셉 족속은 불꽃이 될 것이며 에서 족속은 초개가 될 것이라 그들이 그의 위에 붙어서 그를 사를 것인즉 에서 족속에 남은 자가 없으리니 이는 여호와께서 말씀하셨음이니라.

* The explanation) At this time, the remnant becomes a fire, and the number of deaths becomes stubble. Jacob means for the last servant, Joseph means for the pioneering servant.
It is a true servant class to come to experience this word. Even if they are go up to the star world and strong, holy Jacob will be a fire, and they will be stubble, and Jacob will win.
It is a pioneering servants to receive a lot of grace that becomes a fire and a flame. There will be a difference in the work of authority according to the fullness of the Word and the amount of the Holy spirit.
Even though it seems strong now, the Communist Party is the stubble power.
* 강해) 이때에 남은 자는 불이 되고 망할 자는 초개가 됩니다. 야곱은 말세 종을 요셉은 선구적인 종을 뜻합니다. 이 말씀이 응해지는 체험이 와야 참된 종 반열입니다. 아무리 별세계 가고 강해도 거룩한 야곱은 불이 되고 그들은 초개가 되리니 야곱이 이긴다는 것입니다. 불이 되고 불꽃이 되는 은혜를 많이 받아야 선구적인 종입니다. 말씀 충만과 성신의 분량 따라 권세 역사가 차이가 나게 됩니다. 지금 강한 것 같아도 공산당은 초개의 세력입니다.

 & Jacob's victory.(15-18). 
 & 야곱의 승리.(15~18).

Judgment is for Jacob's victory. It is judgment that God will revenge the enemy to give the blessing to the man who believed in the blessing of God. It is God's righteous judgment to do this.
The righteous give equal rights to the evil and the righteous, even if they hurt the evil or the righteous but the righteous do not treat the evil person as evil.
And because God has endured to the end, waiting for judgment to pay off his enemies, Jacob's house is a fire, and the house of Esau is a stubble.
It is because the house of Jacob was subjected to much unrighteousness by the house of Esau, so God will reveal Jacob's house so that judge there is no remnant of the house of Esau.
The most blessed is Jacob's family, which means a changeable saint who believes in the covenant promised to Jacob until the end.
심판이라는 것은 야곱의 승리를 위한 것입니다. 왜냐하면 하나님의 축복을 믿고 싸워 나가던 사람에게 그 축복을 주기 위하여 하나님께서 원수를 갚아 주는 것을 심판이라는 것입니다. 하나님께서 이렇게 하는 것은 의로운 심판이 되는 것입니다.
악자나 선자나 동등하게 권리를 주어가지고 악자나 의로운 자를 압박을 하며 해쳐도 의로운 자는 악자를 악으로 대하지 않습니다.
그리고 하나님께서 원수를 갚아줄 심판을 기다리고 끝까지 참아 왔기 때문에 야곱의 족속은 불이 되고 에서의 족속은 초개가 된다고 한 것입니다.
그것은 야곱의 족속이 에서의 족속에게 억울한 일을 많이 당했기 때문에 하나님은 야곱의 족속은 내어놓기 위하여 에서의 족속을 남은 자가 없도록 심판하겠다는 것입니다. 가장 복 있는 자는 야곱의 족속이라고 한 것은 야곱에게 약속하신 언약을 끝까지 믿고 싸워 나가는 변화성도를 뜻한 것입니다. 

@ And the light of Israel shall be for a fire, and his Holy One for a flame: and it shall burn and devour his thorns and his briers in one day;          (Is.10:17)
@ 이스라엘의 빛은 불이요 그 거룩한 자는 불꽃이라 하루 사이에 그의 형극과 질려가 소멸되며(사10:17)
@ And he shall pass over to his strong hold for fear, and his princes shall be afraid of the ensign, saith the LORD, whose fire is in Zion, and his furnace in Jerusalem.(Is.31:9)
@ 그의 반석은 두려움을 인하여 물러가겠고 그의 방백들은 기호를 인하여 놀라리라 이는 여호와의 말씀이라 여호와의 불은 시온에 있고 여호와의 풀무는 예루살렘에 있느니라.(사31:9)

* Obad.19~20. And they of the south shall possess the mount of Esau; and they of the plain the Philistines: and they shall possess the fields of Ephraim, and the fields of Samaria: and Benjamin shall possess Gilead.
And the captivity of this host of the children of Israel shall possess that of the Canaanites, even unto Zarephath; and the captivity of Jerusalem, which is in Sepharad, shall possess the cities of the south.
* 옵19~20. 남방 사람은 에서의 산을 얻을 것이며 평지 사람은 블레셋을 얻을 것이요 또 그들이 에브라임의 들과 사마리아의 들을 얻을 것이며 베냐민은 길르앗을 얻을 것이며 사로잡혔던 이스라엘의 뭇 자손은 가나안 사람에게 속한 땅을 사르밧까지 얻을 것이며 예루살렘의 사로잡혔던 자 곧 스바랏에 있는 자는 남방의 성읍들을 얻을 것이니라.

* The explanation) As it happens, the remnant who is left everywhere receives the new land as a possession and divides the land. At that time, according to the organization of the kingdom department, he will divide the land and reign.
* 강해) 이와 같이 되므로 어디나 남은 자가 새 땅을 기업으로 받되 지경을 분할하게 됩니다. 그때 야곱에게 왕국부서 조직에 따라 땅을 나누어 주어 통치하게 됩니다.

* Obad.21. And saviours shall come up on mount Zion to judge the mount of Esau; and the kingdom shall be the LORD's
* 옵21. 구원자들이 시온 산에 올라와서 에서의 산을 심판하리니 나라가 여호와께 속하리라.

* The explanation) This is because the Saviors will come to Mount Zion and judge the mountain of Esau, so that the kingdom belongs to Jehovah.
It is the same as saying that in Revelation chapter 144,000 stood on Mount Zion and judged the Red Power.
At the end of the day Jacob is weak and is under pressure from Esau, but he will go to the end and be victorious. Now is the time come.
* 강해) 이렇게 되는 것은 구원자들이 시온 산에 올라 와서 에서의 산을 심판하므로 나라가 여호와께 속한다는 것입니다. 계시록 14장에 시온 산에 14만 사천이 서서 붉은 세력을 심판한다는 말과 동일합니다.
종말에 야곱이 미약해서 에서에게 압박받지만 끝에 가서 승리하게 된다는 말씀입니다. 이제 이시기가 온 것입니다.

@ And it shall be for a sign and for a witness unto the LORD of hosts in the land of Egypt: for they shall cry unto the LORD because of the oppressors, and he shall send them a saviour, and a great one, and he shall deliver them.(Is.19:20).
@ 이것이 애굽 땅에서 만군의 여호와를 위하여 표적과 증거가 되리니 이는 그들이 그 압박하는 자의 연고로 여호와께 부르짖겠고 여호와께서는 한 구원자, 보호자를 보내사 그들을 건지실 것임이라.(사19:20)

* God is Alpha and Omega, who taught that what began at Abraham's house, the forefather of faith, was also accomplished when entering a new era of blessing.
Man is a man of spirit, and man is a remnant. The flesh man can not remain, but become the age of the spirit. From the time of Abel, he will repay the revenge of a man of unjust spirits and become a new age. Saints, the work of the Holy spirit must be strong.
* 하나님은 알파와 오메가이니 믿음의 조상 아브라함의 집에서 시작된 일은 그와 같이 축복을 받는 새 시대에 들어 갈 때에도 이루어진다는 것을 가르친 것입니다.
사람은 영의 사람이라야 남는 것이고 육의 사람은 남지 못하고 영의 사람 시대가 되는 것입니다. 아벨 때부터 억울한 영의 사람의 원한을 갚고 새 시대를 이루게 됩니다. 성도 여러분 성신의 역사가 강해야 합니다.

 # Esau’s development and the victory of Jacob.(Obad.1-21).     
  # 에서의 발전과 야곱의 승리.(옵1~21).

God showed Obadiah his vision, and showed Esau and Jacob what happened at the end of humanity. Obadiah's vision is that the ideological struggle that started at Abraham's home, the ancestor of faith, is seen as a complete end to the judgment period.
Thought is that even though you have received one seed in a amnion, theyu can not combine ideas. The sons of Isaac, Esau and Jacob were all different.
Jacob is a white man, and a hairy man, and Jacob is a smooth man without hair, and a mighty man, Jacob is a quiet man, who knoweth the words of God's promises unequivocally, He was a man who thoroughly believed in the blessings. Therefore, they became a man who could not be united. Therefore, the referee period taught that the Esauic ideology would be extremely developed and strong, and that those who had the Jacobian idea of ​​the faith would be extremely weak.
하나님께서 오바댜에게 묵시를 보여줄 적에 에서와 야곱을 두고 인간 종말에 될 일을 보여준 것입니다. 믿음의 조상 아브라함의 가정에서 시작된 사상적인 투쟁은 심판기에 가서 완전히 끝을 맺는다는 것으로 보여 진 묵시가 오바댜의 묵시입니다. 태
사상이라는 것은 아무리 한 복중에서 한 씨를 받아 났다 하여도 사상은 합할 수가 없다는 것입니다. 이삭의 씨를 받은 에서와 야곱은 전체가 달랐던 것입니다.
에서는 붉은 사람이요, 야곱은 흰 사람이며, 에서는 털이 많은 사람이며, 야곱은 털이 없이 매끈한 사람이요, 에서는 용사적이요, 야곱은 조용한 사람이요, 에서는 하나님의 약속의 말씀을 등한히 아는 사람이요, 야곱은 그 축복을 철저히 믿는 사람이었습니다. 그러므로 도저히 합할 수가 없는 사람이 되었습니다. 그러므로 심판기에 에서적인 사상은 극도로 발달하여 강하게 될 것을 가르쳤고 야곱적인 신앙 사상을 가진 자는 극도로 미약할 것을 가르쳤습니다.

* God taught by the judgment of doing get rid all of the Esauic forces, and Jacob's family remained in the new era as the complete salvation of Christianity.(19-21).
It is the development of Esau and the triumph of Jacob that the strong enemy is burned like a stubble and the beautiful earth is acquired as a possession by the work of God that God works for us weak that God, who makes perfection more than having perfection,
* 하나님께서 에서적인 세력을 몽땅 없이하는 것을 심판으로 가르쳤고 야곱의 족속이 남아서 새 시대 가는 것을 기독교의 완전 구원이라고 말씀하셨습니다.(19~21).
우리는 완전한 것을 가졌다는 것보다도 완전케 해주시는 하나님께서 미약한 우리를 위하여 역사해 주시는 하나님의 역사로 강한 대적이 초개같이 타져 버리고 아름다운 땅을 기업으로 얻는 것이 에서의 발전과 야곱의 승리라는 것입니다.

* The curious period is 2024-2025 year for the unification of the inter-Korean tribulation, about 2024~2027 year for the three and a half years before, about 2027 year for the rapture and World War III, about 2027-2031 year for the next three and a half years, about 2031 year for the War of Armageddon, about the millennium The kingdom is expected around 2033 year.
* 궁금한 시기는 남북환란 통일은 2024년~2025년, 전 삼년 반은 2024년 ~2027년쯤, 휴거 및 3차 대전은 2027년쯤, 후 삼년 반은 2027년~2031년쯤, 아마겟돈 전쟁은 2031년쯤, 천년왕국은 2033년쯤 예상됩니다.

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